Oude tramremise

Je kan hier foto's plaatsen die zijn gemaakt met apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
Plaats reactie
miesnert

Oude tramremise

Bericht door miesnert » za nov 14 2009 10:41 pm

Ik ben de laatste tijd verslaafd aan de oude tramremise in Amsterdam zuid. Hier worden oude trams opgeknapt en bereden door vrijwilligers. Het hele terrein (waar meer gebeurd dan alleen de trams) is prachtig. Ik ben er nu drie keer geweest (twee keer 's nachts en een keer overdag.) Ik heb net een van de films gescand die ik er geschoten heb en ga morgen de andere scannen. Ik zal er de komende tijd nog een aantal keer gaan fotograferen, ik wil nog meer van de gebouwen, en ook een aantal portretten van de mensen die er aan de trams werken en de trams zelf maken. Dit zijn de eerste resultaten:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Edit: van nummmer 1 en 3 heb ik een nieuwere versie geplaatst.
Laatst gewijzigd door miesnert op ma nov 16 2009 11:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.

george013

Re: Oude tramremise

Bericht door george013 » za nov 14 2009 11:21 pm

Dat is geen remise maar een romnyloods.
George

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » za nov 14 2009 11:30 pm

Zeker niet je beste of betere werk. Foto 1 niet vanwege de niet functionele bewogen boom/tak rechts in beeld en het lelijke kleurzweem. De andere foto's vind ik ook niet echt bijzonder. Is uit deze locatie niet meer te halen door meer dichtbij of zelfs abstracte close-ups te schieten?

Frederix

Bericht door Frederix » zo nov 15 2009 2:01 am

Mmm. . . . . .

miesnert

Bericht door miesnert » ma nov 16 2009 9:58 am

't is wel degelijk een remise, de oude trams staan in de loodsen, ik heb ook foto's van de binenkant, die zal ik nog plaatsen als ik ze gescand heb.
Ik vind het zelf een zeer goed gelukt begin van een serie, precies wat ik in gedachte had toen ik er aan begon, het valt hele erg in een stroming/stijl die veel mensen uit Amerika die 's nachts fotograferen de laatste tijd hanteren, ik wou kijken of ik dat ook kon.
En verder zie ik geen kleurzweem bij foto 1? Bedoel je de lucht waar een wolk in hangt die licht reflecteert van een grote lichtmast net buiten de foto? ZO njhiet, waar zit die dan?

Hier is meer:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door miesnert op di dec 01 2009 10:46 am, 3 keer totaal gewijzigd.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma nov 16 2009 10:34 am

miesnert schreef:'Ik vind het zelf een zeer goed gelukt begin van een serie, precies wat ik in gedachte had toen ik er aan begon, het valt hele erg in een stroming/stijl die veel mensen uit Amerika die 's nachts fotograferen de laatste tijd hanteren, ik wou kijken of ik dat ook kon.
Tuurlijk kan jij dat, echt moeilijk is dit toch ook niet ...
miesnert schreef:En verder zie ik geen kleurzweem bij foto 1? Bedoel je de lucht waar een wolk in hangt die licht reflecteert van een grote lichtmast net buiten de foto? ZO njhiet, waar zit die dan?
Bij 1 en bij 3 in lichtere mate behoorlijke paarse zweem. Kijk maar naar de strepen op de weg, die zijn echt roze.

Rebel

Bericht door Rebel » zo nov 22 2009 10:30 am

Volgens de laatste berichtgeving staat die nu in brand!

Je bent dus nog net op tijd geweest!

Groet Richard.

george013

Bericht door george013 » zo nov 22 2009 11:12 am

miesnert

Bericht door miesnert » di dec 01 2009 10:45 am

En nog meer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding