Dutch Strobist Weekend

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Dutch Strobist Weekend

Bericht door ALE » wo apr 20 2011 12:05 am

Afgelopen weekend met een 8 tal strobisten een "Pippi Langkous" huis gehuurd in de Belgische Ardenne. We hadden modellen uitgenodigd alsmede visagisten. De bedoeling was om alles met kleine flitsers te belichten en het moodboard gaf aan gala / klassiek.

1) Afbeelding

2) Afbeelding

3) Afbeelding

4) Afbeelding

5) Afbeelding

6) Afbeelding

Strobist info:
3 x Nikon SB-900
Key light in Lastolite Ezybox Camera Right
Fill light in Westcott Umbrella Camera Left
Hair light in Honl snoot camera right far behind model (upstairs)
Light ratio: 2:1:2

Op- en/of aanmerkingen altijd welkom.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Dutch Strobist Weekend

Bericht door Sharkey » wo apr 20 2011 12:12 am

Heel mooi hoor ALE !!
Hier en daar een paar kleine, tegen het uitgebeten aan, witte randjes op het model, maar das zout op slakken.

MEER! (svp) :mryellow:
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

mike
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door mike » wo apr 20 2011 6:51 am

Erg fraai deze serie, ik hoop alleen dat je het huis niet alleen maar hebt afgehuurd om alle foto´s op een trap te maken :D
Gr. Michel

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » wo apr 20 2011 9:04 am

Bedankt heren voor de reacties. En Mike, eerlijk gezegd heb ik heel weinig foto's gemaakt. Ik had namelijk beloofd dat ik een maatje van mij in het Strobisten wereldje zou inlijven. Hij is helemaal om :lol: De man in kwestie heeft genoten en is afgelopen maandag meteen naar de winkel gelopen en heeft daar een strobistensetje aangeschaft. Gevolg voor mij is dat ik maar een stuk of 10 foto's heb. Maar dat mocht de pret absoluut niet drukken, heb weer bijzonder veel geleerd van de andere heren.

Groet,

ALE

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » wo apr 20 2011 11:05 am

Leuke serie ALE! Knap hoor, zo scherp en goed belicht...wou dat ik dat ook kon! Model-fotografie is uiteindelijk hetgene waar ik me mee professioneel mee bezig wil gaan houden, dus ik zal zeker nog workshops en dergelijke moeten volgen, ook op strobist-gebied.
En als je maar 10 foto's hebt gemaakt dan heb je van de 10 wel relatief veel goeie foto's zeg!

Eén opmerking: Ik vind de kleding van het model (maar da's meer aan het model zelf) gewoon...niet leuk of zo. ..Ik zie geen sfeer in de foto's. Kreukels en vouwen in haar jurk en het tweede jurkje past niet bij haar (naar mijn mening). Ze had wel wat meer mogen doen met accessoires en aankleding. Make-up en haar is wel goed!
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Sharkey » wo apr 20 2011 11:17 am

Dreamlogic schreef:Eén opmerking: Ik vind de kleding van het model (maar da's meer aan het model zelf) gewoon...niet leuk of zo. ..Ik zie geen sfeer in de foto's. Kreukels en vouwen in haar jurk en het tweede jurkje past niet bij haar (naar mijn mening). Ze had wel wat meer mogen doen met accessoires en aankleding. Make-up en haar is wel goed!
Gedeeltelijk mee eens, maar dan vanaf de andere kant. Ik vind de kleding juist wel leuk. Maar naar mijn inziens heeft het model nogal een beetje moeite met poseren, het komt niet spontaan over.
Als het moodboard gala/klassiek is verwacht ik meer mondaine houdingen, gezichtsuitdrukkingen. Meer uit de hoogte zeg maar.
Had bij bijv. No.2 perfect gevonden als ze ongeïnteresseerd gekeken zou hebben in die positie, als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar ik weet dat dit alles een zeer persoonlijke invulling is. Vrij waarschijnlijk hadden de heren fotografen een ander beeld in hun hoofd en hebben de modellen daarop aangestuurd. Of het model was gewoon eigenwijs :)
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » wo apr 20 2011 12:49 pm

