( ik hoop beter dan de voorgaande series
1. Estrelizia

Nikon D3100
18-55mm F/3,5-5,6G
35mm
F/4,5
1/320s
ISO 200
2 Kathedraal van Arucas

22mm
F/4,5
1/2500
ISO 200
3 Zonsondergang bij Playa de Amadores

55MM
F/5,6
1/4000
ISO 100

geen idde hoe die in Nederland heet, hier is het een Estrelicia.Daniël schreef:Prachtig, die paradijs bloem (toch?) is prachtig
Zonsondergangen ook

Ik heb dit eiland afgelopen jaar zeker 5 keer rondgereden en iedere keer zie je weer dingen (ook als je er al 20 keer langs bent gelopen. De serie is groter, alleen het probleem hier is als je overdag foto´s maakt is er snel teveel aan licht. Daarom ook de aanschaf van een Kenson Polar filter. Moet ´m alleen nog een keer gaan testenHasselbox schreef:Nummer 1 en nummer 3 na de crop heel mooi.
Nummer 2: Traptrede beneden staat wat scheef en heeft flink wat kleur zweem.
Verder kan ik aan de foto's niet zien wat je met de titel bedoelt.
Ik had meer een reportage serie verwacht.
Wat ik hiermee bedoel is dat elke foto overal gemaakt kan zijn als je er niet bij was toen het gefotografeerd werd.
Verandert aan de foto's aan zich natuurlijk niets.
Gr Hasselbox.

Teveel licht? Dat lees je maar weinig...GonzoGoesNikon schreef: De serie is groter, alleen het probleem hier is als je overdag foto´s maakt is er snel teveel aan licht. Daarom ook de aanschaf van een Kenson Polar filter. Moet ´m alleen nog een keer gaan testen

Te veel licht had ik nog nooit. :mrgreen:GonzoGoesNikon schreef:Ik heb dit eiland afgelopen jaar zeker 5 keer rondgereden en iedere keer zie je weer dingen (ook als je er al 20 keer langs bent gelopen. De serie is groter, alleen het probleem hier is als je overdag foto´s maakt is er snel teveel aan licht. Daarom ook de aanschaf van een Kenson Polar filter. Moet ´m alleen nog een keer gaan testenHasselbox schreef:Nummer 1 en nummer 3 na de crop heel mooi.
Nummer 2: Traptrede beneden staat wat scheef en heeft flink wat kleur zweem.
Verder kan ik aan de foto's niet zien wat je met de titel bedoelt.
Ik had meer een reportage serie verwacht.
Wat ik hiermee bedoel is dat elke foto overal gemaakt kan zijn als je er niet bij was toen het gefotografeerd werd.
Verandert aan de foto's aan zich natuurlijk niets.
Gr Hasselbox.

Patrick schreef:Teveel licht? Dat lees je maar weinig...GonzoGoesNikon schreef: De serie is groter, alleen het probleem hier is als je overdag foto´s maakt is er snel teveel aan licht. Daarom ook de aanschaf van een Kenson Polar filter. Moet ´m alleen nog een keer gaan testen
Maar waarom is er teveel licht? Je kan je camera toch zo instellen dat je dat oplost?![]()
Je hebt trouwens meer aan een ND filter. Die werkt voorspelbaarder en neemt altijd even veel licht weg. Een polarisatiefilter hangt erg af van de hoek t.o.v. de zon.

Als je mij verteld wat de EV was, kan ik er wat mee.GonzoGoesNikon schreef:Zeker nog niet op Canarische Eilanden geweest heb foto´s gemaakt van landschappen met f/32 en 1/4000s en nog te licht

Kan ik me, eigenwijs als ik ben, nauwelijks voorstellen...GonzoGoesNikon schreef:Zeker nog niet op Canarische Eilanden geweest heb foto´s gemaakt van landschappen met f/32 en 1/4000s en nog te licht

Over die zon recht van boven (is tenslotte ook 90 graden) ben ik twee jaar geleden al eens eigenwijs geweest in dit draadje. Kan ik je aanraden.GonzoGoesNikon schreef:de zon staat hier normaal gezein bijna altijd recht boven je