aanschaf photoshop
aanschaf photoshop
Ik heb nu bijna een maand photoshop CS5 geprobeerd en wil nu eigenlijk een echte versie kopen.
Nu zag ik op marktplaats iemand die Adobe CS5 master collection NL versie verkoopt voor 25 euro. Nu zie ik dat er veel op die cd-rom staat, maar mijn vraag is of dit de werkelijke versie is? Lijkt me nogal een heel groot prijsverschil.
Hier iemand enig idee?
Ik ben nu redelijk gewend aan ps CS5 (weet nog lang niet alles), maar is er nog een andere, redelijk betaalbare, optie?
ik hoor het graag.
gr patricia
Nu zag ik op marktplaats iemand die Adobe CS5 master collection NL versie verkoopt voor 25 euro. Nu zie ik dat er veel op die cd-rom staat, maar mijn vraag is of dit de werkelijke versie is? Lijkt me nogal een heel groot prijsverschil.
Hier iemand enig idee?
Ik ben nu redelijk gewend aan ps CS5 (weet nog lang niet alles), maar is er nog een andere, redelijk betaalbare, optie?
ik hoor het graag.
gr patricia
- Melliw
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: aanschaf photoshop
Dat lijkt me illegaal.
Normaal kost Photoshop ca. 1000 EUR
Voor een Studentenlicentie betaal je ongeveer 250 EUR.
Goedkoper is hij echt niet te vinden.
Normaal kost Photoshop ca. 1000 EUR
Voor een Studentenlicentie betaal je ongeveer 250 EUR.
Goedkoper is hij echt niet te vinden.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Dat kan natuurlijk helemaal niet voor zo'n bedrag. Dat is iemand die wat illegaal spul bij elkaar zet op een CDROM of DVR-R en daar goed geld aan verdient. Niet intrappen dus.
Voor normale gebruikers is Photoshop natuurlijk onbetaalbaar. Daarom maakt Adobe ook de elements versie. Wat minder uitgebreid, maar je komt er heel, heel ver mee. En dat voor een fractie van de prijs.
Voor normale gebruikers is Photoshop natuurlijk onbetaalbaar. Daarom maakt Adobe ook de elements versie. Wat minder uitgebreid, maar je komt er heel, heel ver mee. En dat voor een fractie van de prijs.
De Engelse versie kost bij Adobe €819,91 inc. BTW*. Photoshop Elements kost bijna niets, Photoshop Lightroom 3 wat meer, maar altijd nog veel minder dan PS zelf.
*De Extended is duurder, maar ga je die nodig hebben?
*De Extended is duurder, maar ga je die nodig hebben?
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Onjuist! Voor de Adobe CS5 Design Premium / Web Premium bundel betaal je als student of medewerker van ene onderwijs instelling 27,50 euro.
De Adobe CS5 Design Premium kost overigens 399.
Doorverkopen van zulke programma's is uiteraard nog steeds niet legaal, maar die 25 euro kan dus best gewoon een onderwijs licentie zijn van iemand die zijn 'inleg' terug wil
de stadard, premium en master versies zijn trouwens wel prijzig (maar nog steeds een stuk goedkoper dan in de winkel op de hoek)
De Adobe CS5 Design Premium kost overigens 399.
Doorverkopen van zulke programma's is uiteraard nog steeds niet legaal, maar die 25 euro kan dus best gewoon een onderwijs licentie zijn van iemand die zijn 'inleg' terug wil

de stadard, premium en master versies zijn trouwens wel prijzig (maar nog steeds een stuk goedkoper dan in de winkel op de hoek)
Fin.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ja, of het is iemand die het echt allemaal voor de volle prijs gekocht heeft, het toch niets vindt en er maar 25 Euro voor hoeft te hebben...djunclesam schreef:Doorverkopen van zulke programma's is uiteraard nog steeds niet legaal, maar die 25 euro kan dus best gewoon een onderwijs licentie zijn van iemand die zijn 'inleg' terug wil

