Pagina 1 van 1

Een pluim voor de SERVICE

Geplaatst: do apr 14 2011 6:53 pm
door LOKA
Een tijd je geleden een tweedehands Sigma 300mm F2,8 voor Loek aangeschaft, hij helemaal blij tot dat hij merkte dat als we op pad waren dit toch wel een combi was, die op den duur erg zwaar werd haha.
Dus bleef hij toch steeds vaker thuis liggen en nam hij weer zijn oude Nikon 70-200 mee.
Maar dan kom je toch wel te kort met vogel fotografie.

Dan een paar weken geleden maar eens even contact gezocht met onze winkel, Cameraland in Alkmaar, waar we eigenlijk gewoon altijd naartoe gaan voor nieuwe speeltjes en het verhaal daar neergelegd bij Remco.
Die dus ook begrip had voor de situatie en dus ook bereid was om het objectief terug te nemen.
Maar dan wat nu, want Loek wilde toch eigenlijk meer mm.
Dan eens even gestoeid met de Nikon 300mm F4, en dus meteen ook overstag.

Ojee dan een groot probleem want die was dus bijna of niet meer leverbaar.
Een vriend van ons waar we altijd mee op stap gaan met zijn vrouw wilde dit objectief dus ook meteen maar aanschaffen haha.
Na een aantal weken proberen om er toch aan te kunnen komen bleek dat hun er echt niet meer aan konden komen en ben ik ondertussen ook in de telefoon geklommen om eens te kijken wie hem dan nog wel had.

En ja hoor eindelijk, in Apeldoorn, de firma Cameratools had ze nog wel op voorraad.
Pffff maar dat werd wel een rit.
Eerst dan naar Alkmaar en vervolgens dan doorrijden naar Apeldoorn, haha je moet er wat voor over hebben tenslotte.

Dit vond Remco dus gekkenwerk en heeft dus contact gezocht met Cameratools en er voor gezorgd dat beide objectieven naar Cameraland werd opgestuurd, zodat wij niet een hele toer met de auto hoefden te maken.
Ook erg top van Cameratools.
Dat noem ik dus met recht HELE GOEDE SERVICE, want de winkels onderling hebben niets met elkaar te maken, maar in dit geval verdiende Cameraland dus ook niets aan beide objectieven op het filter na dan.
Waar maak je zo'n service nog mee.

Voor ons is dus ook 1 ding zeker dat we nog vele jaren daar onze speeltjes zullen gaan halen, maar dat zal na dit verhaal wel duidelijk zijn.
Maar ook Cameratools zullen we zeker niet vergeten al is dit voor ons wel te ver weg.
Vaak lees je ook negatieve dingen over een winkel maar ik vond dat dit verhaal ook wel op zijn plaats is om te vermelden.
Loek zal zijn toeter wel missen maar de Nikon 300mm F4 is toch wel een hele goede keuze daar is hij nu al achter haha.
En onze vriend, haha die is dus nu ook superblij.

En dan straks nog een converter erbij dan zijn ze helemaal blij.
Maar binnenkort zullen er dus wel foto's hier verschijnen met zijn nieuwe aanwinst, en de twee heren stonden dan ook al gisteravond vol enthousiasme hier in de tuin op kippenjacht.

Groetjes Karin

Re: Een pluim voor de SERVICE

Geplaatst: do apr 14 2011 7:08 pm
door rbfoto.nl
En toch roepen mensen nog steeds dat "internetwinkels" geen service verlenen :)

Service zoals het hoort, heerlijk.

Re: Een pluim voor de SERVICE

Geplaatst: do apr 14 2011 7:43 pm
door LOKA
tja maar een echte internet winkel kan je hun ook niet noemen hoor.
De persoonlijke behandeling is dan heel wat beter als met de echt internet winkels.
Net als wat jij vroeger had, ook wel op internet maar winkel top.

Groetjes Karin

Re: Een pluim voor de SERVICE

Geplaatst: do apr 14 2011 8:10 pm
door Ronald-D
Nou Karin, dat is inderdaad een mooi stukje serviceverlening. Veel plezier ook met je nieuwe speeltje.

Re: Een pluim voor de SERVICE

Geplaatst: do apr 14 2011 8:19 pm
door LOKA
dank jullie wel, ja ik vond dit mag ook wel eens vermeld worden.
Haha en Loek die is nu super blij, dit loopt heel wat makkelijker hahaha.
Enne op de dagen dat hij werkt kun je wel snappen waarmee ik dan rond loop haha.

Groetjes Karin

Re: Een pluim voor de SERVICE

Geplaatst: do apr 14 2011 8:32 pm
door JaapV
Wat me in jullie verhaal wel verwonderde was de vraag "waarom niet rechtstreeks door cameratools naar jullie huisadres(sen) laten sturen?". Uiteindelijk is cameratools.nl ook een webshop. Ze leveren ook zeer vlot, is mijn ervaring.

(Het enige dat me tegenstaat van cameratools: als iets niet op voorraad is, dan staat er altijd de standaardtekst bij "Verwachte levertijd: 2-4 dagen". Soms is dat ook zo, maar soms weten ze best dat het wéken gaat duren. Niet erg geloofwaardig.)

Re: Een pluim voor de SERVICE

Geplaatst: do apr 14 2011 8:42 pm
door LOKA
Nu het antwoord daarop is heel simpel, we moesten in ieder geval al naar Alkmaar om de Sigma te retourneren.
En wat is er dan makkelijker om i.p.v. het geld terug te vragen een nieuw objectief mee te nemen.
Dus was dit een veel betere optie voor iedereen.
Wat levertijd aangaat bij beide winkels nooit een probleem meegemaakt.
En per post opsturen daar houden wij niet van, maar meer van persoonlijk contact, dat geeft ons en dat blijkt ook wel een goed gevoel.

Groetjes Karin

Re: Een pluim voor de SERVICE

Geplaatst: do apr 14 2011 9:24 pm
door JaapV
Ah!
Dan zal ik het wel niet goed gelezen hebben. Ik had de indruk dat jullie nu tweemaal naar Alkmaar moesten. Eenmaal om de Sigma in te leveren en eenmaal om de Nikon op te halen...

Re: Een pluim voor de SERVICE

Geplaatst: vr apr 15 2011 7:48 am
door LOKA
Nee hoor, ze vonden het geen punt dat we totdat hun ons de objectieven konden leveren om de Sigma nog hier te houden.
Dat noem ik dus ook vertrouwen hebben. En pas retour te brengen om alles in een keer af te kunnen handelen.

Groetjes Karin