Waar bevindt zich het flash-gereed lampje van de D200

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Plaats reactie
L.Cavalier
Forumlid
Forumlid

Waar bevindt zich het flash-gereed lampje van de D200

Bericht door L.Cavalier » vr mar 30 2007 4:19 pm

Ik heb zopas een D200 aangeschaft en ik kan het flash -gereed lampje van de ingebouwe flitser niet vinden.....de flash gaat wel af en de belichting is oke ook in de gebruiksaanwijzing is daar niets van te vinden :?

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr mar 30 2007 4:26 pm

flash gereed lampje?? ik weet dat dat er is op oudere camera's maar daar heb je tegenwoordig niks meer mee te maken, aangezien de camera toch geen foto maakt als de flits aanstaat en nog niet opgeladen is ;) en het geen rolletje betreft waar je de negatieven niet onnodig van wilt weggooien als je foto onderbelicht is.
Laatst gewijzigd door M.Oorthuis op vr mar 30 2007 4:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » vr mar 30 2007 4:26 pm

Er is geen lampje, wel een aanduiding in de zoeker, zie pag 79 onder punt 5 van de handleiding.
groet,
Marten

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Brenzef » vr mar 30 2007 5:39 pm

Opgezetfan schreef:flash gereed lampje?? ik weet dat dat er is op oudere camera's maar daar heb je tegenwoordig niks meer mee te maken, aangezien de camera toch geen foto maakt als de flits aanstaat en nog niet opgeladen is ;) en het geen rolletje betreft waar je de negatieven niet onnodig van wilt weggooien als je foto onderbelicht is.
Dat is niet zo,
De kamera heeft een kleine aanduiding die aangeeft dat de flitser geheel is opgeladen. En flitsers flitsen wel degelijk als zo nog niet 100% geladen zijn. Door dat euvel heb ik een tijdje terug veel foto's verknalt.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr mar 30 2007 11:35 pm

Brenzef schreef:
Opgezetfan schreef:flash gereed lampje?? ik weet dat dat er is op oudere camera's maar daar heb je tegenwoordig niks meer mee te maken, aangezien de camera toch geen foto maakt als de flits aanstaat en nog niet opgeladen is ;) en het geen rolletje betreft waar je de negatieven niet onnodig van wilt weggooien als je foto onderbelicht is.
Dat is niet zo,
De kamera heeft een kleine aanduiding die aangeeft dat de flitser geheel is opgeladen. En flitsers flitsen wel degelijk als zo nog niet 100% geladen zijn. Door dat euvel heb ik een tijdje terug veel foto's verknalt.
Zie je wel zelfs ik kan nog eens wat leren, ik dacht dus dat dit in de huidige generatie digitale camera's niet meer aanwezig was, weet ik dat ook weer :)
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

L.Cavalier
Forumlid
Forumlid

Bericht door L.Cavalier » za mar 31 2007 8:33 pm

Marten schreef:Er is geen lampje, wel een aanduiding in de zoeker, zie pag 79 onder punt 5 van de handleiding.
groet,
Marten
Gisteren met nog een gebruiker van een D200 gezocht naar dat lampje,als ik het goed begrijp is er enkel uiterst rechts in de zoeker een teken dat de flitser is opgeladen.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » za mar 31 2007 8:50 pm

Klopt. Het is een naar beneden wijzend onderbroken pijltje.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”