Al vele tientallen jaren heb ik een abonnement op het Duitse blad auto motor und sport.
En al vele jaren geniet ik van de auto-foto's van hun belangrijkste fotograaf Reinhard Schmidt, die deze week overleed vlak na zijn 60ste verjaardag. Het blad publiceerde op haar website ter nagedachtenis een prachtige serie foto's van "Schmidi".
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 05881.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Een auto-fotograaf pur sang, iemand die niet met een groothoekobjectief te dicht op de onderwerpen kroop zoals je dat helaas tegenwoordig maar al te vaak ziet, maar altijd met brandpuntsafstanden werkte die recht deden aan de auto, en altijd oog had voor de omgeving, de setting. Ik vind het in ieder geval prachtige foto's.
Auto-foto's
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Auto-foto's
Absoluut mee eens. Bedankt voor de link.emdeklerk schreef: Een auto-fotograaf pur sang, iemand die niet met een groothoekobjectief te dicht op de onderwerpen kroop zoals je dat helaas tegenwoordig maar al te vaak ziet, maar altijd met brandpuntsafstanden werkte die recht deden aan de auto, en altijd oog had voor de omgeving, de setting. Ik vind het in ieder geval prachtige foto's.
Jur
-
- Forumlid
Inderdaad, prachtige en ook inspirerende foto's.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Mooie foto's maar als ik positief kritisch ben in deze selectie vaak hetzelfde type beeld - auto in natuurlijke omgeving gefotografeerd met tele-objectief - toegepast. Van een pro verwacht ik meer, m.n. variatie.
- Sharkey
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Precies mijn idee. Mooie foto's maar mist toch iets in variatie.Skippy schreef:Mooie foto's maar als ik positief kritisch ben in deze selectie vaak hetzelfde type beeld - auto in natuurlijke omgeving gefotografeerd met tele-objectief - toegepast. Van een pro verwacht ik meer, m.n. variatie.
Geef mij wat dat betreft maar Tim Wallace (svp geen discussie hier over , anders gaan we off topic, en dat verdient Schmidi nu ook weer niet)
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
Heren, vergeet niet:
a) het zijn foto's voor een autoblad, ze moeten dus aan een bepaald doel beantwoorden; voor innovatieve of baanbrekende fotografie is een blad als ams niet direct het juiste podium;
b) foto's in een autoblad hebben altijd een ondersteunende functie;
c) ik zie eigenlijk geen typerende tele-opnamen; wel opnamen met langere brandpunten - vergelijkbaar met 100mm voor kleinbeeld, in mijn schatting. In ieder geval altijd opnamen met wat afstand en dus geen "groothoekperspectief".
Niks mis met Tim Wallace, maar ik vraag me af of die voor een blad werkt? Waarmee ik bedoel: hij kan zich kennelijk meer permitteren; iemand als Schmidt diende een auto duidelijk, herkenbaar en onvertekend in beeld te brengen.
In ieder geval eens ter zake doende en onderlegde reacties, waarvoor dank....
a) het zijn foto's voor een autoblad, ze moeten dus aan een bepaald doel beantwoorden; voor innovatieve of baanbrekende fotografie is een blad als ams niet direct het juiste podium;
b) foto's in een autoblad hebben altijd een ondersteunende functie;
c) ik zie eigenlijk geen typerende tele-opnamen; wel opnamen met langere brandpunten - vergelijkbaar met 100mm voor kleinbeeld, in mijn schatting. In ieder geval altijd opnamen met wat afstand en dus geen "groothoekperspectief".
Niks mis met Tim Wallace, maar ik vraag me af of die voor een blad werkt? Waarmee ik bedoel: hij kan zich kennelijk meer permitteren; iemand als Schmidt diende een auto duidelijk, herkenbaar en onvertekend in beeld te brengen.
In ieder geval eens ter zake doende en onderlegde reacties, waarvoor dank....