NIEUW Sigma APO MACRO 150mm F2.8 EX DG OS HSM

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)
Plaats reactie
yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

NIEUW Sigma APO MACRO 150mm F2.8 EX DG OS HSM

Bericht door yzf1kr » do feb 10 2011 3:37 pm

Sigma heeft een nieuwe Macro lens aangekondigd:

http://www.sigmabenelux.com/nieuws/2011 ... -dg-os-hsm
07 februari 2011

Het nieuwe Sigma APO MACRO 150mm F2.8 EX DG OS HSM objectief beschikt over een groot diafragma over het hele bereik en Sigma's Optical Stabiliser functie (OS) waarmee 4 stops winst behaald kan worden. Verder beschikt dit objectief over de nieuwste optische technologie en zijn spatwaterdicht ontwerp maakt het mogelijk om in zware omstandigheden te fotograferen. Verder zorgt de HSM (Hyper Sonic Motor) voor een stille en snelle autofocus. Dankzij de slipkoppeling is het zeer eenvoudig de scherpstelling handmatig te corrigeren.

Dit objectief is leverbaar vanaf april 2011 voor Canon, Nikon en Sigma vatting. De beschikbaarheid voor de Sony en Pentax vattingen volgt zodra deze bekend zijn. De advies verkoopprijs is € 1.225,-
Waar is de tijd dat Sigma nog een goedkoop alternatief was.

J.Hoes
Forumlid
Forumlid

Re: NIEUW Sigma APO MACRO 150mm F2.8 EX DG OS HSM

Bericht door J.Hoes » do feb 10 2011 4:35 pm

1- winkelprijs zal lager uitvallen.
2- welk vergelijkbaar alternatief?

Groet Hans.

annoh

Bericht door annoh » zo feb 13 2011 10:04 am

De adviesprijs is zonder meer hoog. De OS techniek van Sigma, in ieder geval op de Sigma 70-200/2.8, is effectief. Wel lees je hier en daar dat beeldstabilisatie en macro minder effectief zou zijn dan in het veraf gebied

Bij macro werk ik veel liever met een brandpuntafstand van 150 mm dan met pakweg 100 mm. Mijn Sigma 150 mm/2.8 tekent loeischerp, in het centrum al bij f/2.8

Op dit moment is er geen vergelijkbaar objectief op de markt.

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door yzf1kr » zo feb 13 2011 11:22 am

annoh schreef:De adviesprijs is zonder meer hoog. De OS techniek van Sigma, in ieder geval op de Sigma 70-200/2.8, is effectief. Wel lees je hier en daar dat beeldstabilisatie en macro minder effectief zou zijn dan in het veraf gebied

Bij macro werk ik veel liever met een brandpuntafstand van 150 mm dan met pakweg 100 mm. Mijn Sigma 150 mm/2.8 tekent loeischerp, in het centrum al bij f/2.8

Op dit moment is er geen vergelijkbaar objectief op de markt.
Bij Macro werk je normaal ook op een statief.
Stabilisatie heeft beweging nodig om te kunnen werken, als je niet of te weinig beweegt gaat de stabilistatie naar beweging zoeken en wordt je beeld juist onscherp.

Plaats reactie

Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”