Mont Ventoux

Je kan hier foto's plaatsen die zijn gemaakt met apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
Plaats reactie
dick
Forumlid
Forumlid

Mont Ventoux

Bericht door dick » wo jun 02 2010 4:06 pm

Na vele uren, dagen, maanden trainen heb ik afgelopen zondag met de fiets de Mont Ventoux beklommen.
Over het fietsen zelf zal ik hier op het forum niet mijn verhaal doen .
Maar er was ook nog (even tijd) om met de compact camera wat foto's te schieten.
Deze wil ik met jullie delen. Foto's zijn gemaakt op een hoogte van 1750 meter (bijna boven) :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een nikon dslr met twee lenzen,

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Mont Ventoux

Bericht door Cees » wo jun 02 2010 4:13 pm

O, wat een bekend stuk!
laatste 15 jaar met vakantie geweest......
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Anne nikond40

Bericht door Anne nikond40 » wo jun 02 2010 4:14 pm

Mooie plaatjes! mijn zwager gaat deze berg ook proberen te fietsen!! Ze zijn er een maandje geleden gaan kijken, hij vond het tegen vallen :mryellow: :mryellow: :mryellow: Doe mij maar een neut was het eerste wat hij zei!

Frederix

Bericht door Frederix » vr jun 11 2010 1:54 am

Leuke serie Dick. Foto 1 is wel erg apart.

Daniël

Bericht door Daniël » vr jun 11 2010 7:24 am

ook voor mij een bekende omgeving.
nummers 1 en 3 geven een mooie indruk van hoe het daar is.

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » vr jun 11 2010 8:57 am

Schitterende foto's Dick. En vooral dat je onderweg daar de tijd voor hebt genomen, chapo! Heb hem zelf meerdere malen "befietst" maar echt nooit 1 seconde bedacht om foto's te maken. groet peter

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr jun 11 2010 10:22 am

Dat is een beste prestatie Dick op de "kale berg". Ik heb tot een paar jaar geleden vrij vaak in het buitenland m.n. Spanje gefietst dus kan wel inschatten welke prestatie je geleverd hebt. Overigens is 1.750 meter niet echt hoog :wink: ik heb 10 jaar geleden de Pico Veleta (43 km lang, gemiddeld 6,2%) in Spanje gefietst naar 3.396 meter tot in de eeuwige sneeuw :mryellow: Een aanrader hoor die Veleta klim en zeker ook de afdaling naar Granada! Maar het stijgingspercentage van de Ventoux is pittiger en het microklimaat schijnt ook lastig te zijn. Mooie prestatie met leuke foto's als herinnering.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » vr jun 11 2010 10:26 am

Skippy schreef:Dat is een beste prestatie Dick op de "kale berg". Ik heb tot een paar jaar geleden vrij vaak in het buitenland m.n. Spanje gefietst dus kan wel inschatten welke prestatie je geleverd hebt. Overigens is 1.750 meter niet echt hoog :wink: ik heb 10 jaar geleden de Pico Veleta (43 km lang, gemiddeld 6,2%) in Spanje gefietst naar 3.396 meter tot in de eeuwige sneeuw :mryellow: Een aanrader hoor die Veleta klim en zeker ook de afdaling naar Granada! Maar het stijgingspercentage van de Ventoux is pittiger en het microklimaat schijnt ook lastig te zijn. Mooie prestatie met leuke foto's als herinnering.
Op 1752 moet je nog 160 meter klimmen, voor sommigen 'dodelijke' meters. Je komt in ieder geval nog langs het monument voor Tommy Simpson.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Plaats reactie

Terug naar “Foto's gemaakt met niet-Nikon camera”