advies voor statief
- Johan v. V.
- Clublid

- Foto's bewerken toestaan: Ja
advies voor statief
Ik wil een goed statief met kop aanschaffen maar weet nog niet welk. Wie kan mij adviseren wat een goede aankoop is. Ik ben 180 cm. lang. Er moet een D7000 op met een 80-300 mm. lens. Omdat hij met de rest van de spullen op mijn rug de bergen door moet, moet hij ook nog eens zo licht mogelijk zijn. Budget ongeveer € 500. Wie helpt me verder?
En wie weet heeft iemand een goede occasion te koop?
En wie weet heeft iemand een goede occasion te koop?
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Johan van Veelen
-
Jokidoki
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: advies voor statief
Er staan er genoeg hier in dit forum genoemd......
- jan
- Bestuurslid

- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
-
yzf1kr
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *
Dit is een leuke optie. net over 1 kilo:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 31&t=40779" onclick="window.open(this.href);return false;
Als het mee de berg op moet, kan het niet licht genoeg zijn, dan is een halve kilo meer al veel.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 31&t=40779" onclick="window.open(this.href);return false;
Als het mee de berg op moet, kan het niet licht genoeg zijn, dan is een halve kilo meer al veel.
Mijn persoonlijk advies: ga voor Gitzo.
Ik heb ander geprobeerd en spijt gekregen.
Gitzo is ECHT de moeite waard!
Yep, ik HEB aandelen, maar die zijn OOK te koop :mrgreen:
Oops wat doe ik nu weer: een flater.
Ik heb ander geprobeerd en spijt gekregen.
Gitzo is ECHT de moeite waard!
Yep, ik HEB aandelen, maar die zijn OOK te koop :mrgreen:
Oops wat doe ik nu weer: een flater.
Willem.
-
CaptainHook
Idd.yzf1kr schreef:Dit is een leuke optie. net over 1 kilo:
En ik kan het weten... deze IS meegeweest, berg op, berg af. Is prima bevallen!
- Johan v. V.
- Clublid

Waar zijn deze te koop? Ik zie ze niet op de site van de bekende shops.yzf1kr schreef:Dit is een leuke optie. net over 1 kilo:
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen
Johan van Veelen
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid

- Ervaringsniveau: *****
Beste Johan,
Een platitude over statieven:
Stevig, hoog, licht (en betaalbaar) gaan niet samen.
Bij het ruime budget dat je aangeeft zou ik alleen naar A-merken als Manfrotto en Gitzo kijken.
Wellicht is een kusssentje (dan hoef je niet zo hoog) een probaat hulpmiddel om de keuze gemakkelijker te maken.
Goede winkels hebben een ruim assortiment, zelf voelen en proberen is het beste.
Groeten, Gijs
Een platitude over statieven:
Stevig, hoog, licht (en betaalbaar) gaan niet samen.
Bij het ruime budget dat je aangeeft zou ik alleen naar A-merken als Manfrotto en Gitzo kijken.
Wellicht is een kusssentje (dan hoef je niet zo hoog) een probaat hulpmiddel om de keuze gemakkelijker te maken.
Goede winkels hebben een ruim assortiment, zelf voelen en proberen is het beste.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
CaptainHook
Oh nee? Het staat er toch echt bij.... feisol.nlmuggie schreef:Waar zijn deze te koop? Ik zie ze niet op de site van de bekende shops.yzf1kr schreef:Dit is een leuke optie. net over 1 kilo:
En sirui is ook zo te vinden met google...
- Johan v. V.
- Clublid

Even een steen in de vijver: behoren de geadviseerde Feisol (jan) en de Sirui (yzf1kr) ook tot die A-merken?gijs sandberg schreef: Bij het ruime budget dat je aangeeft zou ik alleen naar A-merken als Manfrotto en Gitzo kijken.
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen
Johan van Veelen
-
CaptainHook
A-merk: IMHO: waar de tussenhandel het meest aan verdiend... 
- John Hoenen
- Forumlid

- Contacteer:
muggie schreef:Even een steen in de vijver: behoren de geadviseerde Feisol (jan) en de Sirui (yzf1kr) ook tot die A-merken?gijs sandberg schreef: Bij het ruime budget dat je aangeeft zou ik alleen naar A-merken als Manfrotto en Gitzo kijken.
Johan,
Er zijn meer merken tussen hemel en aarde die minimaal de A-status verdienen, als Manfrotto als A merk genoemd wordt, dan weet ik zo wel een A+ merk, waar geen tussenhandel aan te pas komt.
Gitzo behoort uiteraard tot het top segment, maar er zit nog zoveel moois tussen genoemde merken.
Succes met je zoektocht.
- wopper
- Clublid

- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Hey die Johan,
Tja ik kan niet bij iedereen in de beurs kijken, en dat is ook maar goed.
Ik heb zelf nu een Manfrotto 055XDB met 804RC2
Onlangs ben ik een aantal keren op avondfotografie gegaan, met een kleine leuke groep, en daar hadden de meeste mensen een Balhhoofd. Dat Balhoofd werkt perfeckt, beter dan het pan/tilt head 804RC2 wat ik nu heb
Ik ben voor de kwaliteit en looks proefondervindelijk gegaan. Mijn keuze is daarom gevallen op een Feisol Balhoofd CB-50D en een Feisol Tournament Tripod CT-3342 Rapid.
Tja ik kan niet bij iedereen in de beurs kijken, en dat is ook maar goed.
Ik heb zelf nu een Manfrotto 055XDB met 804RC2
Onlangs ben ik een aantal keren op avondfotografie gegaan, met een kleine leuke groep, en daar hadden de meeste mensen een Balhhoofd. Dat Balhoofd werkt perfeckt, beter dan het pan/tilt head 804RC2 wat ik nu heb
Ik ben voor de kwaliteit en looks proefondervindelijk gegaan. Mijn keuze is daarom gevallen op een Feisol Balhoofd CB-50D en een Feisol Tournament Tripod CT-3342 Rapid.
-
yzf1kr
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *
Nouja, Manfrotto is zo'n beetje de volkswagen van de statieven. Ze hebben een goede prijs kwaliteit verhouding, maar op een uitschieter na is het gewoon middenmoot spul.gijs sandberg schreef: Bij het ruime budget dat je aangeeft zou ik alleen naar A-merken als Manfrotto en Gitzo kijken.
Feisol en Sirui zijn de nieuwe Aziatische merken op de markt. Er wordt dus en beetje met en scheef oog naar gekeken, maar iedereen de er mee heeft gewerkt vindt het top materiaal.
-
Jokidoki
- Forumlid

wopper schreef:Ik ben voor de kwaliteit en looks proefondervindelijk gegaan. Mijn keuze is daarom gevallen op een Feisol Balhoofd CB-50D en een Feisol Tournament Tripod CT-3342 Rapid.
Hi wopper.
Mag ik vragen waarom je voor zo'n zwaar balhoofd bent gegaan? Het statief kan maar 10 KG aan, en de balhoofd 19 kg. Ik zou eerder denken dat je dan de CB-40d zou pakken?