Nikon Capture NX3

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
midge
Forumlid
Forumlid

Nikon Capture NX3

Bericht door midge » zo okt 17 2010 2:51 pm

Er wordt op het forum af en toe gespeculeerd dat Capture NX3 eraan zit te komen :mryellow: , afgaande op de vele nieuwe camera's en objectieven die Nikon dit jaar released heeft kan dit best wel eens waarheid zijn.
Om eerlijk te zijn ben ik nog niet eens in het bezit van CNX2, alleen de trailversie die nu verlopen is.
ViewNX2 is dan ook behulpzaam bij het bewerken van foto's echter niet geheel naar m'n zin.
Dus een versie van CNX is welkom.

de vraag die opkomt is de volgende:
een eventuele nieuwe versie van CNX3 heeft natuurlijk ook weer een nieuw prijskaartje, ik weet niet wat CNX2 kostte bij de release ervan.
Maar zou het niet slimmer zijn om een fullversion CNX2 aan te schaffen voor een redelijk prettige prijs en wanneer CNX3 uitkomt de upgrade ervan aan te schaffen.
Naar mijn idee komen bij beide keuzes de kosten ongeveer op hetzelfde neer, met als voordeel dat er nu al met CNX2 te werken valt.
Kan me voorstellen dat er meer mensen wachten met de aanschaf van CNX tot versie 3 gereleased wordt.
hoe denken jullie hierover, gaat de stelling op :?:

groetjes

Midge

Tom
Forumlid
Forumlid

Re: Nikon Capture NX3

Bericht door Tom » zo okt 17 2010 2:52 pm

Als ik dat wist was ik wel wat anders gaan doen dan fotograferen.

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » zo okt 17 2010 3:15 pm

Ik zou NX2 maar gewoon aanschaffen, kan je nu alvast plezier hebben van fotobewerking.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » zo okt 17 2010 4:04 pm

CNX2 werkt bij mij perfect in alle opzichten. Er zijn echter mensen die er slechte ervaringen mee hebben. Aan de andere kant, dat was bij CNX"1" ook al het geval. Als dat niet de reden is om te wachten tot CNX3, dan zou ik zeker niet wachten met aanschaf.

Wat eventueel een overweging zou kunnen zijn is als je erover denkt om binnenkort net gloednieuw uitgebrachte camera´s of objectieven te gaan aanschaffen. In dat geval bestaat er een kleine mogelijkheid dat bepaalde functies daar niet helemaal mee overeen zouden kunnen stemmen. Dat is wel eens gebeurd. Maar zelfs dan is er naar alle waarschijnlijkheid makkelijk omheen te werken.

Kortom, CNX2 wordt niet ineens afval wanneer CNX3 wordt uitgebracht. Ik heb nog bijna een jaar met CNX"1" gewerkt toen CNX2 al in de winkel lag. Het was alleen de retoucheermogelijkheid van 2 die me deed besluiten om over te stappen.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

midge
Forumlid
Forumlid

Bericht door midge » ma okt 18 2010 1:15 pm

Fijn om te horen dat CNX2 zo goed bevalt.
Ik denk dat ik er ook voor ga, een voordelig en autenthieke nederlandse versie. De eventuele update naar CNX3 komt dan later wel.
groet,

Midge :)

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » ma okt 18 2010 4:09 pm

midge schreef:Fijn om te horen dat CNX2 zo goed bevalt.
Ik denk dat ik er ook voor ga, een voordelig en autenthieke nederlandse versie. De eventuele update naar CNX3 komt dan later wel.
groet,

Midge :)
Koop 'm wel bij een normale winkel, met CDtje enzo. Er zijn wat mensen hier genaaid door een downloadwinkel met illegale keys en legale prijzen.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”