Pagina 1 van 1

Foutmelding View NX

Geplaatst: vr aug 06 2010 4:41 pm
door Pancarans
Voor de softwarematig beter onderlegde forumleden,

Ik heb sinds een aantal weken deze foutmelding als ik View NX opstart.

Afbeelding

Dit verschijnt midden in het scherm van View NX.

Door een 5 keer op annuleren te klikken gaat View NX verder en laadt deze de foto's.
Ik snap er geen moer van. Ik heb View NX gedeïnstalleerd en opnieuw erop gezet. Nikon Messagecenter ook gedeïnstalleerd, maar niets helpt.

- Het systeem draait onder Windows 7
- Firewall van Comodo, waarin ik expliciet heb aangegeven dat View NX een vertrouwde applicatie is en verkeer in en uit voor de applicatie toegestaan is.
- Zandbak van Comodo is uitgeschakeld
- Capture NX geeft de fout niet
- Nikon transfer is niet geïnstalleerd.


Op internet kan ik er niets over vinden, zo ook biedt de helpfunctie geen soelaas.
Is er iemand met ideeën?

Groet,
Irwan

Re: Foutmelding View NX

Geplaatst: vr aug 06 2010 7:06 pm
door Bea
Hallo Irwan,
Misschien het automatisch zoeken naar updates uitzetten. In viewNX onder de tab HELP vind je controleren op nieuwe updates. Dan bij TOOLS-options kan je kiezen of en hoe vaak je dat wil. Kies voor NEVER.

Re: Foutmelding View NX

Geplaatst: vr aug 06 2010 7:12 pm
door Pancarans
Bea bedankt, maar als ik die controleren neiuwe updates aanklik krijg ik niets in beeld.

Groet,
Irwan

Re: Foutmelding View NX

Geplaatst: vr aug 06 2010 7:35 pm
door dotcat
Pancarans schreef:Bea bedankt, maar als ik die controleren neiuwe updates aanklik krijg ik niets in beeld.
Logisch, want de update service draait niet meer. Ik vermoed dat de firewall de update service blokkeert waardoor de service niet kan starten. De update service is een ander programma (voor de computer dan) dan het programma viewNX. Ik zou dus de firewall een keer uitzetten, viewNX starten, de updatefunctie uitzetten zoals bea beschijft en niet vergeten de firewall weer aan te zetten.
En dan weer proberen viewNX op te starten

succes :)

Re: Foutmelding View NX

Geplaatst: vr aug 06 2010 8:43 pm
door Pancarans
De updateservice is van Nikon Messageservice. Die staat dus los van View NX. Ik heb in ieder geval geprobeerd het er opnieuw op te zetten en nu kon ik wel aangeven wanneer gekeken moest worden voor een update, maar zoals gezegd kwam ik in het messagecenter. Maar goed voordat ik daarin terecht kwam, had ik alweer dezelfde foutmelding. Ook met alle firwalls uitegschakeld.
Ook de probleemoplossing van het windowsnetwerk bood ook geen oplossing.

In ieder geval bedankt!

Wie volgt?

Irwan

Re: Foutmelding View NX

Geplaatst: vr aug 06 2010 10:27 pm
door JaapV
Pancarans schreef:<KNIP>
Wie volgt?
Ik dus: contact opnemen met Nikon klantenservice op nikon.nl.
Zie http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 35#p371016" onclick="window.open(this.href);return false;