Hulp gevraagt bij keuze Holstertas. (Voor camera+lange lens)
Ik heb nu ongeveer een jaar mijn camera (D5100) en deze gaat altijd mee in een Kata 3n1-20. Wat vast een prachtige en handige tas zal zijn voor velen, Maar helaas niet voor mij. Met mijn bouw komt de tas bij gebruik als sling veel te hoog te zitten waardoor het eruit halen van de camera niet prettig werkt.
Zeker nu ik ook een flitser heb (SB-700) sta ik vaak langer met de tas te worstelen dan te fotograferen.
Daar komt dan nog het probleem bij dat ik sinds kort ook een 105mm f/2.8G VR Micro IF-ED heb en wanneer deze op de camera zit is de combinatie mij te zwaar om mee in de hand rond te lopen, Zoals al aangegeven kan ik het niet gemakkelijk terugsteken in mijn huidige tas en dus ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe tas en ben na enige tijd rondgekeken te hebben tot de conclusie gekomen dat een holstertas de enigste juiste oplossing is voor wat ik wil. (Bij schoudertassen die hoog genoeg zijn voor wat ik wil kom ik met flap in de knoop, Die is dan namelijk te lang en dat belemert mijn bewegingsvrijheid.)
Wat wil ik dan precies?
Ik wil mijn D5100 (En in de toekomst een iets grotere camera zoals de D7000.) met daarop de
Nikon 105mm f/2.8 VR Micro met zonnekap in gebruikspositie (Totale lenge (Camera/lens/zonnekap) ongeveer 26,5cm wat met een grotere camera mogelijk 1,5 tot 2,5? centimeter meer wordt.),
Nikon SB-700 flitser,
Wat klein spul zoals een extra setje batterijen voor de flitser en een lenspen.
En eventueel een flesje water.
Meenemen tijdens een wandeling
En dit alles op een manier dat de camera makkelijk in de tas te stoppen is en er ook zo weer uitgehaald kan worden. (Waarna ook de flitser makkelijk te pakken is.) Zodat ik niet lange tijd met de camera in de hand hoef rond te lopen, Dat wordt namelijk al snel te belastend/vermoeiend voor mij.
De camera+lens combinatie moet daarbij rechtop blijven staan zodat er geen noodzaak is om de lensdop op de lens te doen. En ik als het ware klaar voor actie rond kan lopen. (Lensdop+Diepe zonnekap = Mij teveel gepriegel.)
Het zal uiteraard ook wel eens voorkomen dat de camera met een kortere lens(35mm/50mm f/1.8G) in deze nieuw te kiezen tas meegaat en dat zal wat mij betreft geen probleem moeten zijn.
De kandidaten zijn als volgt:
Lowepro Toploader Pro 75 AW Voldoet aan mijn wensen al zal ik er misschien wat aanpassingen aan moeten doen gezien mijn camera kleiner is dan waar de tas voor ontworpen is.
Flitser kan misschien mee in het binnenvak en anders past deze prima in het voorvak.
Voldoende ruimte voor extra set batterijen en andere kleinigheden.
Waterfles zou misschien in het zijvak kunnen, zo niet verzin ik er wat anders op.
Minpunten hierbij zijn toch wel de prijs: 90/110 Euro (buitenlandd/binnenland)
Verder niets dan lof voor deze tas.
Vanguard Outlawz 17Z Ongeveer hetzelfde als hierboven, Bij deze tas weet ik niet zeker of er ook een mogelijkheid is voor het opbergen van de flitser, Zou in het voorvak kunnen maar of het past moet ik nog uitzoeken. Wel zit er een draagsysteem in voor de camera met een gat waar je de lens doorsteekt daarmee hoeft het dus hopelijk geen probleem te zijn dat ik een wat kleinere camera heb.
Voor het kleine spul is ook plek en de tas is zelfs voorzien van een waterfles houder. (Aldus de tekst.)
Hij is iets goedkoper dan de bovengenoemde lowepro, Maar het merk staat geloof ik ook wat minder hoog aangeschreven. Het prijsverschil is met 10 euro minder vrijwel te verwaarlozen dus komt het echt puur op het verschil in functionaliteit aan.
