nieuwe amsterdammertjes

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
george013

nieuwe amsterdammertjes

Bericht door george013 » zo nov 20 2011 6:08 pm

Waar ze vandaan komen weet ik niet, maar sinds vrijdag zijn ze er. Poging met invulflits in de mist. Ben zelf niet tevereden, zat er te dicht op.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En voor Gewoon Peter,de Wester staat er nog.
Afbeelding

George

Daniël

Re: nieuwe amsterdammertjes

Bericht door Daniël » zo nov 20 2011 6:11 pm

heel apart zeg

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jac49 » ma nov 21 2011 7:08 am

Een heel mooi idee die Amsterdammertjes :lol: ,maar zo te zien zitten ze niet erg lekker. :wink:
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » ma nov 21 2011 7:18 am

Dat wordt een kostenpost voor de gemeente Amsterdam. Over een tijdje vind je deze wel weer terug in een van de studentenkamers :D Origineler meubilair kun je haast niet verzinnen als student.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

yellowfish

Bericht door yellowfish » ma nov 21 2011 8:41 am

Beste George,
ik deel je mening. Technisch en creatief gezien vind ik de foto's helemaal niks.
Mist voegt niks toe en foto's ogen ook niet scherp.
En flitsen bij mist is en blijft een doodzonde als ongeschreven wet.

Gek. Voor iemand die altijd goed kritisch uit de hoek komt verwacht ik dit als laatste.

george013

Bericht door george013 » ma nov 21 2011 9:07 am

Deze foto's waren een probeersel om in de mist de voorgrond te accentueren, dit tegen een mistige achtergrond. Er is ook duidelijk een onderwerp aanwezig geweest.
Al mijn foto's zijn probeersels, ik zie de fouten zelf ook. Wil wel er iets over zeggen.
Als ik door de knieen ging met op de achtergrond de gracht, had ik altijd dat zadel op railinghoogte. Nam ik de foto vanuit een hoger standpunt, dan was de lichtstraat naar beneden gericht en werd de straat teveel belicht.
Verdere blijft de compositie ook afhankelijk van de gebeurtenissen rondom je, Er is verkeer, dat wat je leuk vindt wordt weer verstoord door voorbijgangers, etc.
Bedoeling was de zitpalen, en het gebruik van de flitser. Heb weer wat om over na te denken.
De foto's zijn net zo scherp als alle ander foto's van de Tokina 12-24 hier op dit forum. Ik krijg er niet meer uit, en anderen ook niet.
George

yellowfish

Bericht door yellowfish » ma nov 21 2011 9:22 am

Dank voor je reactie/toelichting.
Al eens aan USM gedacht ?

george013

Bericht door george013 » ma nov 21 2011 9:32 am

Je bedoelt Unsharp Mask?
Capture scherpte, hoogdoorlaat. Worden ze niet scherper van.
George

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jac49 » ma nov 21 2011 10:29 am

off topic :wink:
George @De foto's zijn net zo scherp als alle ander foto's van de Tokina 12-24 hier op dit forum. Ik krijg er niet meer uit, en anderen ook niet .
Ben ik blij zeg dat ik voor de Tokina 11-16 mm gegaan ben ,die leverd waarachtig messcherpe plaatjes .
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » ma nov 21 2011 10:43 am

yellowfish schreef: En flitsen bij mist is en blijft een doodzonde als ongeschreven wet.
In die plaat met flitslicht zit er anders juist een aardig accent op die palen (en de witte reflectiestreep van fietsbanden). Dus ik zou niet weten waarom het een doodzonde zou zijn.
Het is mist overdag, niet 's nachts. Licht slaat niet als zodanig of in die mate terug als dat je 's nachts in de mist gaat fotograferen.
Vriendelijke groet, Léon Obers

yellowfish

Bericht door yellowfish » ma nov 21 2011 12:09 pm

Wat ik er nog over wil zeggen:
Mist is een mogelijkheid om 'iets' mysterieus aan een beeld te voegen of een vervreemding die met mist is te associëren voor de kijker.
Flitsen helpt dit wel om zeep om kort te gaan.
Overigens kan je bij mist makkelijk al van een +1 stop 'overbelichten' uitgaan.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » ma nov 21 2011 12:13 pm

Ik heb eerder de indruk dat het George te doen was om de hilariteit van die amsterdammertjes met die fietszadels erop. Niks meer, niks minder.
Die mist is maar bijzaak.
Vriendelijke groet, Léon Obers

yellowfish

Bericht door yellowfish » ma nov 21 2011 4:16 pm

Volgens mij waren de omstandigheden mistig........
Was zo vrij te denken dat het objectief niet beslagen is als ik nu naar buiten kijk......
Nogmaals flitsen en mist is geen fijne combi.

george013

Bericht door george013 » ma nov 21 2011 5:00 pm

In eerste instantie was het de bedoeling om alleen die paaltjes te schieten. Komt er mist bij, heb ik geprobeerd met de flitser te spelen. Kan best leuk zijn, in de mist.
Volgende foto was wat ik zo'n beetje in mijn gedachte had wat de belichting betreft. Een soort van tweedeling. Alleen die kutpaaltjes staan er niet prominent op en er lopen teveel mensen.

Afbeelding

George

yellowfish

Bericht door yellowfish » ma nov 21 2011 5:07 pm

Aan je modellen ligt het niet, George.

(Licht) tele met een groot diafragma werk hier goed bij. Onderwerp scherp, rest blur.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”