Kan ook heel goed wezen, Sharkey, en zoals ALE schreef heeft hij maar een stuk of 10 foto's gemaakt, dus misschien heeft het model ook wel een hoop andere poses en gezichtsuitdrukkingen geprobeerd.
Ik denk dat als het over gala gaat, dat het idd wat chiquer had gekund. maar wiens 'schuld' is dat...Wat glamoureuzer had wel tof geweest, maar neemt niet weg dat ik het technisch hele mooie foto's vind.
Het tweede jurkje is een beetje gothic, juist dat vind ik niet echt haar ding, haar styling is daar ook totaal niet naar. Ze mag wel stoerder poseren denk ik...
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

edwin73

Bericht door edwin73 » wo apr 20 2011 7:42 pm

hallo,

ik vind foto 1 en 3 het mooist, omdat daar alleen het model en de trap te zien zijn...
nummer 2 is gaaf qua pose, en omdat die hoek van die trap het geheel, ja hoe zeg je dat?... het beeld heel dynamisch maken.

bij de andere foto's zie je een gedeelte van een gordijn op de achtergrond,
en een gedeelte van een schilderij, als dat er dan toch op moet dan liever helemaal herkenbaar in beeld,
anders achteraf misschien even wegpoetsen?...

maar goed, dat is mijn mening, kunst van het weglaten toch?...

wel knap gedaan qua flits techniek, doe ik je niet na!... 8)

groeten; edwin.

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » do apr 21 2011 8:26 pm

Perfect, hoe meer verschillende meningen hoe beter het voor mij is. Dat brengt mij, en hopelijk ook andere fotografen, uiteindelijk op een hoger niveau. Beau was een "dag" model en had niet alles bij zich. Vandaar dat bijouterieën etc ontbraken.

Onderstaand nog een ander model, een Russische dame genaamd Natasha. Zijn had een compleet andere stijl qua kleding en kapsel.

Afbeelding
Strobist info:
1 x Nikon SB-900
Key light in Lastolite Ezybox Camera Left

Ook nog een van mijn naamgenoot voordat hij zich had omgekleed. Foto valt dus uit de toom v.w.b. het moodboard. Maar ansich vind ik het persoonlijk wel een mooie opname

Afbeelding
Strobist info:
2 x Nikon SB-900
Key light in Lastolite Ezybox Camera Left
Fill light Camera right
Light ratio: 2:1

Bedankt voor de feedback heren!
Groet,

ALE

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » do apr 21 2011 9:22 pm

Natasha, mooi in de stijl van Charleston. Zo komt het bij mij over. Jammer van die weerspiegelingen (vuile?? ramen) in de ramen achter haar. Styling mooi gedaan.

Foto van Arthur: mooie kop hoor, jammer weer van die ramen en dat stopcontact....

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door weimaraner » vr apr 22 2011 12:51 am

Tja, aan stopcontacten geen gebrek in dat huis. In de biljartkamer zaten er heel veel - zelfs op 3 meter hoogte telde ik er al acht ... :shock:

Blij te zien dat je toch zelf ook nog wat hebt kunnen schieten ALE. Mijn absolute favoriet van de hele reeks blijft nummer 3.

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » vr apr 22 2011 9:10 pm

Exact Raoul, die elektricien had zich goed uitgeleefd daar in dat huis. Jo, wederom bedankt voor je tips. Waardeer dat enorm.
Groet,

ALE

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » vr apr 22 2011 9:41 pm

En toch is dat moeilijk hoor. Ik weet wel, je zit anoniem achter de pc en tikt wat weg.

Nu ken ik je persoonlijk en weet ik ook dat je het waardeert, maar het blijft toch iets raars.

We spreken elkaar snel weer!

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » za apr 23 2011 9:16 am

Lekker commentaar blijven geven Jolanda! Als ik het niet met je eens ben hoor je het ook. Tegen die vrouwelijke blik kan ik niet tegen op maar leer er wel iedere keer van.

9) Afbeelding

Fijne dagen allemaal,

ALE

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”