1) uit de hand genomen en eigenlijk een beetje verrast dat hij zo goed gelukt is.

2) met statief in vol zonlicht. Klein beetje aan de belichting en contrast gesleuteld omdat hij toch wel erg licht was. (zoveel om op te letten en dan zie je gauw iets over het hoofd als rookie)

3) met statief. Op f13 genomen waardoor de blaadjes grotendeels mooi zichtbaar zijn. Vind ik geslaagd, alleen is het groen op de achtergrond daardoor ook iets zichtbaarder. Misschien een volgende keer ook een paar met een groter diafragma nemen om het verschil te zien. Vind zelf de kleuren een beetje flets en nog niet gelukt dit te verbeteren zonder onnatuurlijk te worden. Iemand suggesties met Aperture?

4) ook met statief genomen. Van rechts kwam daglicht zonder directe zon. De kern van deze pioenroos bleef een beetje donker, dus ben ik gaan experimenteren met flits. Zowel de interne flitser als de SB600 getemperd naar -3,0. In eerste instantie de flitser links voor de roos gezet, op een centimeter of 30, maar dat leverde toch teveel flitsvlekken (is dat een woord

Puntje van zelfkritiek is dat ik de achtergrond een beetje uit het oog heb verloren. Links van de roos de groene bladeren en rechts een lichtroze bloem. Misschien beter als links en rechts vergelijkbare kleuren zijn.

Er valt vast meer op te merken, dus ik ben benieuwd.