Kinderdijk

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Kroontje

Kinderdijk

Bericht door Kroontje » di feb 07 2012 12:45 pm

Vanochtend op pad geweest bij de Kinderdijk tijdens het gouden uurtje;) met -12
Daarna een beetje lopen spelen met de HDR plugin van NIK.
Dit is resultaat die ik even aangepakt heb.

1
Afbeelding
2
Afbeelding

Groet Kroontje

Wiljo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Kinderdijk

Bericht door Wiljo » di feb 07 2012 12:58 pm

Nummer 1 is mijn favoriet, kan zo op een ansichtkaart!

Ik weet dat het geen beoordeling is, maar heb het idee dat het beeld bij foto 2 erg mooi was om te zien maar dat het niet helemaal in het beeld terug te zien is. Vind de foto wat aan de donkere kant (maar dat kan ook aan de monitor hier op mijn werk liggen ;-))
http://www.flickr.com/wjvanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.linkedin.com/in/wiljovanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.twitter.com/wiljovanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.bredenoord.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Kroontje

Bericht door Kroontje » di feb 07 2012 1:21 pm

Dank je wel Wiljo

Foto 2 is met een ND filter genomen (3-stops) Hij zou iets meer mogen hebben, maar vond hem op mijn monitor er mooi uitkomen.

Groet Kroontje

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » di feb 07 2012 3:21 pm

Zo, vroeg opgestaan? :D

Wat was het koud he, eerste lijkt een kaart uit 1930, mooie sfeer.
De 2e kijkt inderdaad erg donker, volgens mij kan je daar nog wel iets aan doen, heb je deze ook niet meer een stop hoger?
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di feb 07 2012 3:44 pm

Kroontje schreef:Foto 2 is met een ND filter genomen (3-stops) Hij zou iets meer mogen hebben, maar vond hem op mijn monitor er mooi uitkomen.
Waarom zou je dat doen? Er beweegt toch niets op de foto, dus waarom zou je je sluitertijd willen verlengen? :shock:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » di feb 07 2012 3:54 pm

Patrick schreef:
Kroontje schreef:Foto 2 is met een ND filter genomen (3-stops) Hij zou iets meer mogen hebben, maar vond hem op mijn monitor er mooi uitkomen.
Waarom zou je dat doen? Er beweegt toch niets op de foto, dus waarom zou je je sluitertijd willen verlengen? :shock:
Er was veel tegenlicht hier, ik had hem er ook op zitten, ook een beetje ter experiment
Laatst gewijzigd door KvP op di feb 07 2012 4:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di feb 07 2012 4:26 pm

KvP schreef:
Patrick schreef:
Er was veel tegenlicht hier, ik had hem er ook op zitten, ook een beetje ter expeiment
Dat verandert toch niets aan de situatie. Een gradueel ND filter zou ik begrijpen, maar deze dus niet... Kan ook aan mij liggen hoor; ik heb er zelf geen een.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Kroontje

Bericht door Kroontje » di feb 07 2012 4:28 pm

KvP schreef:Zo, vroeg opgestaan? :D

Wat was het koud he, eerste lijkt een kaart uit 1930, mooie sfeer.
De 2e kijkt inderdaad erg donker, volgens mij kan je daar nog wel iets aan doen, heb je deze ook niet meer een stop hoger?
Dank voor foto 1 Bij deze heb ik twee foto's op elkaar geplakt in de HDR pro van Niksoftware
Ik ga zo nog even kijken voor foto 2. Voor een stop minder.
KvP schreef:
Patrick schreef:
Er was veel tegenlicht hier, ik had hem er ook op zitten, ook een beetje ter expeiment
Antwoord al gegeven denk ik :wink: Patrick gewoon een keer erop schroeven en kijken wat het doet.

Groet Kroontje

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di feb 07 2012 4:32 pm

Kroontje schreef:Antwoord al gegeven denk ik :wink: Patrick gewoon een keer erop schroeven en kijken wat het doet.
Ik heb er geen een, dus kan ook niets schroeven. Maar ik leer graag van jullie ervaringen. Wat is in deze situatie het voordeel van zo'n filter? Dat je tegen de zon in kunt kijken omdat de zon in de zoeker minder fel is? :wink:

Ik kan het natuurlijk ook gewoon aan Léon vragen; die weet bijna alles. 8)

Kroontje

Bericht door Kroontje » di feb 07 2012 4:58 pm

Heb hier een foto die 1 stop lichter is.
Op de zelfde manier bewerkt als foto 2 in CS5 (dit geeft een ander beeld dan CNX2) dit doe ik ook niet meer..dit terzijde ;)

3
Afbeelding

Laat het maar weten ;)

Kroontje

Kroontje

Bericht door Kroontje » di feb 07 2012 5:01 pm

Patrick schreef:
Kroontje schreef:Antwoord al gegeven denk ik :wink: Patrick gewoon een keer erop schroeven en kijken wat het doet.
Ik heb er geen een, dus kan ook niets schroeven. Maar ik leer graag van jullie ervaringen. Wat is in deze situatie het voordeel van zo'n filter? Dat je tegen de zon in kunt kijken omdat de zon in de zoeker minder fel is? :wink:

Ik kan het natuurlijk ook gewoon aan Léon vragen; die weet bijna alles. 8)
Dat was zeker de opzet dat je wat beter naar de zon kan. Ik vind dat de foto dan wat meer laat zien van de zon opkomst zonder te felle lucht te krijgen.

Kroontje

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di feb 07 2012 5:40 pm

Dan kan je toch gewoon je belichting aanpassen? Sterker nog; dat moet je sowieso anders corrigeert je camera het zelf en kom je toch weer op dezelfde foto uit. Want het is geen onderbelichtingsfilter. :egeek:

Kroontje

Bericht door Kroontje » di feb 07 2012 5:59 pm

Patrick schreef:Dan kan je toch gewoon je belichting aanpassen? Sterker nog; dat moet je sowieso anders corrigeert je camera het zelf en kom je toch weer op dezelfde foto uit. Want het is geen onderbelichtingsfilter. :egeek:
Ik laat hier even mijn gedachten over gaan ;)

Kroontje

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”