Maandopdracht 6 - Beoordelen foto's
- roel
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Maandopdracht 6 - Beoordelen foto's
De foto's van de maandopdracht van juni kunnen vanaf nu beoordeeld worden. Er zijn binnen de maandopdracht twee topics actief. Eén om de foto's van die maand te plaatsen en één om de foto's van de voorgaande maand te beoordelen.
Kies in de poll de beste inzending. Je kunt stemmen in de maand augustus 2010. Tot de laatste dag van de maand kun je stemmen, daarna start de beoordeling van de volgende maandopdracht.
Mocht je dat nog niet gedaan hebben, lees eerst de beschrijving en regels van de opdracht: Beschrijving maandopdracht.
Let wel, het topic is enkel om je keuze te onderbouwen, niet om in discussie te gaan over andermans beoordeling.
Tip: handig om twee browserschermen te openen, één met de foto's en één met de poll. De foto's staan: hier
Kies in de poll de beste inzending. Je kunt stemmen in de maand augustus 2010. Tot de laatste dag van de maand kun je stemmen, daarna start de beoordeling van de volgende maandopdracht.
Mocht je dat nog niet gedaan hebben, lees eerst de beschrijving en regels van de opdracht: Beschrijving maandopdracht.
Let wel, het topic is enkel om je keuze te onderbouwen, niet om in discussie te gaan over andermans beoordeling.
Tip: handig om twee browserschermen te openen, één met de foto's en één met de poll. De foto's staan: hier
Re: Maandopdracht 6 - Beoordelen foto's
Ik ga voor MarcoD90 vanwege de 2 lampen die voor het gebouw staan. Die worden immers gebouwd.
Verder is het gebouw gewoon geweldig.
Verder is het gebouw gewoon geweldig.
mijn stem gaat over duidelijk naar de foto van Vero.
"bouw kunst in het kwadraat"
bouw = het vierkantje
kunst= de zilveren teckel(s)
in= in huis genomen
het= de compositie met lijst
kwadraat= vierkantje gevormd door 1+3 teckels.

"bouw kunst in het kwadraat"
bouw = het vierkantje
kunst= de zilveren teckel(s)
in= in huis genomen
het= de compositie met lijst
kwadraat= vierkantje gevormd door 1+3 teckels.

Ik heb op Frans gestemd. Hoewel de compositie niet helemaal goed is (zwart vlak linksboven), spreken mij de contrasterende kleurtjes van de hijskranen enorm aan. Deze foto bevat ook de kunst van het bouwen en daarmee een originele invulling van het begrip bouwkunst.
ik ga niet in discussie!!!!
maar ik wil er wel op wijzen "bouw kust in het kwadraat"
dan is het spiegelen van een foto geen optie.

- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Mijn stem gaat naar AvanEijk, gewoon omdat ik dat de mooiste foto vind.
Groeten, Gino
Groeten, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
AvanEijk. De drie- en vierhoekskwadratuur komt mooi tot uiting.
Groet Hans.
Groet Hans.
- gvdnberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Eigenlijk zou er een foto van La Sagrada Familia in Barcelona moeten zijn en die zou dan moeten winnen, want dat is pas Bouwkunst: qua tempo, techniek, omvang, tijdsduur van de bouw, etc, etc. Echt wat je noemt Bouwkunst in het kwadraat.
Ik koos voor de foto van Frans vanwege de kranen die binnen elkaars bereik staan, het kleurcontrast in de foto en de verschillende in aanbouw zijnde objecten op een kleine oppervlakte. Zo kun je Bouwkunst in het kwadraat goed weergeven.
groeten uit Tilburg,
Gert van den Berg
Ik koos voor de foto van Frans vanwege de kranen die binnen elkaars bereik staan, het kleurcontrast in de foto en de verschillende in aanbouw zijnde objecten op een kleine oppervlakte. Zo kun je Bouwkunst in het kwadraat goed weergeven.
groeten uit Tilburg,
Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Zit wel in mijn archief (incl. de kranen) maar mag helaas niet geplaatst worden. Niet gemaakt in betreffende maand.gvdnberg schreef:Eigenlijk zou er een foto van La Sagrada Familia in Barcelona moeten zijn en die zou dan moeten winnen, want dat is pas Bouwkunst: qua tempo, techniek, omvang, tijdsduur van de bouw, etc, etc. Echt wat je noemt Bouwkunst in het kwadraat.
Oeps.... dat ben ik, denk ik.jeroen67 schreef:ik ga niet in discussie!!!!

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand......
Overigens dank voor de stemmen die ik tot nu toe heb gekregen.
mvg,
Bram
- Maribex
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
De foto-opdracht komt naar mijn mening maar in twee foto's goed tot uiting. Ik moet dus kiezen, en mijn stem gaat naar AvanEijk, gespiegeld of niet
De andere kanshebber was Frans1250 die het thema ook goed tot uitdrukking heeft gebracht.
groet,
Martin

groet,
Martin
Laatst omhoog gehaald door roel op do aug 26 2010 10:31 pm.
Mooie Nikon-spullen...
http://www.martindebock.nl
http://www.martindebock.nl