Pagina 1 van 1

REDGED

Geplaatst: zo jan 31 2010 2:51 pm
door ger k.
Na enkel andere statieven uiteindelijk toch voor degelijkheid gegaan.

REDGED monopod RMC 532 met speciale RRS kop.
REDGED tripod RTC436 met Wimberley WH200.

Over allebei ZEER tevreden.
Degelijk en stabiel.

Re: REDGED

Geplaatst: zo jan 31 2010 3:03 pm
door Gobert
Die RRS kop en die Wimberley zijn prima keuzes. Die koppen heb ik alletwee ook.

Re: REDGED

Geplaatst: zo mar 21 2010 10:58 pm
door ruud
ger de redged staieven zijn momenteel in opspraak omdat ze blijkbaar in china de boel belazeren
er is nog een topic over deze statieven.
Deze tripod getest en doorgezaagd hier het linkje , wel even scrollen.

http://www.kunststofonline.nl/pagina-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

groet ruud

Re: REDGED

Geplaatst: ma mar 22 2010 7:25 pm
door Ivan10
Mmm. Het bericht is niet meer online: http://www.kunststofonline.nl/nieuws/wi ... vezel.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: REDGED

Geplaatst: ma mar 22 2010 8:25 pm
door ruud
Waar het op neer kwam , ze hebben een carbon statief doorgezaagd en die was wit aan de binnenkant .
uit onderzoek door tno bleek dat het geen carbon was maar gewoon glasvezel.

check net het linkje maar die werkt wel bij mij.
http://www.kunststofonline.nl/pagina-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: REDGED

Geplaatst: ma mar 22 2010 8:34 pm
door Gobert
ruud schreef:Waar het op neer kwam , ze hebben een carbon statief doorgezaagd en die was wit aan de binnenkant .
uit onderzoek door tno bleek dat het geen carbon was maar gewoon glasvezel.

check net het linkje maar die werkt wel bij mij.
http://www.kunststofonline.nl/pagina-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan was het wel carbon, maar gelamineerd (=goedkoop) carbon. Gitzo carbon e.d. is gebakken in een speciale oven.

Re: REDGED

Geplaatst: ma mar 22 2010 8:52 pm
door ruud
Gobert even een stukje tekst eruit gepakt.

"Een TNO materiaalanalyse ontmaskerde de koolstofvezels als glasvezels"

er staat toch echt glasvezel toch ?

Re: REDGED

Geplaatst: ma mar 22 2010 9:18 pm
door Gobert
ruud schreef:Gobert even een stukje tekst eruit gepakt.

"Een TNO materiaalanalyse ontmaskerde de koolstofvezels als glasvezels"

er staat toch echt glasvezel toch ?


Daar heb je gelijk in. Alleen de kleur van koolstof is onmiskenbaar.
Het goedkopere "carbon" bestaat uit een epoxy, waarbij de carbon als versterking is gebruikt. Dat spul kom je ook veel tegen bij motoren, puur vanuit een cosmetische gedachte. Maar ik vind het niet zo interessant. Het is nl veel minder sterk en een stuk zwaarder als het echte spul. Dan kun je idd beter een statief kopen van vliegtuig-alu. De Gitzo's en Manfrotto's bijvoorbeeld.
Het geld zit ergens in, hè.

Re: REDGED

Geplaatst: ma mar 22 2010 11:46 pm
door Reinder
Ik ben blij dat ik afgelopen weekend een Manfrotto 055CXPRO3 heb gekocht. Toch nog waar voor m'n geld :)

Re: REDGED

Geplaatst: di mar 23 2010 9:59 am
door ger k.
Het is een vreemd bericht, niet verder te controleren, een ding staat vast: De stevigheid en kwaliteit van het statief is bij gebruik uitstekend.
Het zou ook zo maar kunnen zijn dat ze in de ontwikkeling weer voorop lopen.
Op verzoek wil ik wel een van de poten doorzagen, maar als het bericht op waarheid berust, zal de concurrentie die ongetwijfeld zelf doen. 8)
Vooralsnog een storm in een glas water.

Eerst zien, dan geloven.

De afbeelding bij het bericht is nog steeds van een kompleet statief. :roll:

Re: REDGED

Geplaatst: di mar 23 2010 11:01 am
door Franklin
[quote="Gobert]Dan was het wel carbon, maar gelamineerd (=goedkoop) carbon. Gitzo carbon e.d. is gebakken in een speciale oven.[/quote]

Gobert schreef:
ruud schreef:Gobert even een stukje tekst eruit gepakt.

"Een TNO materiaalanalyse ontmaskerde de koolstofvezels als glasvezels"

er staat toch echt glasvezel toch ?
Daar heb je gelijk in. Alleen de kleur van koolstof is onmiskenbaar.
Het goedkopere "carbon" bestaat uit een epoxy, waarbij de carbon als versterking is gebruikt. Dat spul kom je ook veel tegen bij motoren, puur vanuit een cosmetische gedachte. Maar ik vind het niet zo interessant. Het is nl veel minder sterk en een stuk zwaarder als het echte spul. Dan kun je idd beter een statief kopen van vliegtuig-alu. De Gitzo's en Manfrotto's bijvoorbeeld.
Het geld zit ergens in, hè.
Koolstof of "carbon" is nooit als op zichzelf staand materiaal te gebruiken. Het heeft in die hoedanigheid de sterkte van houtskool.
Voor technische toepassingen worden de vezels altijd gelamineerd. Om de vezels met elkaar te "verlijmen" wordt een kunsthars (meestal epoxy) gebruikt. Na uitharding onder druk in een oven (onder een folie zodat de overtollige hars uit de vezels wordt geperst) krijgt het zijn sterkte. De koolstof "look" ontstaat omdat al dan niet grof geweven vezeldoek onder een hoek op elkaar wordt gelegd. Deze hoek is noodzakelijk om sterkte in alle richtingen te verkrijgen
In de lucht- en ruimtevaart, maar ook voor civiele toepassingen wordt daarom ook alleen gelamineerd vezelmateriaal toegepast. De naamgeving in Nederland is ook eigenlijk fout. De juiste benaming is CFRP of Carbon Fibre Reinforced plasic (Koolstofvezel versterkte kunststof). Overigens: koolstofvezel is een verkoolde glasvezel.
Tijdens het productieproces wordt vaak een speciale glasvezelversterkte kunststoflaag (meestal wit van kleur) extra toegevoegd om vastlijmen aan de productiemal te voorkomen. deze laag kan eenvoudig worden verwijderd.

Franklin.

Re: REDGED

Geplaatst: di mar 23 2010 11:32 am
door ger k.
Met dank voor deze heldere uiteenzetting.

Re: REDGED

Geplaatst: ma sep 20 2010 12:47 pm
door Freaky87
Ook hier een super tevreden gebruiker van Redged statief + kop! :D