De Thinktank digital Holster's vallen af omdat deze voor zover ik zie helemaal geen plek voor de flitser bieden.
En daarmee dacht ik alles wel bekeken/gehad te hebben waarmee de keuze neerkomt op de Lowepro Toploader Pro 75 AW en Vanguard Outlawz 17z
Maar dan kom ik opeens terecht bij het merk Naneu die de volgende tas in het assortiment hebben zitten:
Naneu Correspondent C9 Deze tas lijkt iets beter te voorzien in de wens ook een flitser mee te nemen dan de andere twee kandidaten.
Heeft ook ruimte voor het kleine spul.
Moet het dan zo te zien wel doen zonder mogelijkehid voor een waterfles, Al valt daar wel wat voor te knutselen (Al was het toch al geen heel belangrijk kriterium.)
En heeft dan als enige echte nadeel minder mogenlijkheden om de schouder band te bevestigen (Bij de andere twee kan dat ook onderaan de tas (als ik mij niet vergis) waardoor je de tas schuin kunt laten hangen om er makkelijker met de camera in en uit te kunnen.
Maar, Daar staat dan wel tegenover dat deze tas in duitsland rond de 55 euro kost en daarmee dus bijna de helft goedkoper is dan de andere twee.
Ik kan er helaas geen reviews van vinden op een vreemd talig youtube filmpje van de C-7 na, Waarin mij niet duidelijk wordt of dit wel of geen goede keuze zal zijn.
Mijn vraag aan jullie is dan ook of een van jullie ervaring heeft met het merk Naneu en er iets over kan zeggen?
Zal je zeer dankbaar zijn.
Mijn keuze heb ik nu dus beperkt tot de Lowepro Toploader 75 aw, Vanguard Outlawz 17z en de Naneu Correspondent C9. De zoektocht is daarmee wat mij betreft voorbij tenzij jullie nog suggesties hebben.
Ik ga uiteraard de nodige reviews en youtube erop naslaan en dan hoop ik dat ik tot een keuze kan komen,
Alle input van jullie kant is uiteraard zeer welkom.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Zeker nu ik ook een flitser heb (SB-700) sta ik vaak langer met de tas te worstelen dan te fotograferen.
Daar komt dan nog het probleem bij dat ik sinds kort ook een 105mm f/2.8G VR Micro IF-ED heb en wanneer deze op de camera zit is de combinatie mij te zwaar om mee in de hand rond te lopen, Zoals al aangegeven kan ik het niet gemakkelijk terugsteken in mijn huidige tas en dus ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe tas en ben na enige tijd rondgekeken te hebben tot de conclusie gekomen dat een holstertas de enigste juiste oplossing is voor wat ik wil. (Bij schoudertassen die hoog genoeg zijn voor wat ik wil kom ik met flap in de knoop, Die is dan namelijk te lang en dat belemert mijn bewegingsvrijheid.)
Wat wil ik dan precies?
Ik wil mijn D5100 (En in de toekomst een iets grotere camera zoals de D7000.) met daarop de
Nikon 105mm f/2.8 VR Micro met zonnekap in gebruikspositie (Totale lenge (Camera/lens/zonnekap) ongeveer 26,5cm wat met een grotere camera mogelijk 1,5 tot 2,5? centimeter meer wordt.),
Nikon SB-700 flitser,
Wat klein spul zoals een extra setje batterijen voor de flitser en een lenspen.
En eventueel een flesje water.
Meenemen tijdens een wandeling
En dit alles op een manier dat de camera makkelijk in de tas te stoppen is en er ook zo weer uitgehaald kan worden. (Waarna ook de flitser makkelijk te pakken is.) Zodat ik niet lange tijd met de camera in de hand hoef rond te lopen, Dat wordt namelijk al snel te belastend/vermoeiend voor mij.
De camera+lens combinatie moet daarbij rechtop blijven staan zodat er geen noodzaak is om de lensdop op de lens te doen. En ik als het ware klaar voor actie rond kan lopen. (Lensdop+Diepe zonnekap = Mij teveel gepriegel.)
