Beste Nikon vrienden.
Ik heb een vraag:
Heeft het zin een lens in de USA te bestellen?
Welke webwinkel is betrouwbaar?
Word ik als ik bestel geconfronteerd met allerlei bijkomende kosten zoals tax en douane?
Alvast zeer bedankt voor uw reactie.
Groet,
Alfred.
koers van de dollar.
- alfredo
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
koers van de dollar.
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: koers van de dollar.
Kan je een beetje rekenen?
http://www.bhphotovideo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij bestellen: inderdaad allerlei kosten, w.o. douane, BTW. etc.
http://www.bhphotovideo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij bestellen: inderdaad allerlei kosten, w.o. douane, BTW. etc.
- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik zou het alleen doen als het hier echt niet te koop is. Bijvoorbeeld een KatzEye of een Gordy-Strap heb ik ooit gekocht. Aardig wat extra kosten hoor.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
Ik weet niet zeker of import uit Amerika altijd prijs is wb. belasting. Als je de klos bent: over goederenbedrag plus verzend/verzekeringskosten komt een procent of 6 douanerechten, plus BTW hierover, plus minimaal 12,50 euro inklaringskosten voor TNT. Als het goederenbedrag plus verzending minder is dan 150 euro vervallen de douanerechten.
Ik bestelde onlangs iets voor 100 dollar incl. verzending (rond 75 euro), moest nog 31 euro bijbetalen.
Zie ook op http://www.douane.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet Hans.
Ik bestelde onlangs iets voor 100 dollar incl. verzending (rond 75 euro), moest nog 31 euro bijbetalen.
Zie ook op http://www.douane.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet Hans.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dank, Hans, je was me net voor.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- Sharkey
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik heb in het verleden redelijk wat zaken van de overkant laten komen. Als je voor je zelf het bedrag met 20% verhoogt en de prijs is dan nog interessant dan kan je het "makkelijk" doen. Wordt je eruit gepikt bij de douane dan kom je in ieder geval niet voor een verrassing te staan.
Enige probleem om zaken vanuit USA te laten komen zijn de vaak exorbitant hoge verzendkosten. Houd daar ook rekening mee als je oog op iets leuks valt.
Enige probleem om zaken vanuit USA te laten komen zijn de vaak exorbitant hoge verzendkosten. Houd daar ook rekening mee als je oog op iets leuks valt.
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
- alfredo
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Oke zeer bedankt... zo voordelig is het dus niet.
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..