Die regenhoes is een beetje een onding, maar het is vooral een kwestie van oefenen. De stappen die ik toepas:
0. Berg de hoes altijd zo op dat het Lowepro logo 'aan de buitenkant' zit; Je kunt de hoes binnenstebuiten keren en dan past het nooit. Plaats eventueel een markering hiervoor met een stift.
1. Koppel de draagriem af.
2. Onderin de hoes zitten twee gaten; Deze zijn voor de ogen onderaan de tas. Plaats de hoes zo dat de twee ringen door die gate kunnen.
3. Trek de hoes in zijn geheel 'over' de tas; Als het ware trek je de elastiek die de hoes bij elkaar houdt in zijn geheel 'over de tas heen'. Deze moet onder het label met de tekst 'Toploader Pro 75 AW' terechtkomen.
4. Doe de ogen van de draagriem door de andere twee gaten.
5. Doe de sluiting van de clip om de tas de sluiten door het gat in het gedeelte dat het deksel afdekt.
6 Draagriem aankoppelen.
Ik kan het niet duidelijker uitleggen...
Het afkoppelen van de draagriem is nodig maar zeer onhandig als je ergens midden in de natuur staat o.i.d. Ik heb dan ook vaak de tas ook nog aan mijn riem zitten. Plaats eventueel markeringen met een watervaste stift op de hoes als je dat helpt. Elke keer als ik deze tas gebruik 'oefen' ik dit 1 keertje voor ik wegga, je wordt er vanzelf sneller in. Maar echt handig zal dat ding nooit worden...