mini studio

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

mini studio

Bericht door KvP » di nov 17 2009 9:53 pm

Ik had een vraagje ivm softboxen.

Ik zou graag een ministudio van willen maken om me eens voorover te buigen voor portretfotogtrafie.
Nu ik ben echt geen liefhebber van flitsers, is het perfect mogelijk om enkel met softboxen zo een ruimte in te richten en te spelen met het licht of zijn flitsers echt van doen.
Indien ja, wat raden jullie dan aan als set ( opgelet is enkel om te testen of dit mij ligt, dus niet afkomen met peperduur materiaal, want als het me dan niet ligt dan moet dit ook allemaal de deur weer uit ) maar het moet wel deftig werken en voor veel toepassingen bruikbaar zijn.
Ik denk aan een starters setje met lampen, achtergronddoek,softbox en dergelijke, kosten die veel ? ...
Hebben jullie ideeen?
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

keenoncoolstuff
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: mini studio

Bericht door keenoncoolstuff » vr nov 20 2009 3:05 pm

Eén van de redenen om toch voor flitsers te kiezen zou zijn:
deze laten zich traploos regelen zonder noemenswaardig van kleurtemperatuur te veranderen. Ik kan me voorstellen dat een bouwlamp van 500 Watt teveel is als invullicht voor een andere bouwlamp. Als je je invullicht zou dimmen wordt het licht veel warmer van temperatuur (roder), wat niet tot een goed resultaat zal leiden.

Groet, Rob.
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr

Ruudje

Bericht door Ruudje » vr nov 20 2009 3:50 pm

Ideen genoeg maar budget is ook van belang! Ben zelf momenteel bezig met Elinchrom set maar er zijn zoveel .....sets aanbiedingen en verschillende qualiteiten...

Voor een redelijke set die in een aanschaf, voordelig en compleet is zou je bij falcon eyes kunnen kijken..

succes

gr Ruud

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » vr nov 20 2009 4:03 pm

Als ik jou was zou ik gewoon eens wat huren.
Als je de smaak te pakken krijgt voldoen de goedkopere sets al snel niet meer.
Ik heb zelf een Elinchromset (BX-ri serie) en die bevalt me uitstekend.
Heb in het begin een goedkope falcon eyes kop mee laten flitsen met die elinchroms en uhhh na ongeveer een half uur schieten plofte die...
Studiootje vol rook en zonder licht.. twee hevig geschrokken modellen... geen aanrader dus!
Als je dan toch geld uit gaat geven kijk dan ook eens naar de ranger Quadra's van elinchrom... mobiel... en mooi vermogen.
Ook die kun je bijv. een weekend huren.
Suc6 met je keuze....
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » vr nov 20 2009 4:13 pm

Ruudje schreef:Ideen genoeg maar budget is ook van belang! Ben zelf momenteel bezig met Elinchrom set maar er zijn zoveel .....sets aanbiedingen en verschillende qualiteiten...

Voor een redelijke set die in een aanschaf, voordelig en compleet is zou je bij falcon eyes kunnen kijken..

succes

gr Ruud
elke honderd euro [ lees minimaal toch snel een 300 euro ] die je aan falcon eyes besteed is weg gegooid geld
als het je niet ligt raak je het aan de straatstenen niet meer kwijt.. afschrijving is zeer hoog te noemen.
het blijft chinese troep....maargoed ik kan mij voorstellen dat niet iedereen de euro's heeft.

een setje D-lights van elinchrom is betaalbaar en evt ook gewild als je het weer verkoopt. niet onbelangrijk dacht ik zo
achtergrondset +- 100 euro
papierrol 135 cm of 273 cm resp +- 45 om 75 euro..mijn voorkeur gaat uit naar papier ipv doek.

waarom huur je niet eens een setje voor een dag of 2 a 3...ook dat is te regelen.

maak anders eens een afspraak in Oostzaan bij fotoflits.....Eerlijke voorlichting en service staan daar wel hoog in het vaandel

Arend
Laatst gewijzigd door Arend-ho op vr nov 20 2009 4:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » vr nov 20 2009 4:14 pm

mm zie dat ray mij voor was.....had ff telefoon voordat ik het plaatste :D
afijn die van mij en ree heb je

Arend

Dennis71

Bericht door Dennis71 » vr dec 04 2009 7:30 pm

Deze stond nog in mijn favorieten. Arend heeft deze een keer aangegeven als zijnde een redelijke set om te beginnen, mede om het feit dat ze een "s" koppeling bezitten.

http://www.fotosg.nl/product_info.php?c ... ts_id=6238

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » vr dec 04 2009 10:42 pm

Ik heb ondertussen wat minder met het merk [ overigens niet uit eigen ervaring maar meer van lezen en horen zeggen ]
wil niet zeggen dat het niet goed kan zijn om mee te beginnen.
ieder moet dat voor zich bepalen natuurlijk
ik kan niet in iemand zijn knip kijken nog in zijn of haar eisen pakket

ondanks dat ik een erg elinchrom aanhanger ben geworden wil dat nog niet zeggen dat al het andere maar bagger is.

alhoewel dit net zo chinees is als heel veel andere merken.

Arend

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”