portret

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
twdesign

portret

Bericht door twdesign » za jul 31 2010 1:39 pm

beste allemaal
volgens mij heb ik mijn vorige foto in de verkeerde categorie gezet zag ik later (namelijk bij foto beoordelingen) vind het namelijk leuk om er een kritische blik op te werpen
ik heb sinds 2 weken een nikon d5000 camera en alles is nieuw voor mij , alle hulp is dus welkom
ik vind portretten heel erg mooi en je moet ergens beginnen , ik heb geen belichtings set of extra flitsers , dus ben cretief geweest met buiten licht en deze opgevangen met een spiegel (tja moet toch wat) heb geen idee wat ik wil kopen voor flits set dus kijk nog rustig rond
maar goed hier het portret wat ik heb geschoten
1.my sis
Afbeelding

groeten wendy

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: portret

Bericht door Léon Obers » za jul 31 2010 2:09 pm

Dat heb je zeer netjes gedaan, leuk spontaan portret, goede moment. Prima met het licht gespeeld, en dat met dit soort eenvoudige middelen.
Dat mag een voorbeeld zijn voor anderen hoe zaken aan te pakken. Je hebt er duidelijk goede kijk op. Dat beloofd wat in de toekomst.
Succes.
(Alleen de iets "grijs" gemaakte lichtval op de linkerarm, inplaats van een huidtint kun je proberen beter in de juiste tint te shoppen).
Vriendelijke groet, Léon Obers

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » za jul 31 2010 2:15 pm

Lijkt me een prima begin en je hebt het licht goed weten te gebruiken.

ik vind alleen de foto aan de softe kant, het lijkt wel door een PS filter heen gehaald. Haar gezicht en rechterarm zijn wel erg 'smooth'
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

twdesign

Bericht door twdesign » za jul 31 2010 2:24 pm

bedankt voor de reacties
ik zie dat er inderdaad een grijze waas over de rechterarm ligt , zal dat even herstellen
ik had de foto inderdaad iets zachter gemaakt omdat ze een beetje een dromerige zachte foto wilde ( hdr toning)
het origineel is iets harder (scherper) maar vond de uitstraling iets grappigs hebben

ben er achter gekomen dat ik dit wel heeeeeel erg leuk vind , nu maar sparen voor wat andere spulletjes, met mijn ene hobby de andere financieren :D

bedankt alvast voor de eerste reacties

wendy

twdesign

Bericht door twdesign » za jul 31 2010 2:47 pm

ik zal even uit dezelfde serie 2 onbewerkte foto's neerzetten ter vergelijk

nr 1
Afbeelding

nr 2
Afbeelding

groeten wendy

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » za jul 31 2010 2:50 pm

Die laatste is prachtig Wendy mooie pose. Die heeft het verzachten echt niet nodig hoor, wel nog wat nabewerking overigens.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » za jul 31 2010 3:05 pm

lekker bezig wendy
de eerste is inderdaad wat soft..wel mooi gespeeld met licht..prima gedaan dus !
waarom je de volgende twee neerzet zonder nabewerking is mij onduidelijk.
zou de volgende keer daar even wat aandacht aan besteden...zonde om zo neer te zetten
niet dat het niet goed is.
ik zie wel dat je goed bezig bent geweest.
maar kijk alleen is naar de huidtint tussen de bewerkte en niet bewerkte.

Arend

twdesign

Bericht door twdesign » za jul 31 2010 3:08 pm

inderdaad nog wat nabewerking , ik had deze express eropgezet zonder enige bewerking om het origineel te laten zien
de achtergrond is een zwart gordijn die ik tussen twee huishoudtrappen had gehangen (ja je verzint wat bij gebrek aan spullen) dus de naden en het zwart moet ik even bijwerken
maar daar heb ik photoshop voor :D

bedankt weer voor je reactie :mryellow:

groeten
wendy

iJoost

Bericht door iJoost » za jul 31 2010 7:22 pm

Smaken verschillen, maar doe mij maar zonder plastificeren (verzachten). Dat geldt trouwens wat mij betreft in het algemeen. Gezichten verliezen hun karakter als je dat doet. En dan blijft er wat mij betreft weinig aantrekkelijks over. Maar goed... de mode- en cosmetica-fotografie heeft die trend nu eenmaal gezet, ik weet het. ;-)

corretje

Bericht door corretje » za jul 31 2010 7:35 pm

Ik vind het portret persoonlijk zeker geslaagd. Vooral de sprekende ogen komen heel mooi tot zijn recht (of moet ik 'haar' recht zeggen...). Ook het licht is leuk gedaan zo.

Ik zou het ook iets minder hebben verzacht, maar ik vind dat je het uitstekend hebt gedaan zo!! En met een mooi model heb je natuurlijk ook alweer de helft gewonnen :wink: :)

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » di aug 03 2010 10:41 pm

Mooi gedaan in alle opzichten. Het verzachten is nou eenmaal een stijl waar je van houdt of niet.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”