Het zal uiteraard ook wel eens voorkomen dat de camera met een kortere lens(35mm/50mm f/1.8G) in deze nieuw te kiezen tas meegaat en dat zal wat mij betreft geen probleem moeten zijn.
De kandidaten zijn als volgt:
Lowepro Toploader Pro 75 AW Voldoet aan mijn wensen al zal ik er misschien wat aanpassingen aan moeten doen gezien mijn camera kleiner is dan waar de tas voor ontworpen is.
Flitser kan misschien mee in het binnenvak en anders past deze prima in het voorvak.
Voldoende ruimte voor extra set batterijen en andere kleinigheden.
Waterfles zou misschien in het zijvak kunnen, zo niet verzin ik er wat anders op.
Minpunten hierbij zijn toch wel de prijs: 90/110 Euro (buitenlandd/binnenland)
Verder niets dan lof voor deze tas.
Vanguard Outlawz 17Z Ongeveer hetzelfde als hierboven, Bij deze tas weet ik niet zeker of er ook een mogelijkheid is voor het opbergen van de flitser, Zou in het voorvak kunnen maar of het past moet ik nog uitzoeken. Wel zit er een draagsysteem in voor de camera met een gat waar je de lens doorsteekt daarmee hoeft het dus hopelijk geen probleem te zijn dat ik een wat kleinere camera heb.
Voor het kleine spul is ook plek en de tas is zelfs voorzien van een waterfles houder. (Aldus de tekst.)
Hij is iets goedkoper dan de bovengenoemde lowepro, Maar het merk staat geloof ik ook wat minder hoog aangeschreven. Het prijsverschil is met 10 euro minder vrijwel te verwaarlozen dus komt het echt puur op het verschil in functionaliteit aan.
De Thinktank digital Holster's vallen af omdat deze voor zover ik zie helemaal geen plek voor de flitser bieden.
En daarmee dacht ik alles wel bekeken/gehad te hebben waarmee de keuze neerkomt op de Lowepro Toploader Pro 75 AW en Vanguard Outlawz 17z
Maar dan kom ik opeens terecht bij het merk Naneu die de volgende tas in het assortiment hebben zitten:
Naneu Correspondent C9 Deze tas lijkt iets beter te voorzien in de wens ook een flitser mee te nemen dan de andere twee kandidaten.
Heeft ook ruimte voor het kleine spul.
Moet het dan zo te zien wel doen zonder mogelijkehid voor een waterfles, Al valt daar wel wat voor te knutselen (Al was het toch al geen heel belangrijk kriterium.)
En heeft dan als enige echte nadeel minder mogenlijkheden om de schouder band te bevestigen (Bij de andere twee kan dat ook onderaan de tas (als ik mij niet vergis) waardoor je de tas schuin kunt laten hangen om er makkelijker met de camera in en uit te kunnen.
Maar, Daar staat dan wel tegenover dat deze tas in duitsland rond de 55 euro kost en daarmee dus bijna de helft goedkoper is dan de andere twee.
Ik kan er helaas geen reviews van vinden op een vreemd talig youtube filmpje van de C-7 na, Waarin mij niet duidelijk wordt of dit wel of geen goede keuze zal zijn.
Mijn vraag aan jullie is dan ook of een van jullie ervaring heeft met het merk Naneu en er iets over kan zeggen?
Zal je zeer dankbaar zijn.
Mijn keuze heb ik nu dus beperkt tot de Lowepro Toploader 75 aw, Vanguard Outlawz 17z en de Naneu Correspondent C9. De zoektocht is daarmee wat mij betreft voorbij tenzij jullie nog suggesties hebben.
Ik ga uiteraard de nodige reviews en youtube erop naslaan en dan hoop ik dat ik tot een keuze kan komen,
Alle input van jullie kant is uiteraard zeer welkom.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
- Jasper
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagt bij keuze Holstertas. (Voor camera+lange l
Kijk eens naar de think tank speed freak v2.0.
Is een heup en/of schouder tas zo diep als een 70-200 lens.
Groeten, Jasper.
