Pagina 1 van 1
ViewNX geeft foutmelding
Geplaatst: za mei 01 2010 2:43 pm
door Ed D90
Hallo,
ik ben een nieuwe gebruiker van NIKON. wij hebben een D90 gekocht. mooi toestel maar moet nog veel leren. even een technisch probleempje. ik krijg steeds een foutmelding als ik mijn NiewNX opstart. ik krijg de volgende melding:
fout in de internet verbinding door: uw verzoek kan niet worden uitgevoerd omdat de service niet kan worden gevonden of niet antwoord. er zijn mogelijk technische problemen met de service, maar het is ook mogelijk dat u uw netwerkinstellingen dient aan te passen.
je moet tientallen keren klikken en dan verschijnen de foto's die er al in staan. dus bij 100 foto's, 100 x klikken
ik weet niet wat het is. misschien mijn instellingen maar ik ben niet goed bekend met instellingen. wie kan mij helpen?
Ed D90
Re: ViewNX geeft foutmelding
Geplaatst: za mei 01 2010 2:48 pm
door Patrick_V
Ik denk dat je in viewNX voor de optie hebt gekozen om je foto's direct up te loaden naar een online account oid.
Re: ViewNX geeft foutmelding
Geplaatst: ma mei 03 2010 9:38 pm
door Ed D90
niets kunnen vinden. misschien heeft iemand anders een idee

Re: ViewNX geeft foutmelding
Geplaatst: ma mei 03 2010 10:33 pm
door aootje
wat voor OS gebruik je? xp,vista.......windows 7
met windows 7 willen verschillende dingen nog wel eens flippen.
het programma uitvoeren als administrator kan een oplossing zijn..
komt er ook nog een foutcode? dan misschien makkelijker zoeken
Re: ViewNX geeft foutmelding
Geplaatst: wo mei 05 2010 9:42 am
door Ed D90
ik gebruik Vista. hoe kan ik makkelijk zoeken. adminstrator heb ik al geprobeerd
Re: ViewNX geeft foutmelding
Geplaatst: wo mei 05 2010 10:27 am
door Frank B
schakel je internetverbinding eens uit en start daarna nx op. Werkt nx dan wel?
Re: ViewNX geeft foutmelding
Geplaatst: wo mei 05 2010 11:49 am
door aootje
Ed D90 schreef:ik gebruik Vista. hoe kan ik makkelijk zoeken. adminstrator heb ik al geprobeerd
eventuele foutcode + viewnx met google zoeken.. is gerichter dan met de onderstaande links
http://www.google.nl/search?hl=nl&clien ... =&gs_rfai=" onclick="window.open(this.href);return false;
http://support.nikontech.com/app/answer ... 9jRUotNV9q" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/778208" onclick="window.open(this.href);return false;
of viewnx deinstalleren pc opnieuw opstarten
dan weer opnieuw installeren voordat je viewnx start eerst weer pc opnieuw opstarten.
Re: ViewNX geeft foutmelding
Geplaatst: wo mei 05 2010 12:44 pm
door Léon Obers
aootje schreef:
of viewnx deinstalleren pc opnieuw opstarten
dan weer opnieuw installeren voordat je viewnx start eerst weer pc opnieuw opstarten.
Daarmee worden de meeste fouten met Nikon software afgevangen, al zo vaak gezien, dus doen. Zeer goede tip.
Download ook de laatste versie op Nikon Support. (Cache van NikonView leegmaken, wil ook wel eens werken).
Re: ViewNX geeft foutmelding
Geplaatst: do mei 06 2010 12:09 am
door Ed D90
dat ga ik van de week proberen. alles eraf en weer erop plaatsen. wat bedoel je precies met cache?
Re: ViewNX geeft foutmelding
Geplaatst: do mei 06 2010 2:15 am
door Léon Obers
Cache is een stuk ruimte op de harddisk waar het programma tijdelijke bestanden neerzet voor bijv. alle thumbnails e.d.
Zie onder het menu "Bewerken" ----> "Opties" dan de eerste tab bij "Algemeen".
Re: ViewNX geeft foutmelding
Geplaatst: do mei 13 2010 8:24 am
door Ed D90
alles geprobeerd, niets gelukt. ik stop hiermee of iemand moet nog een idee hebben
Re: ViewNX geeft foutmelding
Geplaatst: do mei 13 2010 10:28 am
door Léon Obers
Nog een keer View NX downloaden. De oude de-installeren en de nieuwe download installeren.
Ik heb van iemand ook eens gelezen hier op het forum dat hij een foute / corrupte versie had met een foutmelding.
Na download van een nieuwe versie was het over.
Re: ViewNX geeft foutmelding
Geplaatst: do mei 13 2010 11:47 am
door Ed D90
dan ga ik dat nog proberen
