Hallo Martijn,
Het ligt er een beetje aan wat de doelgroep voor je foto's is:
Wanneer je stockfoto's maakt (jij maakt mooie foto's van diverse onderwerpen, en wil deze aanbieden aan een zo groot mogelijk, maar voor jou onbekend/anoniem publiek), kun je het best kiezen voor een beeldbank of stockfoto-site (รก la shutterstock, maar er zijn er vele, ik ben daar niet zo bekend mee). Je schiet dan wel min of meer als met een buks met hagel op je doelgroep, en je doelgroep moet jouw foto's maar zien te vinden in de miljoenen foto's die op die sites staan (daar zijn wel weer allerlei technieken voor zoals goed taggen van foto's etc.).
Wanneer je gericht fotografeert voor een doelgroep die je kunt identificeren of die je kunt adresseren (en dus naar jouw foto's op OYPO, of naar je eigen site met OYPO ingebouwd kunt leiden) kan OYPO een goede keuze zijn.
Ik ben zelf zeer doelgericht bezig, - zie
http://www.waterpolophoto.com" onclick="window.open(this.href);return false; - en mijn doelgroep weet mijn foto's dus goed te vinden, omdat ik gericht reclame maak op de evenementen waar ik fotografeer, en binnen de doelgroep.
Overigens zijn er voor OYPO wel wat alternatieven, zoals
http://www.smugmug.com/ (helaas vooral US-based),
http://picturepresent.nl/,
http://www.fotoverkoop.nl die allemaal verschillende voor- of nadelen hebben.
Met vriendelijke groet,
Johan