Flickr
Flickr
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik heb de toploader 75. Supertas, zeer makkelijk in gebruik. Je flitser past er NIET bij in, maar dat aal voor bijna alle holstertassen gelden. Je kunt echter een los flitsertasje van de lowepro sf serie kopen en die via sliplock aan de holstertas bevestigen. Dat doe ik meestal en dan gaat de standaardzoom mee met kap erop of de 70-200 met de kap reversed. Klein waterflesje gaat wel in de webbing , accessoires passen ook.
Enige nadeel dat ik bij die tas heb kunnen vinden is dat de regenhoes enigzins lastig om de tas te trekken is, maar dat komt door de vorm, maar dat is een kwestie van oefenen. Voordeel is dat je de toploader zelfs met regenhoes kunt blijven openen. Nog een tip, er zit een stabilisatieriem bij, maar je kunt evt. de grote riemlus gebruiken icm de draagriem om hem aan je riemnte hangen, dan blijft hij nog beter op zijn plek. Een losse lowepro riem van 10 euro werkt nog beter.
Ik heb verschillende holstertassen gehad, waaronder thinktank, maar de lowepro is veruit de beste tot nu toe.
Enige nadeel dat ik bij die tas heb kunnen vinden is dat de regenhoes enigzins lastig om de tas te trekken is, maar dat komt door de vorm, maar dat is een kwestie van oefenen. Voordeel is dat je de toploader zelfs met regenhoes kunt blijven openen. Nog een tip, er zit een stabilisatieriem bij, maar je kunt evt. de grote riemlus gebruiken icm de draagriem om hem aan je riemnte hangen, dan blijft hij nog beter op zijn plek. Een losse lowepro riem van 10 euro werkt nog beter.
Ik heb verschillende holstertassen gehad, waaronder thinktank, maar de lowepro is veruit de beste tot nu toe.
Spul waarmee je foto's maakt...
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik had je de Think Tank willen aanraden tot ik las dat die niet in aanmerking komt. Ik ben erg tevreden met mijn digital holster, maar op foto uitstapjes heb ik er altijd nog een tas bij, onder andere voor een flitser!
Succes met je zoektocht.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Succes met je zoektocht.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
D7000, Nikkor AF-S 17-55 2.8G, Nikkor 18-200mm VRII, grip MB-D11, SB-800 (+ Agfa Silette, Minolta X-300 en X-700 met wat lenzen).
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ik heb 'm ook. Fantastische tas. De flitser past trouwens prima in het voorvak. Ik heb er meestal een zijtas aan hangen van de Outback 200. Ik kon ze onlangs beide heel gunstig kopen.ReneG schreef:Ik heb de toploader 75. Supertas, zeer makkelijk in gebruik. Je flitser past er NIET bij in, maar dat aal voor bijna alle holstertassen gelden.

Ik kan in beide een D700 + grip met AFS 70-200 VR2 erop stoppen in het grote vak, wel met de zonnekap omgedraaid. Of de AFS 24-70 f2.8 met zonnekap schietklaar. De Outback is zelfs ruimer. Maar toch wel minder mooi gemaakt. Wel een gunstiger tas! Ik heb 'm vaker mee dan de toploader de laatste tijd.
Beide zullen geen probleem opleveren met de 105 macro met zonnekap op een compacte camera als de D5100.
De andere tassen ken ik niet.
Dat de flitser er niet naast de lens in zou passen daar hield ik al rekening mee, Maar volgens een (aantal) gebruikersreview(s) op Amazon.com (of .co.uk) zou de SB-700 wel in het voorvak moeten passen al mis je dan wel bescherming. Maar ook dat is dus niet mogelijk?ReneG schreef:Ik heb de toploader 75. Supertas, zeer makkelijk in gebruik. Je flitser past er NIET bij in, maar dat zal voor bijna alle holstertassen gelden. Je kunt echter een los flitsertasje van de lowepro sf serie kopen en die via sliplock aan de holstertas bevestigen. Dat doe ik meestal en dan gaat de standaardzoom mee met kap erop of de 70-200 met de kap reversed. Klein waterflesje gaat wel in de webbing , accessoires passen ook.
Dan moet ik daar dus ook nog een oplossing voor uitzoeken, Want het tasje waar die mee/in gelevert wordt is niet praktisch in gebruik.
