F1 Testen @ Spa-Francorchamps - 10 July 2007
Geplaatst: do jul 12 2007 11:36 pm
Eergisteren naar Spa gecrosst met FemkeXSGT2 (ja zo heet mijn auto)
De FIA had het superidee opgevat om 3 testdagen te organiseren op het deels vernieuwde circuit. F1-Pitsboxen zijn geheel vernieuwt, de busstop chicane is veranderd, pitingang is nu anders, La Source is wat aangepast. Verder is er qua infrastructuur wat VERBETERT.
Voor 20 Euro kon je heel het circuit rondlopen (helaas geen paddock/pitsstraat toegang). Hoeveelheid actie op de baan en tijdstippen wanneer ze rijden zijn een verrassing.
Maar aangezien alle teams aanwezig zijn en een redelijk unieke mogelijkheid om meer op Spa te rijden waren er wel continue F1 bakken op de baan.
En ja, je hebt niet de actie van 22 auto’s achter elkaar en in gevecht maar goed….
Zondags in slechts anderhalf uur 44 keer Felipe voorbij zien razen op een dichtgepakte tribune waarbij je nauwelijks foto’s kunt maken.
Of 8 uur lang 80 keer felippe voorbij zien bleeereen en hem in Busstop, la Source, aanrijden Eau Rouge, Eau Rouge op de foto te hebben! Pal langs de vangrails te staan en hem op 10 meter voorbij zien razen…waar je anders tijdens de GP 300 Euro voor kwijt bent.
Ondanks dat heel de dag het circuit open was om te rijden was het fotografisch toch opschieten. Want ik moest ze gewoon op verschillende plekken hebben. En je loopt daar niet ff in 5minuten van de ene kant van het circuit naar de andere en 5 keer op een dag.
Want je weet niet hoeveel ze rijden en wanneer. Voor je het weer rijden ze maar een uurtje aan het eind van de dag, of een crash en het is een uur lang code rood.
Kleine 430 foto’s mee naar huis genomen, stuk of 620 geschoten maar al veel in de preview gedelete.
Thuis gekomen zie je op 19†pas werkelijk hoe dramatisch mislukt veel foto’s ziijn…;-(
Bijna allemaal slechte focus…cam is te traag (denk dat ie aardig begint te slijten) en het gaat toch een partijtje echt snel…en je schiet bijna overal door gaas en dat vind ie ook niet leuk.
Maar ja, zolang er nog een ala deze tussenzit….dan spring je wel ff van je stoel…(tenminste ikke).
1.

Wil je eens ervaren en visueel proberen voor te stellen hoe hard hij er in Canada is afgevlogen en gecrasht dan moet je in de Raddilion gaan staan en denken dat ie ipv de baan volgt keihard daar de bandenstapel in knalt!
Je ziet wel de snelheid en de zooi die eraf spat maar niet de energie waarmee het gebeurt!
2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Deel 2
9. Deze ontbrak nog in de eerste serie…de Honda met Klien!

10. Nog een keer Giedo. Leuk dat ie km kan maken maar nog niet toe aan het rijden van een F1 GP seizoen

11.

12.

13. Deze twee moeten gewoon wat groter….

14.

15.

Het gros is gemaakt met de 70-200mm + TC 2.0
#8 met de 18-70 + B+W Polafilter
#12, #13, #14 met enkel de 18-70
De FIA had het superidee opgevat om 3 testdagen te organiseren op het deels vernieuwde circuit. F1-Pitsboxen zijn geheel vernieuwt, de busstop chicane is veranderd, pitingang is nu anders, La Source is wat aangepast. Verder is er qua infrastructuur wat VERBETERT.
Voor 20 Euro kon je heel het circuit rondlopen (helaas geen paddock/pitsstraat toegang). Hoeveelheid actie op de baan en tijdstippen wanneer ze rijden zijn een verrassing.
Maar aangezien alle teams aanwezig zijn en een redelijk unieke mogelijkheid om meer op Spa te rijden waren er wel continue F1 bakken op de baan.
En ja, je hebt niet de actie van 22 auto’s achter elkaar en in gevecht maar goed….
Zondags in slechts anderhalf uur 44 keer Felipe voorbij zien razen op een dichtgepakte tribune waarbij je nauwelijks foto’s kunt maken.
Of 8 uur lang 80 keer felippe voorbij zien bleeereen en hem in Busstop, la Source, aanrijden Eau Rouge, Eau Rouge op de foto te hebben! Pal langs de vangrails te staan en hem op 10 meter voorbij zien razen…waar je anders tijdens de GP 300 Euro voor kwijt bent.
Ondanks dat heel de dag het circuit open was om te rijden was het fotografisch toch opschieten. Want ik moest ze gewoon op verschillende plekken hebben. En je loopt daar niet ff in 5minuten van de ene kant van het circuit naar de andere en 5 keer op een dag.
Want je weet niet hoeveel ze rijden en wanneer. Voor je het weer rijden ze maar een uurtje aan het eind van de dag, of een crash en het is een uur lang code rood.
Kleine 430 foto’s mee naar huis genomen, stuk of 620 geschoten maar al veel in de preview gedelete.
Thuis gekomen zie je op 19†pas werkelijk hoe dramatisch mislukt veel foto’s ziijn…;-(
Bijna allemaal slechte focus…cam is te traag (denk dat ie aardig begint te slijten) en het gaat toch een partijtje echt snel…en je schiet bijna overal door gaas en dat vind ie ook niet leuk.
Maar ja, zolang er nog een ala deze tussenzit….dan spring je wel ff van je stoel…(tenminste ikke).
1.

Wil je eens ervaren en visueel proberen voor te stellen hoe hard hij er in Canada is afgevlogen en gecrasht dan moet je in de Raddilion gaan staan en denken dat ie ipv de baan volgt keihard daar de bandenstapel in knalt!
Je ziet wel de snelheid en de zooi die eraf spat maar niet de energie waarmee het gebeurt!
2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Deel 2
9. Deze ontbrak nog in de eerste serie…de Honda met Klien!

10. Nog een keer Giedo. Leuk dat ie km kan maken maar nog niet toe aan het rijden van een F1 GP seizoen

11.

12.

13. Deze twee moeten gewoon wat groter….

14.

15.

Het gros is gemaakt met de 70-200mm + TC 2.0
#8 met de 18-70 + B+W Polafilter
#12, #13, #14 met enkel de 18-70