Kreta 2010: Sissi

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Kreta 2010: Sissi

Bericht door ALE » di aug 31 2010 5:27 pm

Kreta is het grootste eiland van Griekenland en het op vijf na grootste eiland in de Middellandse zee. Het is een langwerpig eiland dat 250 kilometer lang is, op het breedste punt is het 60 kilometer en het eiland heeft een totale oppervlakte ruim 8300 km2, d.w.z. groter dan Noord en Zuid-Holland bij elkaar. Kreta ligt in het zuiden van de Egeïsche zee, onder de Cycladen eilanden-groep, ongeveer 300 kilometer van de noordkust van Afrika (Libië) en vormt de grens met de Libische zee. Het Griekse vasteland (Peloponessos) ligt op 100 kilometer. De kustlijn heeft een lengte van ruim 1000 km, met andere woorden hier is overal zee. Kreta bestaat uit 4 provincies die allemaal hun eigen charme hebben, een prachtige natuur, een fantastisch klimaat, schilderachtige traditionele dorpen, prachtige kusten en stranden en een ongeëvenaarde culturele rijkdom. De 4 provincies van Kreta zijn Lassithi in het uiterste oosten met als hoofdstad Agios Nikolaos, daarnaast ligt de provincie Heraklion met als hoofdstad Heraklion stad. Ten westen van provincie Heraklion ligt de provincie Rethymnon met als hoofdstad Rethymnon stad en helemaal in het westen ligt de provincie Chania met de gelijknamige hoofdstad. Op heel Kreta wonen ongeveer 600.000 vaste inwoners.

Wij verbleven in Sissi, een klein vissersdorpje ten oosten van Malia, aan het voet van een hoge berg. Het centrum van Sissi ligt aan de haven en is de plek waar de gezellige restaurantjes, cafe's en bars zich bevinden. Ten zuiden van Sissi bevindt zich Epano Sissi (boven Sissi) dat een zeer mooi traditioneel Kretenzisch dorpje is.

1) Afbeelding

2) Afbeelding

3) Afbeelding

4) Afbeelding

5) Afbeelding

6) Afbeelding

7) Afbeelding

8) Afbeelding

9) Afbeelding

Op- en/of aanmerkingen zijn van harte welkom.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Barry

Re: Kreta 2010: Sissi

Bericht door Barry » di aug 31 2010 9:43 pm

Nr 4 en 9 voor mij Arthur!

gijsmondria
Forumlid
Forumlid

Bericht door gijsmondria » wo sep 01 2010 12:13 am

Mooie keuzes hoor, ziet er strak uit.

Wel vindt ik de bokeh van foto 6-7 en 8 erg storend. Heb er zelf ook last van als ik een converter gebruik op mijn 80-200.

Het zijn net kleine kringetjes op de achtergrond.
Welke lens heb je gebruikt?

EDIT zag in je exif een 35mm op F2. (moet toch goed zijn)
Nikon D90
Nikon 80-200 f2.8 - Tamron 17-50 2.8 - Kenko pro 2x

GdP

Bericht door GdP » wo sep 01 2010 12:38 am

Prachtige serie Arthur!

En wat een schitterende kleuren!

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » wo sep 01 2010 8:45 am

gijsmondria schreef:Wel vindt ik de bokeh van foto 6-7 en 8 erg storend. Heb er zelf ook last van als ik een converter gebruik op mijn 80-200.
Het zijn net kleine kringetjes op de achtergrond. Welke lens heb je gebruikt?

EDIT zag in je exif een 35mm op F2. (moet toch goed zijn)
Yep, de Nikkor 35mm f/2 AF. Ik vind het bokeh nog wel meevallen voor zo'n klein objectiefje, stoor me meer aan de scherpte aan de randen bij f/2.

Iedereen bedankt voor de complimenten.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”