Pagina 1 van 2

Is dit de gang van zaken

Geplaatst: wo aug 15 2012 2:23 pm
door John Jansen
Februari dit jaar een 500 mm F4 VRII gekocht, de kenners weten wat dat kreng kost, 2 weken op Texel gebruikt op mijn D300, toen ik eind juni terug kwam haperde de VR functie. Het apparaat terug naar waar ik hem had gekocht omdat ik er toch heen moest om mijn bestelde D800E op te halen. Nu inmiddels 6 weken verder nog steeds geen taal nog teken van knnnbrg paar keer gebeld nee meneer het wachten is op onderdelen. Dit is toch niet normaal

Re: Is dit de gang van zaken

Geplaatst: wo aug 15 2012 2:28 pm
door Kroontje
Ik lees wachten op onderdelen is hij naar Nikon terug of...doen ze zoiets zelf ?
Wel flink balen.

Kroontje

Re: Is dit de gang van zaken

Geplaatst: wo aug 15 2012 2:37 pm
door John Jansen
Ik zie konijnenberg dit niet zelf doen, hij schijnt bij Nikon Duitsland???? te zijn.

Re: Is dit de gang van zaken

Geplaatst: wo aug 15 2012 2:42 pm
door drnjstj
Als ze gewoon je mailen, hoe lang het ongeveer gaat duren als ze dit kunnen inschatten.
Dan weet je wat je kunt verwachten.

Re: Is dit de gang van zaken

Geplaatst: wo aug 15 2012 2:45 pm
door John Jansen
Dat kunnen ze dus niet......,vind ik wel een beetje vreemd voor zo'n duur ding,
stel je bent prof fotograaf heb je 6 weken niet te vreten.

Re: Is dit de gang van zaken

Geplaatst: wo aug 15 2012 3:03 pm
door plincky
Ik weet dat Roel (replay foto) ook al een 70-200vr2 al een vlinke tijd kwijt is ondat er geen onderdelen waren. Hij heeft zelfs een 70-200vr 1 erbij gekocht omdat hij hem echt nodig had.... wel gek dat het zo lang moet duren idd. Voor zulke bedragen in aanschaf mag je wel iets snellere service verwachten vind ik. Ook het wekelijks op de hoogte stellen lijkt me normaal. Zelfs als het nog steeds niet binnen is. Weet de klant dat er toch aan gewerkt word.

Re: Is dit de gang van zaken

Geplaatst: wo aug 15 2012 3:08 pm
door ReneG
John Jansen schreef:Dat kunnen ze dus niet......,vind ik wel een beetje vreemd voor zo'n duur ding,
stel je bent prof fotograaf heb je 6 weken niet te vreten.
Dan zit je bij NPS en dan krijg je voorrang.

Re: Is dit de gang van zaken

Geplaatst: wo aug 15 2012 3:11 pm
door Kroontje
+1 zeker

Kroontje

Re: Is dit de gang van zaken

Geplaatst: wo aug 15 2012 3:14 pm
door jantom
Dat is een risico (van het vak). Het kan lang duren.... Je lens is toch een exoot.

Er wordt beknibbeld op allerlei terreinen zoals de onderdelenvoorziening voor niet-gangbare producten die misschien ooit stuk gaan.
Voorraad houden is commercieel niet interessant. Het gaat inderdaad de verkeerde richting op.

Ik heb wel eens een jaar op een filter moeten wachten maar ik weet dat dat een andere zaak is.

Ik hoop dat het binnenkort goed komt.

Re: Is dit de gang van zaken

Geplaatst: wo aug 15 2012 3:25 pm
door John Jansen
Laten we er het beste maar van hopen. Het schijnt tegenwoordig normaal te zijn dat je zelf achter je spullen aan moet.

Re: Is dit de gang van zaken

Geplaatst: wo aug 15 2012 3:34 pm
door yzf1kr
Ligt er aan welk onderdeel stuk is.
Als het een motortje is, dan kan het inderdaad wel even duren.

Electromotoren zijn wereldwijd nog steeds erg schaars ten gevolge van de overstromingen in Thailand.
En helaas is het zo dat nieuwe productie altijd voor gaat op service, dat is bij ons ook zo.

Re: Is dit de gang van zaken

Geplaatst: do aug 16 2012 8:23 am
door Hans Braakhuis
Als je je spullen zelf inlevert bij het servicepunt, dan kun je op de website van Nikon Service zien hoe het er mee staat. Je kunt je objectief volgen.
Een beetje een nette fotowinkel geeft je de inlog gegevens zodat het zelf kunt zien.
Je kunt ook in Beverwijk op "ziekenbezoek".
Zelf wist ik dat ze moeite hadden met een verrekijker van me, en wist dus ook het Duitse bezoek hooguit 2 weken zou duren.
https://www.nikonrepair.net/login.php?lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Een NPS-er weet dat hij een vervangend objectief krijgt.
http://www.iamheretohelp.nl/handig/48-uur-service.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Is dit de gang van zaken

Geplaatst: do aug 16 2012 11:03 am
door Jaap_van_Ekris
Ik heb ooit een D700 ter reparatie aangeboden, kon gewoon de reparatie volgen op het internet, en binnen 4 weken was hij weer terug. Lijkt er dus een beetje op of het aan het product ligt.

Jaap

Re: Is dit de gang van zaken

Geplaatst: do aug 16 2012 12:28 pm
door John Jansen
Jaap_van_Ekris schreef:Ik heb ooit een D700 ter reparatie aangeboden, kon gewoon de reparatie volgen op het internet, en binnen 4 weken was hij weer terug. Lijkt er dus een beetje op of het aan het product ligt.

Jaap
of waar ze het heen sturen, in dit geval naar duitsland toch inmiddels 7 weken verder.

Re: Is dit de gang van zaken

Geplaatst: do aug 16 2012 12:36 pm
door Hans Braakhuis
John Jansen schreef:of waar ze het heen sturen, in dit geval naar duitsland toch inmiddels 7 weken verder.
Je geeft het zelf af bij Nikon Service (al of niet per post) of je geeft het af bij de winkel waar je het gekocht hebt. Als dat een Nederlandse winkel is, mag je hopen dat het naar Beverwijk wordt gestuurd. Daar kun je rustig naar vragen. Weet je gelijk de inlogcode.