Kleurige buizen en pijpen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
CaptainHook

Kleurige buizen en pijpen

Bericht door CaptainHook » wo mei 16 2012 3:02 pm

Tijdens de open dag van Gemaal Wortman, ben ik eens even de kelder ingegaan:

Afbeelding

Hier vind je alle kleurtjes bij elkaar:
http://www.chasa-imago.nl/nl/lelystad/wortman.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(met de rechtermuisknop kun je presentatie full screen tonen)

Veel kijkplezier!

info:
http://www.zuiderzeeland.nl/voldoende_w ... al_wortman" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gemaal_Wortman" onclick="window.open(this.href);return false;

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Kleurige buizen en pijpen

Bericht door jac49 » wo mei 16 2012 6:12 pm

Hele mooie kleurrijke platen ,prachtig gedaan.
Maar waarom in hemelsnaam plaats je er maar een. :roll:
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » wo mei 16 2012 7:44 pm

jac49 schreef:Hele mooie kleurrijke platen ,prachtig gedaan.
Maar waarom in hemelsnaam plaats je er maar een. :roll:
Jac.
Dank u! Ik vind ze zelf ook mooi en opvallend.
En daarom wil ik ze juist in volle glorie kunnen tonen. 8)

Er staan er toch voldoende in die presentatie?

De 'beperktheid' van dit forum om foto's te plaatsen van een fatsoenlijke resolutie is een discussie die al ergens anders gevoerd is/wordt. :roll:
En men wil geen mogelijkheid bieden tot resize-able image viewing. :(
Ik ga niet nog een keer alles small-sizen en weer opnieuw uploaden om het hier te kunnen linken, sorry.

george013

Bericht door george013 » wo mei 16 2012 8:08 pm

Zijn nu je foute kleuren goed en je goede kleuren fout?
George

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » wo mei 16 2012 8:17 pm

george013 schreef:Zijn nu je foute kleuren goed en je goede kleuren fout?
Kweenie :huh:
Ik heb mijn kleurproblematiek zeer uitgebreid en zorgvuldig beschreven en van mensen waarvan ik verwachtte dat ze me konden helpen kreeg ik reacties in de trant van "ja hoor, dat ga ik niet allemaal lezen"
En op een uitnodiging of iemand me kwam helpen (zelfs tegen betaling) kreeg ik geen respons.
Heb deze platen gemaakt met professionele apparatuur, verwerkt op professionele wijze, de nodige kennis opgedaan, praktijkervaring vergaard. Allerlei tools en apparatuur zo goed mogelijk volgens de regels van de kunst ingezet en toegepast. En uiteraard kan ik ergens iets fout doen, maar je kunt niet zeggen dat ik het niet probeer om het probleem op te lossen.

Dus... geen idee of een ander (jij?) dit nu op de goede manier ziet/beleeft? Bij mij wel, kleuren zijn natuurgetrouw m.i.
Maar dat wilde ik nou juist bewerkstellingen dat het bij een willekeurige toeschouwer ook zo zou overkomen. M.a.w. de kunstenaar wil graag dat zijn werk op de juiste bewijze betracht wordt. :wink: Tot mijn spijt schijnt dat weinigen (uitzonderingen daargelaten) iets te interesseren?

Mas
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Mas » wo mei 16 2012 8:30 pm

Het technische verhaal er omheen snap ik niet zo erg, maar ik vind het in elk geval prachtige foto's, die heel mooi tot hun recht komen op jouw site !
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;

george013

Bericht door george013 » wo mei 16 2012 8:31 pm

De kleuren die je hier als fout hebt bestempeld zijn nu ineens goed.
http://www.chasa-imago.nl/nikon/kleurprobleem2.jpg
Je reactie kan ik niet verklaren uit dat andere draadje. We hebben wel weer rode draaiwielen, zoals het hoort.
George

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » do mei 17 2012 8:04 am

george013 schreef:De kleuren die je hier als fout hebt bestempeld zijn nu ineens goed.
Zoals ik al zo vaak probeerde uit te leggen.
Ik zie (klaarblijkelijk) iets anders dan anderen. Het is bij mij of te flets of te verzadigd.

Heb op een compleet andere PC e.e.a. bekeken en daar zit het er idd best wel goed uit.

De verschillen binnen/buiten bepaalde grafische programma's die ik gebruik en de verschillen binnen/buiten mijn pc-werkomgeving zitten me dwars.
Hoe kan ik nou iets goed bewerken c.q. afregelen als basiscondities c.q. instellingen in allerlei software zulke extreme gevolgen voor de kleurweergave hebben?
Nu gok ik er eigenlijk op dat ergens anders er wel goed uit zal zien... :roll:

Volgens alle theorie zou ik juist de beschikking over de apparatuur en de tools moeten hebben om het aan 'mijn' kant goed en correct op te zetten. Maar daar gaat dus iets mis... maar wat?

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”