Coverband "The good, the bad and Bart"

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Pirmindh

Coverband "The good, the bad and Bart"

Bericht door Pirmindh » di mei 01 2012 10:17 pm

Beste leden,

Twee weken geleden ben ik door de organisatie van een jaarlijks rockevenement met allerlei coverbands gevraagd om een serie te maken tijdens het voorproefje hiervan in een plaatselijk café.
Dit heb ik aangenomen (zonder vergoeding, ik wilde alleen een T-shirt!). Onderstaand een aantal opnamen waar ik graag reacties op wil hebben.
De foto's zijn geschoten met de D3100 in combinatie met de 50mm 1.8F, pop-up flitser. In eerste instantie dacht ik meer groothoek nodig te hebben maar dit bleek achteraf geen bottlenek, de 50mm.

Het eigenlijke festival is 26 en 27 mei aanstaande, ik heb mezelf speciaal voor deze gelegenheid een SB-700 cadeau gedaan. Ter zijner tijd uiteraard een impressie van de resultaten (indien enigszins toonbaar!)

Regards. 8)

#1.
Afbeelding
Rotk_Unplugged 253 by Pirmindh, on Flickr

#2.
Afbeelding
Rotk_Unplugged 245 by Pirmindh, on Flickr

#3.
Afbeelding
Rotk_Unplugged 209 by Pirmindh, on Flickr

#4.
Afbeelding
Rotk_Unplugged 168 by Pirmindh, on Flickr

#5.
Afbeelding
Rotk_Unplugged 156 by Pirmindh, on Flickr

#6.
Afbeelding
Rotk_Unplugged 112 by Pirmindh, on Flickr

#7. Deze meneer had een fijne avond!
Afbeelding
Rotk_Unplugged 55 by Pirmindh, on Flickr

#8. En dit ben ik zelf!
Afbeelding
Rotk_Unplugged 270 by Pirmindh, on Flickr

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Coverband "The good, the bad and Bart"

Bericht door jettiny » di mei 01 2012 10:47 pm

Hoi buurman. :D

Leuke foto's, lekker scherp, een fijn objectief die 50 mm 1.8.
Toch zou een Tamron 17-50 mm 2.8 het hier beter doen naar mijn mening, omdat je veel gezichten er beeldvullend op hebt staan door gebruik van de 50 mm.
Een prettige afwisseling zou je bereiken met die 17-50 mm, qua scherpte lever je wel iets in, maar niet heel erg veel.
Zoomen met de benen lijkt me normaliter ook een optie, maar als dadelijk de vloer vol staat dan gaat dat weer niet.

Na bezoek aan je Flickr-site zie ik wel dat er ontzettend veel foto's in scheve positie genomen zijn.
De fysiotherapeuten zullen het niet erg vinden. :lol:
Pas op dat je daar niet in doorslaat.
Erg leuk om zo af en toe een evenement te doen.
Off topic;
Heb je ook foto's van de Big Band Schaijk met als gastartiest Coen Grooten (rapper) ?
Een collega van mij die het erg leuk zou vinden als ie ergens wat terug zou kunnen zien.
Foto 1, dat rechtse meisje heeft een zeer bekend gezicht !!

Vrgr
Tiny

guitargeert
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door guitargeert » wo mei 02 2012 9:20 am

Gelet op je "gear" vind ik het een erg mooie serie geworden!
Die 50mm geeft creativiteit, maar inderdaad als het echt vol wordt, ontkom je niet aan een zoom.
Met de SB-700 krijg je nog wel veel betere (flits)belichting denk ik, experimenteer dan ook eens met lange sluitertijden i.c.m. met de flitser.

MarcvanZuylen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door MarcvanZuylen » do mei 03 2012 10:58 am

@jettiny, ik ben bang dat je de vergissing maakt die heel veel mensen maken. Als ik het een beetje goed inschat dat komt Pirmin niet uit het mooie dorpje Zeeland, maar uit de provincie. Ik denk dan ook niet dat hij in Schaijk komt fotograferen.

@pirmindh, kun je wat meer info geven met welke instellingen je deze foto's hebt genomen? En of je ze naderhand (en zo ja, wat en hoe) je ze bewerkt hebt.

Mas
Forumlid
Forumlid

Bericht door Mas » do mei 03 2012 12:07 pm

Ik vermoed dat je erg veel plezier gaat hebben van je sb-700, eerlijk gezegd vind ik de resultaten met je pop-up flitsertje niet om over naar huis te schrijven. Niet om lullig te doen, jij kunt het niet helpen. Zo rechtstreeks mensen in hun gezicht flitsen leid nu eenmaal zelden tot mooie portretjes.
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;

Herb
Forumlid
Forumlid

Bericht door Herb » za mei 05 2012 12:34 pm

Mooie scherpe opnames hoor! Ik heb zelf ook de SB700 samen met D90 en 17-55 2.8 een top combi voor dit soort werk!
Maar die 50 mm prime is ook gewoon super scherp. Alleen niet iets minder flexibel uiteraard.

Sommige foto's zit wel een magenta waas overheen... maar goed, kan kun je wel halen met software.

ps. welke ISO waarde heb je gebruikt bij deze opnames?
Nikon D90 | 17-55 mm 2.8 | 18-200 mm AF-S | 50 mm AF 1.8D | 35 mm AF-S 1.8G | MB-D80 | SB700 | Lowepro Sling Shot 200

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”