D200 + 16GB Extreme III
- Scorpio_King
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
D200 + 16GB Extreme III
Gezien de grote prijsdaling van Sandisk geheugen en omdat ik toch al 8GB bij wilde kopen twijfel ik nu om niet meteen 16GB erbij te kopen.
Vraag rest nu werkt dit wel met de D200? Ik heb al wat rondgezocht op het internet en het enigste wat ik vinden kon was iemand bij wie de 16GB funcioneerde tot hij de firmware upgrade gedaan had naar versie 2.0. Toen zag de D200 nog maar 8GB en na formatteren in de PC (op 16GB) lust de D200 hem niet en moet je hem in de camera opnieuw formatteren naar 8GB. Klopt dit verhaal? Wie heeft hier ervaring mee?
Vraag rest nu werkt dit wel met de D200? Ik heb al wat rondgezocht op het internet en het enigste wat ik vinden kon was iemand bij wie de 16GB funcioneerde tot hij de firmware upgrade gedaan had naar versie 2.0. Toen zag de D200 nog maar 8GB en na formatteren in de PC (op 16GB) lust de D200 hem niet en moet je hem in de camera opnieuw formatteren naar 8GB. Klopt dit verhaal? Wie heeft hier ervaring mee?
// een hoop gouden dozen
- hans1956
- Regiocoördinator
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Volgens de volgende link http://www.sandisk.com/Compatibility/De ... -D200.aspx (deze link even kopieren en plakken in je browser) zou 16 Gb moeten kunnen. Heb het trouwens niet getest.
Hier kun je ook kijken:
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_ ... =6007-8197
Gr. Hans
Hier kun je ook kijken:
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_ ... =6007-8197
Gr. Hans
- Scorpio_King
- Forumlid
- Contacteer:
- Scorpio_King
- Forumlid
- Contacteer:
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Los van dat antwoord: waarom koop je geen 2 kaartjes van 8Gb? Kan hetzelfde op, werkt even snel en geeft net iets meer zekerheid in geval van crash van het kaartje. Een D200 zet ongeveer 500 foto's RAW/NEF en 12.500 foto's small basic op een 8Gb kaartje. Net even gekeken op mijn eigen kaartje. Dat lijkt me voor een gemiddelde dag fotograferen ruim voldoende. Als je meer nodig hebt zou ik aanbevelen om dat met 8Gb kaartjes te doen. Volgens mij maakt dat voor de prijs niet zoveel uit.
Groeten,
Marnix
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
- Scorpio_King
- Forumlid
- Contacteer:
Hieronder het antwoord van Nikon, helaas wordt je hier niet veel wijzer van.
Geachte heer,
Wij danken u dat u contact heeft opgenomen met Nikon-support.
Nikon heeft de volgende kaarten getest en goedgekeurd voor gebruik in de D200:
SanDisk SDCFB-serie: 128MB, 160MB, 256MB, 512MB, 1GB 2GB en 4GB
SanDisk SDCFB (Type II) serie: 300MB
SanDisk SDCF2B (Type II) serie: 256MB
SanDisk SDCFH (Ultra II) serie: 256MB, 512MB en 1GB
SanDisk SDCFX (Extreme III) serie: 1GB, 2GB en 4GB
Lexar Media entry level (rood etiket): 128MB, 256MB en 512MB
Lexar Media Hihg Speed 40x met Write Acceleration (WA) (Platinum): 256MB, 512MB en 1GB
Lexar Media Professional 40x WA: 8GB
Lexar Media Professional 80x WA: 512MB, 1GB, 2GB en 4GB
Lexar Media Professional 80x WA Met LockTihgt technologie: 512MB en 2GB
Microdrives : 1GB, 2GB, 4GB en 6GB
Kaarten van andere merken of met andere capaciteiten kunnen worden gebruikt, maar Nikon kan de werking niet garanderen. Als u een geheugenkaart gebruikt die hierboven niet wordt vermeld, neem dan contact op met de fabrikant voor informatie over compatibiliteit. Nikon raadt aan in geval van problemen een goedgekeurde geheugenkaart te gebruiken.
Wij vertrouwen er op u voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog verdere vragen hebben aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groeten,
Nikon Europe Support
Geachte heer,
Lexar Media Hihg Speed 40x met Write Acceleration (WA) (Platinum): 256MB, 512MB en 1GB
Kaarten van andere merken of met andere capaciteiten kunnen worden gebruikt, maar Nikon kan de werking niet garanderen. Als u een geheugenkaart gebruikt die hierboven niet wordt vermeld, neem dan contact op met de fabrikant voor informatie over compatibiliteit. Nikon raadt aan in geval van problemen een goedgekeurde geheugenkaart te gebruiken.
Wij vertrouwen er op u voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog verdere vragen hebben aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.
