Indien mogelijk graag uitleg (uiteraard mijn eigen risico)

De mijne is nog nooit gereinigd, wordt echt tijdJos schreef:Ben daar ook benieuwd naar. Tot nu toe heeft de sensorreiniging me goed geholpen, maar het kan een keer gaan voorkomen. Heeft iemand ervaring?
Gewoon via het menu even je sensor schoonmaken dan? Camera wel rechtop houden, dat schijnt het beste resultaat te geven. Mijn ervaring is dat het best aardig werkt, maar het is geen wondermiddel.KvP schreef:De mijne is nog nooit gereinigd, wordt echt tijdJos schreef:Ben daar ook benieuwd naar. Tot nu toe heeft de sensorreiniging me goed geholpen, maar het kan een keer gaan voorkomen. Heeft iemand ervaring?
er zitten wat hardnekkige vlekken op.a90 schreef:Kees, heb je het al eens een keer met een blaaspeer geprobeerd ? Het meeste stof is gewoon losliggend en ietwat aangetrokken door het AA filter. Mijn ervaring is dat zo maar 75 tot 95 procent van de stofjes wegzijn na een flinke doorblaasbeurt.
En anders een setje swabs bestellen met vloeistof, ligt een beetje aan de vervuiling (en handigheid) maar na 1 of 2 swabs is het wel voor elkaar
Ik leg twee camera's met open sluiter naar boven en met één en dezelfde swab beide camera's. Soms liggen er vier camera's die ik met dezelfde swab doe. Swab gaat terug in het zakje en de volgende keer doe ik het gewoon weer met diezelfde swab. Nog nooit problemen mee gehad. Swab gaat soms maanden mee. Zorg idd wel voor rust en geen overhaast werk. Alhoewel het in twee minuten gedaan is.a90 schreef: ...Overigens, gebruik swabs 1 keer (dus een keer naar links, en een keer terug over de sensor heen en dan weggooien) Gebruik ook zeker niet te veel vloeistof. 2 of 3 druppels is al meer dan genoeg (volg de instructies, het kan varieren)
Ook niet onbelangrijk, zorg voor wat rust tijdens het schoonmaken, niet even snel vlak voordat je de deur uit moet. Bij voorkeur overdag zodat je een testfoto kan maken naar bv. de lucht toe met een dichtgeknepen diafragma. Als het nog niet goed is, overnieuw ! Tussendoor blazen kan ook geen kwaad.
suc 6 !
Michael
Dit heeft een collega meegmaakt. Hij zette de sluitertijd op 30 sec. Dan is het als een muizenklem en zit je swab er tussen en is het mechanisme naar de kl*te. Koekenbakkera90 schreef:Tip! gebruik een netspannings adapter of zorg ervoor dat de batterij helemaal vol zit. De sluiter vind het niet fijn als hij dichtgaat en er een een stuk plastic tussenzit.