filmen met de dslr

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
Plaats reactie
thom

filmen met de dslr

Bericht door thom » vr apr 01 2011 2:26 pm

Er bestaat nog geen 'film met dslr' in het overzicht dus plaats ik het maar even hier.

Mijn vraag is, wie heeft de laatste tijd ook 'zoals ik' de fantastische mogelijkheden van het filmen met de dslr ontdekt?

En welke objectieven gebruiken jullie het liefst?

Groetjes, Thom

thom

Re: filmen met de dslr

Bericht door thom » vr apr 01 2011 2:31 pm

Ik gebruik zelf de Nikkors (24, 28 en 50mm) op een Canon 550d. Ik hoop dat Nikon binnenkort met een goede full frame komt waar je echt mee kunt filmen, zoals de Canon 5d.

Goodje

Bericht door Goodje » vr apr 01 2011 4:23 pm

thom schreef:Ik gebruik zelf de Nikkors (24, 28 en 50mm) op een Canon 550d. Ik hoop dat Nikon binnenkort met een goede full frame komt waar je echt mee kunt filmen, zoals de Canon 5d.
Koop voor veel minder geld gewoon een film camera.
Het is leuk dat ik met mijn gsm een foto kan maken maar toch maar een Nikon D3100 gekocht. :?:
Raar weet al niet meer waarom :P

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr apr 01 2011 4:57 pm

Goodje schreef:Koop voor veel minder geld gewoon een film camera.
Dat ligt maar helemaal aan wat je wilt. Wil je echt een "filmbeeld", dus met scherptediepte en zo, dan kom je met goedkope videocamera's niet ver.

En dat kan prima met een Nikon DSLR. Op de Nikon dag, de 16e van deze maand, zal Gert Jan Straalman laten zien wat er kan.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

thom

Bericht door thom » vr apr 01 2011 5:19 pm

Goodje schreef:
thom schreef:Ik gebruik zelf de Nikkors (24, 28 en 50mm) op een Canon 550d. Ik hoop dat Nikon binnenkort met een goede full frame komt waar je echt mee kunt filmen, zoals de Canon 5d.
Koop voor veel minder geld gewoon een film camera.
Het is leuk dat ik met mijn gsm een foto kan maken maar toch maar een Nikon D3100 gekocht. :?:
Raar weet al niet meer waarom :P

Nee dus, als je een behoorlijke full HD, of zelfs SD, videocamera wilt hebben met de mogelijkheid om met verschillende objectieven te werken ben je in iedergeval dertig keer zoveel kwijt als jouw D3100.

Voor aardige vakantie filmpjes koop je inderdaad een leuke handycam voor een paar honderd euro, of gewoon je filmt gewoon met je compactje.

thom

Bericht door thom » vr apr 01 2011 5:20 pm

Patrick schreef:
Goodje schreef:Koop voor veel minder geld gewoon een film camera.
Dat ligt maar helemaal aan wat je wilt. Wil je echt een "filmbeeld", dus met scherptediepte en zo, dan kom je met goedkope videocamera's niet ver.

En dat kan prima met een Nikon DSLR. Op de Nikon dag, de 16e van deze maand, zal Gert Jan Straalman laten zien wat er kan.
Goede tip! Bedankt

Plaats reactie

Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”