aanschaf photoshop

Discussies over fotobewerking en archivering
patricia

aanschaf photoshop

Bericht door patricia » ma feb 07 2011 1:15 pm

Ik heb nu bijna een maand photoshop CS5 geprobeerd en wil nu eigenlijk een echte versie kopen.
Nu zag ik op marktplaats iemand die Adobe CS5 master collection NL versie verkoopt voor 25 euro. Nu zie ik dat er veel op die cd-rom staat, maar mijn vraag is of dit de werkelijke versie is? Lijkt me nogal een heel groot prijsverschil.
Hier iemand enig idee?

Ik ben nu redelijk gewend aan ps CS5 (weet nog lang niet alles), maar is er nog een andere, redelijk betaalbare, optie?

ik hoor het graag.

gr patricia

Melliw
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: aanschaf photoshop

Bericht door Melliw » ma feb 07 2011 1:20 pm

Dat lijkt me illegaal.
Normaal kost Photoshop ca. 1000 EUR
Voor een Studentenlicentie betaal je ongeveer 250 EUR.
Goedkoper is hij echt niet te vinden.
BrinksFotografie

I believe that the greatest tool we have as photographer is our own two feet.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma feb 07 2011 1:27 pm

Dat kan natuurlijk helemaal niet voor zo'n bedrag. Dat is iemand die wat illegaal spul bij elkaar zet op een CDROM of DVR-R en daar goed geld aan verdient. Niet intrappen dus.

Voor normale gebruikers is Photoshop natuurlijk onbetaalbaar. Daarom maakt Adobe ook de elements versie. Wat minder uitgebreid, maar je komt er heel, heel ver mee. En dat voor een fractie van de prijs.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » ma feb 07 2011 3:19 pm

De Engelse versie kost bij Adobe €819,91 inc. BTW*. Photoshop Elements kost bijna niets, Photoshop Lightroom 3 wat meer, maar altijd nog veel minder dan PS zelf.

*De Extended is duurder, maar ga je die nodig hebben?

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Vincent » ma feb 07 2011 5:03 pm

Onjuist! Voor de Adobe CS5 Design Premium / Web Premium bundel betaal je als student of medewerker van ene onderwijs instelling 27,50 euro.

De Adobe CS5 Design Premium kost overigens 399.

Doorverkopen van zulke programma's is uiteraard nog steeds niet legaal, maar die 25 euro kan dus best gewoon een onderwijs licentie zijn van iemand die zijn 'inleg' terug wil :wink:

de stadard, premium en master versies zijn trouwens wel prijzig (maar nog steeds een stuk goedkoper dan in de winkel op de hoek)
Fin.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma feb 07 2011 5:11 pm

djunclesam schreef:Doorverkopen van zulke programma's is uiteraard nog steeds niet legaal, maar die 25 euro kan dus best gewoon een onderwijs licentie zijn van iemand die zijn 'inleg' terug wil :wink:
Ja, of het is iemand die het echt allemaal voor de volle prijs gekocht heeft, het toch niets vindt en er maar 25 Euro voor hoeft te hebben... :?

Wat denk je zelf?

Daarnaast, die onderwijsversies mag je zoals je zelf al zei niet doorverkopen, dus dan nog is het: niet doen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » ma feb 07 2011 5:55 pm

djunclesam schreef:Onjuist! Voor de Adobe CS5 Design Premium / Web Premium bundel betaal je als student of medewerker van ene onderwijs instelling 27,50 euro.
Dat hangt af van de licentie die de onderwijsinstelling heeft. Bij mij was het jaren terug honderden Euro's voor de studenten, en nog geen 3 tientjes voor de medewerkers.

Marktplaats stikt trouwens van die illegale-cd-verkopers, helaas.

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » ma feb 07 2011 5:57 pm

Beter niet intrappen. Het gaat ten koste van de werkgelegenheid bij Adobe.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Vincent » ma feb 07 2011 6:07 pm

Patrick schreef:
djunclesam schreef:Doorverkopen van zulke programma's is uiteraard nog steeds niet legaal, maar die 25 euro kan dus best gewoon een onderwijs licentie zijn van iemand die zijn 'inleg' terug wil :wink:
Ja, of het is iemand die het echt allemaal voor de volle prijs gekocht heeft, het toch niets vindt en er maar 25 Euro voor hoeft te hebben... :?

