Pagina 1 van 2
rode stip (stickertje) op de doos van een nikon d70s
Geplaatst: vr apr 13 2007 9:07 pm
door berggeit
Ik heb van de week bij de media markt een d70s gekocht en wat bleek bij thuiskomst, de camera was incompleet, en het serienummer van de body niet overeen kwam met het serienummer op de doos en de begeleidende papieren.
Op de body miste de lcd beschermer, het rubber om de viewfinder, en het kapje dat over de usb aansluiting behoord tezitten.
Mediamarkt claimt dat het geen demo model was, en dat zij ook geen d70s 's retour hebben gehad.
Kan het zijn dat het een refurbished model is?
Heeft het rode stipje op de bovenkant van de doos misschien iets met de achtergrond van de camera temaken?
Geplaatst: vr apr 13 2007 9:14 pm
door a90
Gewoon teruggeven dat ding en een nieuwe vragen. Anders koop laten ontbinden en geld terug vragen. Dit kan volgens mij tot 8 dagen na aankoop.
Geplaatst: vr apr 13 2007 9:18 pm
door Marten
Dat is een exemplaar dat wegens defect is teruggegeven en gerepareerd en vervolgens teruggelegd in de winkel. Dat komt vaker voor bij Mediamarkt.
Zie TROS RADAR
Geplaatst: vr apr 13 2007 9:23 pm
door berggeit
geld terug kan altijd nog, tot 30dagen na aankoop. Mediamarkt heeft er geen een meer op voorraad, maar ze hebben toegezegd dat ze de ontbrekende spullen bij nikon ned. gaan bestellen en nasturen. vanmiddag heb ik gesproken met de nikon helpdesk en die zeggen , na het verhaal gehoord tehebben, dat de mediamarkt een vervangend exemplaar moet leveren en dat ze dat via nikon ned. kunnen doen. De vraag is of ze die nog hebben .....maandag weet ik hopelijk meer.
Maar ik ben nu toch echt benieuwd geworden naar de betekenis van de rode stip op de doos. waar staat dat ding voor??
Geplaatst: vr apr 13 2007 9:26 pm
door berggeit
Het kan dus zijn dat de camera bij nikon niet goed/compleet is gemonteerd? ...en in de verkeerde doos is gestopt???
Geplaatst: vr apr 13 2007 9:31 pm
door Marten
Daar geloof ik dus helemaal niks van.
Geplaatst: vr apr 13 2007 9:38 pm
door a90
idem. ze verkopen er miljoenen van per jaar. Zal een mooie toestand zijn als ze spullen in verkeerde dozen gaan stoppen.
Geplaatst: vr apr 13 2007 9:43 pm
door Marten
Uit de TROS RADAR link
Wat te doen wanneer het toch om een gebruikt product gaat?
Als consument kunt u ten eerste om herstel of vervanging vragen. Juridisch gezien is geld terug krijgen altijd de tweede optie. Dit kan wanneer de opties herstel of vervanging onmogelijk zijn.
Internetverkoop / Verkoop op afstand
Een consument is juridisch gezien beter beschermd bij aankopen via internet of via postorderbedrijven. Dit wordt verkoop op afstand genoemd. Bij deze vorm van koop moet de verkoper de kenmerken van het product duidelijk naar de consument communiceren. Dus ook of het om een nieuw, gebruikt of gerepareerd product gaat.
Geplaatst: vr apr 13 2007 9:50 pm
door o2
Het rode stipje is waarschijnlijk een markering van voormalig INCA; ik heb ze namelijk op alle Nikon spullen (allemaal van Inca) staan en het is wel heel toevallig als dit allemaal defecte spullen zijn geweest......
Geplaatst: vr apr 13 2007 10:21 pm
door Chris Erbrink
Er is een reportage op tv geweest over Mediamarkt.
Dat als het een retour of reparatie geval is geweest, schijnt er op je bon ergens een B te staan waardoor zij bij mediamarkt weten dat het geen originele verpakking is.

Geplaatst: vr apr 13 2007 10:33 pm
door berggeit
Heb de bon nagekeken en er is geen(overbodige) "B" tevinden. Wel gebruiken ze een kolom genaamd "Ken" ...getal. en dat is een 8.
Geplaatst: vr apr 13 2007 10:42 pm
door berggeit
Over de camera maak ik me trouwens geen zorgen. Werkt perfect voor zover ik kan zien. Maar tot ik meer weet doe ik er even weinig mee.
En er zijn maar 3 mogelijkheden:
1: Ik hou de camera, met de televeren spullen, een verklaring, en wat compensatie.
2: terugbrengen, en een nieuwe, maar dan ook echt nieuwe camera meekrijgen.
3: Geld terug
tot nu toe is er zeker geen man overboord.
Geplaatst: vr apr 13 2007 11:10 pm
door Fera Albi
berggeit schreef:...
En er zijn maar 3 mogelijkheden:
1: Ik hou de camera, met de televeren spullen, een verklaring, en wat compensatie.
2: terugbrengen, en een nieuwe, maar dan ook echt nieuwe camera meekrijgen.
3: Geld terug
...
Mogelijkheid 1 lijkt mij jouw slechtste keus,
Terugbrengen en een nieuwe eisen, compleet en met de juiste papieren en doos (ivm latere garantieclaims of verzekeringstoestanden)
Pas wanneer dat geen optie is: koop ontbinden en geld terug.
Groet,
Hans
Geplaatst: za apr 14 2007 7:54 am
door John Sentani
ik kan het me niet meer exact herinneren maar volgen smij had ik ook een rode stip op de doos.
Kan het zijn dat dit een internationaal exemplaar is?
Die van mij is dat namelijk.
Geplaatst: za apr 14 2007 9:42 am
door berggeit
Die van mij is nederlands. Alles is nederlandstalig en registratie bij nikon ned. was ook geen probleem.