Wat denk je zelf?
Daarnaast, die onderwijsversies mag je zoals je zelf al zei niet doorverkopen, dus dan nog is het: niet doen.
Dat hangt af van de licentie die de onderwijsinstelling heeft. Bij mij was het jaren terug honderden Euro's voor de studenten, en nog geen 3 tientjes voor de medewerkers.djunclesam schreef:Onjuist! Voor de Adobe CS5 Design Premium / Web Premium bundel betaal je als student of medewerker van ene onderwijs instelling 27,50 euro.
Marktplaats stikt trouwens van die illegale-cd-verkopers, helaas.
- Gobert
- Clublid
Beter niet intrappen. Het gaat ten koste van de werkgelegenheid bij Adobe.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
niet boos op mij wordenPatrick schreef:Ja, of het is iemand die het echt allemaal voor de volle prijs gekocht heeft, het toch niets vindt en er maar 25 Euro voor hoeft te hebben...djunclesam schreef:Doorverkopen van zulke programma's is uiteraard nog steeds niet legaal, maar die 25 euro kan dus best gewoon een onderwijs licentie zijn van iemand die zijn 'inleg' terug wil![]()
Wat denk je zelf?
Daarnaast, die onderwijsversies mag je zoals je zelf al zei niet doorverkopen, dus dan nog is het: niet doen.

En de discussie over legaal of illegaal kunnen we beter niet voeren... want als je het iemand vraagt dan doet nooit iemand muziek of software downloaden en op de een of andere manier kelderen de verkopen toch aan alle kanten

Fin.
Ik koop al mijn software op Marktplaats, je zal wel gek zijn al je dat niet doet.
(Nou oke, ik ben wel gek dan)
Breda.......here we come(back)
- Melliw
- Clublid
- Contacteer:
Ik denk dat je het dan hebt over een licentie voor 1 jaar. Bij surfspot is zo'n licentie voor Photoshop Extended ca. 70 EUR bijvoorbeeld.djunclesam schreef:
niet boos op mij wordenik zeg alleen dat ie maar 27,50 kost op surfspot.
Onbeperkte houdbaarheid komt op de 250 EUR die ik eerder noemde.
- Jaap Driest
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
De licentie van 27,50 voor Adobe Premium Web/Design bundel bij Surfspot is er volgens mij alleen voor docenten/medewerkers.
Niet voor studenten. Ik heb er zelf heel wat aangeschaft in de loop der jaren (Een UK-versie, een NL-versie, En dan nog alleen de Web-bundel, of alleen de Design-bundel, en dan ook nog voor de Mac. En dat dan van CS4 en CS5.)
Ze zijn onbeperkt geldig.
En voor die 27,50 krijg je de hele Adobe-mikmak: InDesign, Illustrator, Dreamweaver, Photoshop, Flash, Acrobat, etc.
Niet voor studenten. Ik heb er zelf heel wat aangeschaft in de loop der jaren (Een UK-versie, een NL-versie, En dan nog alleen de Web-bundel, of alleen de Design-bundel, en dan ook nog voor de Mac. En dat dan van CS4 en CS5.)
Ze zijn onbeperkt geldig.
En voor die 27,50 krijg je de hele Adobe-mikmak: InDesign, Illustrator, Dreamweaver, Photoshop, Flash, Acrobat, etc.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
Deze is er ook zo eentje: http://slim.nl/shop/Home.aspx Verbergt zijn prijzen achter de registratie, maar voor een fractie van de winkelprijs koop je legaal software. Ik heb twee jaar terug CS3 Design Suite Premium van Slim.nl eens overgenomen voor 40 euro. Werkte wel, had alleen de indruk dat niet alles werkte, of niet goed ging met updaten. Later vervangen door aanbieding CS4 uit de winkel.
Groet Hans.
Groet Hans.
Wederom onderwijslicenties...als je niet in het onderwijs 'zit' is het volgens mij net zo legaal als een gedownloade versie met een crack.J.Hoes schreef:Deze is er ook zo eentje: http://slim.nl/shop/Home.aspx Verbergt zijn prijzen achter de registratie, maar voor een fractie van de winkelprijs koop je legaal software. Ik heb twee jaar terug CS3 Design Suite Premium van Slim.nl eens overgenomen voor 40 euro. Werkte wel, had alleen de indruk dat niet alles werkte, of niet goed ging met updaten. Later vervangen door aanbieding CS4 uit de winkel.
Groet Hans.
Als dat je insteek is ben je gek als je dat op marktplaats koopt.addy schreef:Ik koop al mijn software op Marktplaats, je zal wel gek zijn al je dat niet doet.
Er zijn andere bronnen die niks kosten (buigten een abo van €7.50 per maand.
Ik koop liever legaal.
Willem.