ongemak met d7000.

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Peter-koi

ongemak met d7000.

Bericht door Peter-koi » ma okt 03 2011 6:57 pm

Als ik het zo lees dan mankeerd er nogal wat aan de D7000.
Of zijn dit de gewone dingen door verkeerd gebruik,of valt het allemaal mee?
Mocht ik een camera kopen wil ik dit liever voorkomen,is het wel verstandig om een d7000 te nemen?

Groet Peter.

mqaa
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: ongemak met d7000.

Bericht door mqaa » ma okt 03 2011 7:48 pm

Als je twijfelt niet doen zou ik zeggen.

Op het internet lees je vooral de negatieve reacties. Er zijn ook veel gebruikers die geen problemen hebben. Zelf heb ik ook een D7000 en heb daar geen enkel probleem mee. Denk dat het ook vaak problemen zijn met mensen die niet goed beseffen dat het geen simpele point en shoot camera is. Je moet ruim de tijd nemen om de camera te leren kennen en de handleiding te lezen. Naast de handleiding heb ik ook het boek van Thom Hogan gekocht en daar zeer veel info uitgehaald. Het was een behoorlijke stap van mijn oude D70s naar de D7000 maar ben er erg blij mee.

Maar zoals al eerder gezegd als je twijfelt zou ik eerder voor een D90 of D5100.

Succes met het maken van een keuze!

Marc
Marc
:: Nikon Z6III :: Ricoh GR IIIx ::

JanR
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JanR » ma okt 03 2011 8:25 pm

Daar sluit ik mij bij aan

Peter-koi

Bericht door Peter-koi » ma okt 03 2011 8:53 pm

Bedankt voor alle reacties,maar willen jullie hiermee zeggen dat de D7000 toch niet goed is ?
Ik heb een D5000 en wou een stapje hoger snap je .

Groet Peter.

MauritsD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door MauritsD » ma okt 03 2011 8:57 pm

De D7000 is een goede camera.
Als 1 op de 100 exemplaren een defect heeft, hoor je dat hier :)

Of het de juiste vervolgstap op een D5000 is, hangt helemaal af van wat je nu mist, wat je wilt, etc.
Als je je niet wilt verdiepen in allerlei mogelijkheden, dan zou ik lekker de D5000 houden; voor het gewoon lekker fotos maken voldoet die prima
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » ma okt 03 2011 9:09 pm

De D7000 is een geweldige camera. Ik heb hem ruim een half jaar en heb er echt geen problemen mee.

Wat is je ervaring als fotograaf? wat is je kennis? Je bent zo te zien vrij nieuw :) (hier op het forum bedoel ik)
En waarom zou je een stapje groter willen dan de D5000? Wat heeft de D7000 dat je mist bij de D5000??

Ik denk dat als je niet echt meer wil dan huis tuin en keuken fotografie je beter de D5100 kan nemen. Die heeft ook wel wat verbeteringen tov de D5000.
Wat misschien ook wel handig is om te weten dat ik een niet al te technische vriendin heb... dan moet je echt een andere camera voor erbij houden die wel makkelijk werkt! Mijn vriendin maakt soms foto's met mijn D7000. Maar die zijn bijna altijd verkeerd scherp gesteld of bewogen enz. Van de 50 foto's die ze maakt zijn er misschien 10 goed :huh: (waar ik nooit last van heb)

pacha
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door pacha » ma okt 03 2011 9:35 pm

Heb de D7000, nu zeven maanden.
Gebruik de camera elke dag,
zit momenteel aan meer dan 20.000 kliks, om exact te zijn 22117.
Nog geen enkel probleem gehad met de camera.

Probeer de camera door en door te leren kennen,
op de handleiding zit meer zichtbare sleet dan op de camera.

Heb ook lang getwijfeld, om de overstap te maken van de, nog goed bruikbare D70s, naar de D7000,
uiteindelijk toch de stap gezet, en nog geen seconde spijt van gehad.

Als je echter twijfelt aan de degelijkheid van de D7000,
denk dan aan de wijze raad van de oude chirurgijnen : In dubio abstine, of in dubiis abstine.
Vrij vertaald in geval van twijfel niet doen.