Wat denk je zelf?

Daarnaast, die onderwijsversies mag je zoals je zelf al zei niet doorverkopen, dus dan nog is het: niet doen.
niet boos op mij worden :wink2: ik zeg alleen dat ie maar 27,50 kost op surfspot.

En de discussie over legaal of illegaal kunnen we beter niet voeren... want als je het iemand vraagt dan doet nooit iemand muziek of software downloaden en op de een of andere manier kelderen de verkopen toch aan alle kanten :roll:
Fin.

addy
Forumlid
Forumlid

Bericht door addy » ma feb 07 2011 6:13 pm

Ik koop al mijn software op Marktplaats, je zal wel gek zijn al je dat niet doet.
(Nou oke, ik ben wel gek dan)
Breda.......here we come(back)

Melliw
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Melliw » ma feb 07 2011 6:22 pm

djunclesam schreef:
niet boos op mij worden :wink2: ik zeg alleen dat ie maar 27,50 kost op surfspot.
Ik denk dat je het dan hebt over een licentie voor 1 jaar. Bij surfspot is zo'n licentie voor Photoshop Extended ca. 70 EUR bijvoorbeeld.
Onbeperkte houdbaarheid komt op de 250 EUR die ik eerder noemde.
BrinksFotografie

I believe that the greatest tool we have as photographer is our own two feet.

Jaap Driest
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jaap Driest » ma feb 07 2011 6:46 pm

De licentie van 27,50 voor Adobe Premium Web/Design bundel bij Surfspot is er volgens mij alleen voor docenten/medewerkers.
Niet voor studenten. Ik heb er zelf heel wat aangeschaft in de loop der jaren (Een UK-versie, een NL-versie, En dan nog alleen de Web-bundel, of alleen de Design-bundel, en dan ook nog voor de Mac. En dat dan van CS4 en CS5.)
Ze zijn onbeperkt geldig.
En voor die 27,50 krijg je de hele Adobe-mikmak: InDesign, Illustrator, Dreamweaver, Photoshop, Flash, Acrobat, etc.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2

J.Hoes
Forumlid
Forumlid

Bericht door J.Hoes » ma feb 07 2011 6:51 pm

Deze is er ook zo eentje: http://slim.nl/shop/Home.aspx Verbergt zijn prijzen achter de registratie, maar voor een fractie van de winkelprijs koop je legaal software. Ik heb twee jaar terug CS3 Design Suite Premium van Slim.nl eens overgenomen voor 40 euro. Werkte wel, had alleen de indruk dat niet alles werkte, of niet goed ging met updaten. Later vervangen door aanbieding CS4 uit de winkel.

Groet Hans.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » ma feb 07 2011 6:57 pm

J.Hoes schreef:Deze is er ook zo eentje: http://slim.nl/shop/Home.aspx Verbergt zijn prijzen achter de registratie, maar voor een fractie van de winkelprijs koop je legaal software. Ik heb twee jaar terug CS3 Design Suite Premium van Slim.nl eens overgenomen voor 40 euro. Werkte wel, had alleen de indruk dat niet alles werkte, of niet goed ging met updaten. Later vervangen door aanbieding CS4 uit de winkel.

Groet Hans.
Wederom onderwijslicenties...als je niet in het onderwijs 'zit' is het volgens mij net zo legaal als een gedownloade versie met een crack.

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » di feb 08 2011 4:26 pm

addy schreef:Ik koop al mijn software op Marktplaats, je zal wel gek zijn al je dat niet doet.
(Nou oke, ik ben wel gek dan)
Als dat je insteek is ben je gek als je dat op marktplaats koopt.
Er zijn andere bronnen die niks kosten (buigten een abo van €7.50 per maand.

Ik koop liever legaal.
Willem.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”