Nikon Europe Support
// een hoop gouden dozen
- a90
- Forumlid
Altijd fijn dat 128m cf kaarten werken. Kun je vast wel 6 foto's maken in NEF met hq JPG
Ik heb zelf overigens een Sandisk Ex III 8GB en die doet het prima. Zit nu zelfs std in de camera

Ik heb zelf overigens een Sandisk Ex III 8GB en die doet het prima. Zit nu zelfs std in de camera
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- hans1956
- Regiocoördinator
- Ervaringsniveau: *****
Dat was al bekend!! Staat ook in hun Q&A. Jammer dat ze niet even verder testen.Scorpio_King schreef:Hieronder het antwoord van Nikon, helaas wordt je hier niet veel wijzer van.
Geachte heer,
Nikon Europe Support
Gr. Hans
- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Dat testen komt vanzelf.
de 16Gb kaartjes zijn nog niet "gemeengoed"
Maar de 128Mb niet meer
.
Op dit moment zijn de 16Gb kaartjes t.o.v. de 8 te duur.
Wacht nog even, en je koopt een 16Gb voor de prijs van een 8Gb.
Overigens is het, naar mijn mening, onverstandig om een "erg" grote CF te kopen vanwege mogelijke defecten en het daarmee verliezen van de foto's.
de 16Gb kaartjes zijn nog niet "gemeengoed"
Maar de 128Mb niet meer

Op dit moment zijn de 16Gb kaartjes t.o.v. de 8 te duur.
Wacht nog even, en je koopt een 16Gb voor de prijs van een 8Gb.
Overigens is het, naar mijn mening, onverstandig om een "erg" grote CF te kopen vanwege mogelijke defecten en het daarmee verliezen van de foto's.
- Scorpio_King
- Forumlid
- Contacteer:
Als je twee jaar terug kijkt had iedereen hetzelfde aangeraden voor een 2 of 4GB kaartje. Koop er meer van 1GB want als hij defect gaat ben je alles kwijt.
Dat de prijs van geheugen als maar blijft dalen is bijna een feit en dat er grotere kaarten als 16GB komen ook. Als ik zeventig euro bij leg heb ik een 16GB ipv een 8GB kaart, en over een jaar of zo koop ik er dan nog eentje bij. Scheelt me zeker als ik een dag op pad ben het meezeulen van m'n imagetank en bij een korte vakantie hoeft ie dan ook niet meer mee. Gelukkig heb ik tot nu toe nog geen CF problemen gehad, die had ik vroeger wel met een Microdrive (hou op schei uit).
Dat de prijs van geheugen als maar blijft dalen is bijna een feit en dat er grotere kaarten als 16GB komen ook. Als ik zeventig euro bij leg heb ik een 16GB ipv een 8GB kaart, en over een jaar of zo koop ik er dan nog eentje bij. Scheelt me zeker als ik een dag op pad ben het meezeulen van m'n imagetank en bij een korte vakantie hoeft ie dan ook niet meer mee. Gelukkig heb ik tot nu toe nog geen CF problemen gehad, die had ik vroeger wel met een Microdrive (hou op schei uit).
// een hoop gouden dozen
Hetzelfde antwoord kreeg ik ook voor de SanDisk Extreme IV 4GB voor mijn D200. Dit was al in september 2006.
Toch heb ik hem gekocht en het werkt perfect.
Tot op heden schijnen ze nog altijd hetzelfde antwoord te geven en zijn ze een beetje te lui om ze daadwerkelijk te testen en dan een fatsoenlijk antwoord te sturen.
Jammer, maar het schijnt toch Nikon eigen te zijn.
Toch heb ik hem gekocht en het werkt perfect.
Tot op heden schijnen ze nog altijd hetzelfde antwoord te geven en zijn ze een beetje te lui om ze daadwerkelijk te testen en dan een fatsoenlijk antwoord te sturen.
Jammer, maar het schijnt toch Nikon eigen te zijn.
SanDisk geheugenkaarten: snel, sneller, snelst!
http://www.pixelmania.nl/artikel.aspx?r ... 427&page=1
Gerrit
http://www.pixelmania.nl/artikel.aspx?r ... 427&page=1
Gerrit
Ja idd de 4 Gb extreme 4 doet het prima in de D200, toen ik mijn camera kocht raadde iedereen me 2 kaartjes van 512mb aan, ik heb toen een extreme 3, 1 en 2 Gb gekocht. Nu heb ik er nog een extreme 3, 2 Gb bij gekocht en nog een extreme 4, 2 en 4 Gb en wil nog een extreme 3, 4Gb erbij hebben maar die was even uitverkocht. Groter dan 4 Gb hoeft voor mij niet, als je jpeg en raw schiet in hoogste resolutie, dan kun je een kleine 180 foto's knallen. Ik vind het wel vreemd dat Nikon met het testen van geheugen kaarten niet een beetje up to date blijft..