Als ik bij die lowepro toch een aparte tas of aanhangsel erbij moet nemen voor de flitser dan gaat het tussen de Thinktank Digital Holster en lowepro toploader pro 75 AWAgfa schreef:Ik had je de Think Tank willen aanraden tot ik las dat die niet in aanmerking komt. Ik ben erg tevreden met mijn digital holster, maar op foto uitstapjes heb ik er altijd nog een tas bij, onder andere voor een flitser!
Succes met je zoektocht.
De Vanguard Outlawz 17z valt echter af, De kleurstelling daarvan staat mij niet aan en is met mijn kledingvoorkeur veel te opvallend. En het gebrek aan reviews helpt hem ook niet.
En de Naneu C-9 bied mij te weinig draagmogenlijkheden + De onbekendheid en het gebrek aan reviews helpt ook hier niet mee.
Suggesties voor een schoudertas die minimaal 28/29 cm diep is van binnen en van je af opent zijn overigens ook welkom.
Laatst gewijzigd door Sato op za jul 21 2012 12:31 am, 2 keer totaal gewijzigd.
- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
Nou laat ik het zo zeggen: Mijn SB900 krijg ik met geen mogelijkheid in het zijvak (let wel, het zijvak met de rits; Het kan ook in het zakje met de mesh/elastiek, maar dat vind ik niet veilig). Mijn SB-600 krijg ik er met veel moeite en proppen in, maar dat zit zo strak dat je hem wat mij betreft net zo goed los aan de tas kunt hangen... Als het zo strak zit is het eigenlijk geen bescherming in mijn ogen.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Ik zal zo even kijken. Ik heb de SB-800 er volgens mij gewoon in gehad.ReneG schreef:Nou laat ik het zo zeggen: Mijn SB900 krijg ik met geen mogelijkheid in het zijvak (let wel, het zijvak met de rits; Het kan ook in het zakje met de mesh/elastiek, maar dat vind ik niet veilig). Mijn SB-600 krijg ik er met veel moeite en proppen in, maar dat zit zo strak dat je hem wat mij betreft net zo goed los aan de tas kunt hangen... Als het zo strak zit is het eigenlijk geen bescherming in mijn ogen.
En in het camera compartiment zal die hoogstwaarschijnlijk ook niet naast de lens passen met iets van een divider ertussen. Dan zijn de meningen over het wel of niet ergens in de tas passen van de flitser dus verdeelt en zal ik het zelf moeten zien en proberen of het wel of niet naar mijn tevredenheid gaat.
Bedankt in elk geval voor de snelle reacties.
Flitser al dan niet in het voorvak zal echter maar tijdelijk zijn, Op termijn wil ik er een D7000 bij, (Deels door gebrek aan wideangle AF-S primes die betaalbaar zijn, Ik heb nu de 35+50mm 1.8G en 105mm 2.8G en daar komt later nog een 85mm 1.8G en een 20mm of 24mm bij. (Manual focus lijkt mij niet makkelijk daarmee.) Een andere reden is dat ik dan met twee primes kan werken zonder te moeten wisselen.) En dan wil ik voor bijde camera's een eigen tas zodat het gewicht goed te verdelen is.
Die D7000 komt er zodra de prijs ervan wat verder zakt, Wat mogenlijk pas gebeurd wanneer de opvolger ervan komt eind dit jaar of volgend jaar.
Patrick,
Kan de Lowepro Outback 200 tegen een beetje regen? Hij heeft namelijk geen All Wheater Cover.
Ben niet van plan om in een storm rond te lopen maar wil ook niet verrast worden.
Bedankt in elk geval voor de snelle reacties.
Flitser al dan niet in het voorvak zal echter maar tijdelijk zijn, Op termijn wil ik er een D7000 bij, (Deels door gebrek aan wideangle AF-S primes die betaalbaar zijn, Ik heb nu de 35+50mm 1.8G en 105mm 2.8G en daar komt later nog een 85mm 1.8G en een 20mm of 24mm bij. (Manual focus lijkt mij niet makkelijk daarmee.) Een andere reden is dat ik dan met twee primes kan werken zonder te moeten wisselen.) En dan wil ik voor bijde camera's een eigen tas zodat het gewicht goed te verdelen is.
