Misschien interessant voor sommige onder ons, de nieuwe SpyderLensCal van Datacolor. Hiermee kun je je eigen objectieven kalibreren op je camera vermits die daarvoor is uitgerust. Zie deze korte film hoe e.e.a. werkt. Heb hier geen ervaring mee dus please don't shoot the messenger.
Groet,
ALE
Datacolor SpyderLensCal
Datacolor SpyderLensCal
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Re: Datacolor SpyderLensCal
Het ding is uiteraard zelf ook te maken (ik meen zelfs hier op het forum diverse bouwtekeningen te hebben zien staan).ALE schreef:Misschien interessant voor sommige onder ons, de nieuwe SpyderLensCal van Datacolor. Hiermee kun je je eigen objectieven kalibreren op je camera vermits die daarvoor is uitgerust. Zie deze korte film hoe e.e.a. werkt. Heb hier geen ervaring mee dus please don't shoot the messenger.
Groet,
ALE
Makkelijk is het wel, al kost het €59,-.
Leuk vind ik de suggestie in het filmpje dat je eea dmv zoomen op je cameramonitor(retje) kan beoordelen, aanpassen en doorgaan.
Willem.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Als ik m'n objectief kalibreer op een meter afstand, kan ik er dan van op aan dat hij ook goed gekalibreerd is op 20 meter? 

- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Waarschijnlijk is dit gemakkelijker:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Dat zelf klussen wat daarin beschreven staat als snijplank aanschaffen etc. lijkt mij juist niet makkelijker dan een standaard kant-en klaar pakket gebruiken. Daarmee bespaar je dat geklus, en begint direct na het uitpakken van die set met je tests. 

Vriendelijke groet, Léon Obers