Verkrijgbaarheid artikelen?
Verkrijgbaarheid artikelen?
Hallo allemaal,
Ik kom zo langzamerhand tot de conclusie dat Nikon producten uit voorraad raken, is iemand op de hoogte van leveringsproblemen bij Nikon?
De aardbeving in Japan zal wel invloed hebben, maar dat geldt toch niet voor alle artikelen?
Gr. Simon
Ik kom zo langzamerhand tot de conclusie dat Nikon producten uit voorraad raken, is iemand op de hoogte van leveringsproblemen bij Nikon?
De aardbeving in Japan zal wel invloed hebben, maar dat geldt toch niet voor alle artikelen?
Gr. Simon
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Verkrijgbaarheid artikelen?
Waarschijnlijk wel, zeker voor de pro-producten,
die komen uit japan. De consumentenproducten zullen er minder last van hebben... Prijzen zullen ook nog wel stijgem, daarom heb ik niet lang na de aardbeving de artikelen die bovenaan mijn lijstje stonden nog maar snel gekocht. Alle oroducenten hebben er last van, behalve Sony naar het schijnt.

Spul waarmee je foto's maakt...
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Het is inderdaad niet leuk die wachttijden.
Ik wacht al 2 maanden op een lens die ik in bestelling heb maar voorlopig nog niks.
Heb al zitten denken om de winkel te bellen of ze een idee hebben wanneer het binnen is maar ben bang dat zij net zoveel weten als wij.
Oftewel wachten op de goede boot (of vliegtuig) uit Japan.
Heb vorige week mijn 70 - 200 VR I lens verkocht en wou daar ook nog de 70 - 200 VR II voor kopen maar die is ook nog aardig aan de prijs.
Groeten.
Erich.
Ik wacht al 2 maanden op een lens die ik in bestelling heb maar voorlopig nog niks.
Heb al zitten denken om de winkel te bellen of ze een idee hebben wanneer het binnen is maar ben bang dat zij net zoveel weten als wij.
Oftewel wachten op de goede boot (of vliegtuig) uit Japan.
Heb vorige week mijn 70 - 200 VR I lens verkocht en wou daar ook nog de 70 - 200 VR II voor kopen maar die is ook nog aardig aan de prijs.
Groeten.
Erich.
Website: http://www.hierstaanfotos.nl
Ja dan wordt het idd wachten
Ik hoop maar dat de voorraad weer eens aangevuld is als mijn vakantiegeld binnen komt...

- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Nee. De consumenten producten worden in China en Taiwan in elkaar geschroefd, maar sommige onderdelen worden wel in Japan gemaakt. Een camera zonder prisma gaat natuurlijk niet zo lekker. Door de slechte voorraden lopen ook de prijzen op. 2 maanden geleden een D3s gekocht. Die is nu al €600 in prijs gestegen. Niet dat de levertijden daardoor korter worden. Het zal nog een tijd gaan duren voordat dit weer allemaal is genormaliseerd.sdbfotografie schreef:De aardbeving in Japan zal wel invloed hebben, maar dat geldt toch niet voor alle artikelen?
Groeten.
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Aan de andere kant is de ramp in Japan ook een goed excuus om een kunstmatige schaarste te creëeren.
Verschillende media hypen lekker mee, op die manier is de marge op consumenten artikelen makkelijk te vergroten.
Verschillende media hypen lekker mee, op die manier is de marge op consumenten artikelen makkelijk te vergroten.
- JeroenR
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Het is frustrerend... Producten die gewoon bij iedereen op voorraad zijn doen een paar honderd euro meer dan twee maanden geleden. Lijkt alsof de fabrikanten er ook een slaatje uit willen slaan. Kan me voorstellen dat mensen die willen starten met digitale fotografie vanwege de prijs voor een ander merk kiezen.
D800 | 35mm 1.4G | 50mm 1.4G | 85mm 1.4G | 24-70mm 2.8 | 70-200mm 2.8 VRII | SB-910 | SB-600
Dat met de prijzen is mij eigenlijk niet echt opgevallen, ik kijk uit naar de D700 of de D300s en ik heb daar de laatste maand geen stijgingen gezien. Misschien komt doordat ik nog niet zo heel lang de prijzen in de gaten hou.
Gr. Simon
Gr. Simon
D 700 is bijna 300 euro gestegen t.o.v. een jaar geleden.sdbfotografie schreef:Dat met de prijzen is mij eigenlijk niet echt opgevallen, ik kijk uit naar de D700 of de D300s en ik heb daar de laatste maand geen stijgingen gezien. Misschien komt doordat ik nog niet zo heel lang de prijzen in de gaten hou.
Gr. Simon

Yup, ik heb 'm gelukkig afgelopen december aangeschaft ..D 700 is bijna 300 euro gestegen t.o.v. een jaar geleden.
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;
- JeroenR
- Forumlid
- Contacteer:
Ik kocht een jaar geleden, toen de 70-200 VR II net uit was voor een bedrag die lager lag dan die nu is. In de tussentijd is ie 200 euro goedkoper geweest dan toen ik hem kocht. De D700 is 300 euro goedkoper geweest. De 24-70 was twee maanden terug bijna 300 euro goedkoper. Wordt Nikon niet uit de markt geprijsd of geldt dit ook voor andere merken (die prijzen hou ik niet bij)?
D800 | 35mm 1.4G | 50mm 1.4G | 85mm 1.4G | 24-70mm 2.8 | 70-200mm 2.8 VRII | SB-910 | SB-600
- MauritsD
- Clublid
Ik heb het idee dat bepaalde lensen nog harder stijgen:
de 16-85 is de laatste week bij de goedkope zaken van ~485 naar ~530 aan het oplopen...
de 16-85 is de laatste week bij de goedkope zaken van ~485 naar ~530 aan het oplopen...
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
- Léon Obers
- Forumlid
Het lijkt mij dat Nikon niet het enigste Japanse bedrijf zou zijn die getroffen is in de nasleep van de problemen in Japan en de consequenties die dat heeft op levering en prijs van producten.JeroenR schreef:Wordt Nikon niet uit de markt geprijsd of geldt dit ook voor andere merken (die prijzen hou ik niet bij)?
Vriendelijke groet, Léon Obers
Maar soms kan er wel een beetje overdreven worden ... maar ja dat is altijd met schaarste ... toch?Léon Obers schreef:Het lijkt mij dat Nikon niet het enigste Japanse bedrijf zou zijn die getroffen is in de nasleep van de problemen in Japan en de consequenties die dat heeft op levering en prijs van producten.JeroenR schreef:Wordt Nikon niet uit de markt geprijsd of geldt dit ook voor andere merken (die prijzen hou ik niet bij)?
- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
Nou ik zat net even te kijken, de Nikon 105VR f/2.8 Micro loopt nu ook al tegen de 800 euro aan (ik houd de prijzen nogal in de gaten). Net voor de aardbeving zat hij net boven de 700 euro. Overigens is die nog wel leverbaar...
Spul waarmee je foto's maakt...