Die D7000 komt er zodra de prijs ervan wat verder zakt, Wat mogenlijk pas gebeurd wanneer de opvolger ervan komt eind dit jaar of volgend jaar.
Patrick,
Kan de Lowepro Outback 200 tegen een beetje regen? Hij heeft namelijk geen All Wheater Cover.
Ben niet van plan om in een storm rond te lopen maar wil ook niet verrast worden.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Het is geen AW tas. Hij kan natuurlijk wel wat hebben, maar ik gok het niet als ik weet dat ik een stevige bui kan verwachten...Sato schreef:Patrick,
Er is ook nog een inverse 200 AW. Die ken ik niet...
Het is trouwens wel prettig dragen op je heup/rug!
Inverse 200 AW is helaas niet diep genoeg.
Maar ik ga wel nog even verder kijken voor een schoudertas die van je af opent en van binnen minimaal 28 centimeter hoog is.
Al ben ik bang dat die er niet zijn,
Een tas als de Thinktank Retrospective 20 bijvoorbeeld is wel diep genoeg, Maar heeft helaas een flap die naar je toe opent en dan kom ik met mijn lichaamsbouw weer in de knoop en werkt het niet prettig.
Maar ik ga wel nog even verder kijken voor een schoudertas die van je af opent en van binnen minimaal 28 centimeter hoog is.
Al ben ik bang dat die er niet zijn,
Een tas als de Thinktank Retrospective 20 bijvoorbeeld is wel diep genoeg, Maar heeft helaas een flap die naar je toe opent en dan kom ik met mijn lichaamsbouw weer in de knoop en werkt het niet prettig.
Laatst gewijzigd door Sato op za jul 21 2012 12:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jasper
- Forumlid
- Contacteer:
Zoiets dus?
jmandos schreef:Kijk eens naar de think tank speed freak v2.0.
Groeten, Jasper.
Flickr
Flickr
Zoiets ja, Alleen is dat model en de andere twee in die serie helaas niet hoog/diep genoeg voor wat ik wil.
Bedankt in elk geval voor de suggestie.
Ter aanvulling van mijn vorige post, Naar je toe openend kan wel. Maar alleen als het dan enkel op de bovenkant van de tas gaat,
Een messenger style tas gaat helaas niet werken.
Bedankt in elk geval voor de suggestie.
Ter aanvulling van mijn vorige post, Naar je toe openend kan wel. Maar alleen als het dan enkel op de bovenkant van de tas gaat,
Een messenger style tas gaat helaas niet werken.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Nog even geprobeerd. Ik krijg zelfs de SB-900 erin. Natuurlijk zit deze dan aan de buitenkant met relatief minder bescherming, maar ik zie het niet als een heel groot risico als je de tas gewoon draagt eerlijk gezegd.Patrick schreef:Ik zal zo even kijken. Ik heb de SB-800 er volgens mij gewoon in gehad.ReneG schreef:Nou laat ik het zo zeggen: Mijn SB900 krijg ik met geen mogelijkheid in het zijvak (let wel, het zijvak met de rits; Het kan ook in het zakje met de mesh/elastiek, maar dat vind ik niet veilig). Mijn SB-600 krijg ik er met veel moeite en proppen in, maar dat zit zo strak dat je hem wat mij betreft net zo goed los aan de tas kunt hangen... Als het zo strak zit is het eigenlijk geen bescherming in mijn ogen.
Dat is trouwens wel de SB-900 zonder omnibouce; daarmee wordt de flitser echt te groot voor het vak.
- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb het met de omni geprobeerd, meestal neem ik dat ding mee, al gebruik ik hem steeds minder vaak...
zonder gaat het net, maar dan vind ik de beschrrming minimaal... tegen krasjes beschermt het wel, maar geen padding, dus een flinke tik wordt dan door je flitser opgevangen...
zonder gaat het net, maar dan vind ik de beschrrming minimaal... tegen krasjes beschermt het wel, maar geen padding, dus een flinke tik wordt dan door je flitser opgevangen...