Macro poging

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
oud0001

Macro poging

Bericht door oud0001 » ma mei 09 2011 5:24 pm

Vanmiddag lekker naar buiten gegaan. Een doekje gepakt en geprobeerd een paar leuke macro foto's te maken.
Ik had nog een objectief liggen van mijn vorige analoge toestel. Een F nog iets.

Hierop zit een macroschakelaar. In hoeverre dat echt macro is vraag ik me af maar dit zijn de resultaten.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Macro poging

Bericht door JacTrum » ma mei 09 2011 7:18 pm

Het zijn leuke probeersels André. Bij macrofotografie geldt eigenlijk dezelfde regel als bij gewone foto's: het gaat er niet alleen om het scherp en goed belicht in beeld te krijgen, maar vooral ook om een beetje spanning of verrassing in de foto. Die zit hier niet zozeer in, maar het is met macro al heel wat wanneer je meteen scherpe foto's krijgt :-)
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

oud0001

Re: Macro poging

Bericht door oud0001 » ma mei 09 2011 7:24 pm

Dank je wel Jan.

Ik ben er ook wel ff mee bezig geweest.
Ik had ook geen flauw idee wat te fotograferen en veel beesjes heb ik hier nou ook weer niet. :mryellow:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”