Succes bij je keuze.
Nikon D7000, en wat glas.
http://blog.seniorennet.be/pacha/" onclick="window.open(this.href);return false;

Giso
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Giso » ma okt 03 2011 9:52 pm

Ik zou mij niet laten afschrikken door de verhalen. Ik heb zelf de bekende AF problemen gehad met mijn D7000. Had hiervoor een D90.
NSP heeft het probleem netjes opgelost en ik ben nu super tevreden met de camera.
Het is idd even wennen, maar ik moet zeggen dat ik nog het meest moet wennen aan de lichtmeting van de camera.
Dit is niet onoverkomelijk en met enig oefenen gaat het steeds beter. Ik zou ondanks mijn problemen toch niemand afraden om de camera aan te schaffen.
Als je van de D5000 afkomt en meer mogelijkheden zoekt zou ik zeker geen D5100 kopen, en de D90 is zeker een aanrader maar als je twijfelt blijf je je afvragen
hoe de D7000 het zou doen ten opzichtte van jouw net aangeschafte D90.

Ik zeg doen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso

jvhoof

Bericht door jvhoof » ma okt 03 2011 10:03 pm

Ik heb de d7000 nu ruim 9 maanden en had in het begin de nodige problemen met de scherpstelling.
Ik heb het boek Tom Hogan's Complete Guide to the Nidon D7000 aangeschaft om me wat beter in de camera te verdiepen. Dit boek kun je bestellen via de website van Tom Hogan. Het is in het engels maar heeft zeker zijn meerwaarde als je de d7000 beter wilt leren kennen.
Ik heb heel veel baat gehad bij het hoofdstuk over de scherpstelling van de d7000 en heb nu nog maar zelden onscherpe foto's.

henkk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door henkk » ma okt 03 2011 10:10 pm

Gelukkig zijn er ook veel positieve verhalen over de D7000. Maar niemand schrijft hoe hij hem heeft ingesteld. In een ander draadje had ik deze link gezet (zelf het resp. bestand gebruikt voor de D700)
http://www.outthereimages.com/images/D7 ... _Guide.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien kunnen de succesvolle D7000 gebruikers hun instellingen delen met hun minder tevreden collega's?
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

Giso
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Giso » ma okt 03 2011 10:52 pm

Maar, volgens mij hangt de instelling van je camera toch af van hetgeen je aan het fotograferen bent.
Ik kan niet iemand vertellen hoe zijn camera in te stellen als ik niet weet wat diegene er mee gaat doen.

Ik heb een instelling waar ik veel aan heb: Ik heb de AE-L/AF-L knop ingesteld op aleen AE-L. Als je nu buiten een landschap oid ga fotograferen dan activeer ik de lichtmeter
stel deze in op een licht vlak, meestal de lucht. Druk de AE-L knop in en houd deze ingedrukt. Nu kun je scherpstellen en kadreren. Je zal op deze manier weinig tot geen last hebben van hooglichten. Je dient echter wel rekening te houden met de belichting van het daadwerkelijke onderwerp.

Verder zou ik geen vaste instelling weten, maar ik heb ook niet echt een duidelijke voorkeur voor een bepaalde richting van fotograferen en ik fotografeer gewoon alles wat ik leuk vindt. :D
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso

george013

Bericht door george013 » ma okt 03 2011 11:06 pm

jvhoof schreef:Ik heb de d7000 nu ruim 9 maanden en had in het begin de nodige problemen met de scherpstelling.
Ik heb het boek Tom Hogan's Complete Guide to the Nidon D7000 aangeschaft om me wat beter in de camera te verdiepen. Dit boek kun je bestellen via de website van Tom Hogan. Het is in het engels maar heeft zeker zijn meerwaarde als je de d7000 beter wilt leren kennen.
Ik heb heel veel baat gehad bij het hoofdstuk over de scherpstelling van de d7000 en heb nu nog maar zelden onscherpe foto's.
De grote hamvraag is wat heb jij geleerd wat al niet bekend was/is?
George

jvhoof

Bericht door jvhoof » ma okt 03 2011 11:12 pm

Ik heb vooral geleerd wat het effect is van de diverse scherpstelmethoden. Dit zal best ook wel ergens anders te vinden zijn maar het boek van Tom heeft me hierbij goed geholpen.

george013

Bericht door george013 » ma okt 03 2011 11:26 pm

Vat het niet persoonlijk op, maar wat heb je geleerd. Het lijkt nu op zoiets van: Ik heb het ei gevonden en zeg lekker niet waar het ligt.
Je bent niet de enige. Alle draadjes over de D7000 hebben een groot gehalte van geen feitenoverdracht. Ben ik blij met de D80 en zijn beperkingen.
George

Zwarte
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Zwarte » ma okt 03 2011 11:50 pm

Ooit dit al eens geplaatst maar kwam zeer weinig respons op. http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 90#p447749" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”