Min puntje Toploader Pro 75 AW

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
Kroontje

Min puntje Toploader Pro 75 AW

Bericht door Kroontje » vr jul 16 2010 10:24 pm

Hallo

Met mooi droog weer is de Toploader van Lowepro een geweldige tas voor de camera :wink:
Maar wat gebeurt er als het gaat regenen :?: Ben vanavond de regen hoes aan het uitproberen.
Want morgen gaat hij mee naar het Friese land op de motor.

Conclusie: Ik vind het behoorlijk lastig om de regen hoes netjes,strak en snel over de tas te trekken :frown:
Ook dat hij niet echt netjes alles bedekt ( afsluit ).
Natuurlijk had ik dit kunnen bekijken en ontdekken voordat ik naar de kasse ging :wink:
Ging er ook vanuit dat de hoes net als de Flipside 400 er in een keer erover getrokken kon worden.

Zijn er verder nog gebruikers die hjier ervaring mee hebben :?:

Groet Kroontje

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Min puntje Toploader Pro 75 AW

Bericht door ReneG » za jul 17 2010 8:58 am

Die regenhoes is een beetje een onding, maar het is vooral een kwestie van oefenen. De stappen die ik toepas:

0. Berg de hoes altijd zo op dat het Lowepro logo 'aan de buitenkant' zit; Je kunt de hoes binnenstebuiten keren en dan past het nooit. Plaats eventueel een markering hiervoor met een stift.
1. Koppel de draagriem af.
2. Onderin de hoes zitten twee gaten; Deze zijn voor de ogen onderaan de tas. Plaats de hoes zo dat de twee ringen door die gate kunnen.
3. Trek de hoes in zijn geheel 'over' de tas; Als het ware trek je de elastiek die de hoes bij elkaar houdt in zijn geheel 'over de tas heen'. Deze moet onder het label met de tekst 'Toploader Pro 75 AW' terechtkomen.
4. Doe de ogen van de draagriem door de andere twee gaten.
5. Doe de sluiting van de clip om de tas de sluiten door het gat in het gedeelte dat het deksel afdekt.
6 Draagriem aankoppelen.

Ik kan het niet duidelijker uitleggen... :?

Het afkoppelen van de draagriem is nodig maar zeer onhandig als je ergens midden in de natuur staat o.i.d. Ik heb dan ook vaak de tas ook nog aan mijn riem zitten. Plaats eventueel markeringen met een watervaste stift op de hoes als je dat helpt. Elke keer als ik deze tas gebruik 'oefen' ik dit 1 keertje voor ik wegga, je wordt er vanzelf sneller in. Maar echt handig zal dat ding nooit worden...
Spul waarmee je foto's maakt...

Henk
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Henk » za jul 17 2010 12:03 pm

Ik heb dezelfde ervaring. Voordat je de hoes er over heen hebt, is de bui al weer voorbij. De eerste keer (gewoon thuis gelukkig) ben ik wel een kwartier bezig geweest, voordat ik door had hoe het zat :lol: :oops:

Bij twijfel doe ik de hoes dan ook al van te voren over de tas heen. Voordeel is namelijk wel dat je de tas ook met hoes gewoon open en dicht kunt blijven doen. Verder vind ik het ook een bijzonder praktische tas en ben ik er heel blij mee. Je hebt je camera snel paraat en je hoeft er dus niet de hele dag mee om je nek te blijven lopen.

Ik denk dat ik ook nog maar eens een paar keer ga oefenen samen met de tips van Rene 8)
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net

Kroontje

Bericht door Kroontje » do jul 22 2010 9:02 am

Hallo

ReneG bedankt voor je uitleg :wink: Inderdaad met een beetje stoeien lukt het ook wel.
Maar ik ga wel een andere hoes maken die in zijn geheel over de tas getrokken kan worden. uit een stuk :wink:
Want ik twijfels toch als er een echte bui op me krijg.

Groet Kroontje

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”