D7000 bij Chipclean geweest.
Geplaatst: vr okt 05 2012 5:22 pm
Na alle berichten over mijn D7000, waarvan tijdens onze zomer vakantie een objectief was afgebroken, kan ik nu melden dat de body helemaal oke is.
Bij het aanbieden van de gebroken lensvatting bij Nikon Service Point te Beverwijk, ook de body laten controleren. Daar kreeg ik te horen dat de body "krom" zou zijn. Body is een week daar gebleven en NSP had de body "ge-justeert". .
Nadien waren mijn foto`s niet meer scherp en dacht dat NSP daar debet aan was omdat ik vòòr het aanbieden en nà de schade wel gewoon scherpe foto`s had. Welnu om zeker te zijn en het welles nietes geneuzel vòòr te zijn heb ik alles laten controleren bij Chipclean te Heumen bij Nijmegen.
Daar kwam het volgende aan het licht:
Al mijn objectieven zijn gecontroleerd op front- of back focus. De sensor is gecontroleerd op vuil.
Ik heb alleen Nikon-objectieven,
Alle objectieven hadden Back-focus. De èèn wat meer dan de ander. De nieuwe 17-55mm f2.8 heeft/had de meeste backfocus en is tot maximale waarde teruggebracht met -20.
De rest, de 18-105 mm de 35mm schommelen zo tussen de -10 tot -15.
Met de scherpste lens, de 105mm 2,8 micro is ook gekeken of er tussen links en rechts verschil zou zitten in scherpte. Er is gèèn verschil te ontdekken in onscherpte tussen links of rechts.
De 105 f/2.8 micro had de minste correctie nodig!
Chipclean heeft ook een sensor referentiefoto gemaakt en de sensor of chip? bleek erg vervuild te zijn!! Die sensor -of chip- is ook pas schoongemaakt door NSP!!. Nu kunnen ze daar geen lange garantie opgeven maar Chipclean had de indruk dat er alleen maar met perslucht in was geblazen gezien het stof dat er nog inzat. ( dat kan wel kloppen omdat de medewerker mij vertelde dat hij het stukje plastic al had weggeblazen) Okè ook die is dus weer gereinigd en heb ik zelf de foto`s mogen zien van vòòr cleaning en nà cleaning. Een wereld van verschil!!!
Mijn conclusie over dat hele verhaal is dat NSP misschien best wel hun reparatie`s goed uitvoeren maar dat je daar geen enkele garantie op hebt of ze ook daadwerkelijk dàt hebben uitgevoerd wat ze zeggen gedaan te hebben. Je moet ze op hun woord geloven en ze laten geen enkele foto zien waarmee ze aan kunnen tonen dat de body scheef of krom was, geen enkele foto tonen van vòòr de reiniging en eentje nà. Tja wat moet ik daarvan denken? Ik had er om kunnen vragen bij het ophalen? maar dat verzuimd.
Als je zelf bij chipclean langs gaat dan sta je er met je neus bijna bovenop behalve bij het cleanen natuurlijk niet. Hij laat je wèl de foto`s zien van de chip of is het sensor? (ze heten CHIPCLEANING??)van voor en na cleaning. Je krijgt de foto's te zien van vòòr calibratie en nà calibratie.
Al met al kost het je de kop niet om bij chipclean je spullen na te laten kijken als je vermoedt dat het niet goed zit met de focus want dan weet je zeker dat het goed gebeurt en professioneel.Mits het natuurlijk te corrigeren is in je body.
Het heeft mij 75 euro gekost en daarvoor zijn al mijn objectieven gecalibreerd, (4 stuks) en de sensor gereinigd.
Misschien een hoop geld maar als het goed is hoef ik voor calibreren niet meer terug tenzij ik een objectief aanschaf.
Ik ben weer een tevreden mens en ben zèèr te spreken over Chipclean te Heumen, bij Nijmegen.
Bij het aanbieden van de gebroken lensvatting bij Nikon Service Point te Beverwijk, ook de body laten controleren. Daar kreeg ik te horen dat de body "krom" zou zijn. Body is een week daar gebleven en NSP had de body "ge-justeert". .
Nadien waren mijn foto`s niet meer scherp en dacht dat NSP daar debet aan was omdat ik vòòr het aanbieden en nà de schade wel gewoon scherpe foto`s had. Welnu om zeker te zijn en het welles nietes geneuzel vòòr te zijn heb ik alles laten controleren bij Chipclean te Heumen bij Nijmegen.
Daar kwam het volgende aan het licht:
Al mijn objectieven zijn gecontroleerd op front- of back focus. De sensor is gecontroleerd op vuil.
Ik heb alleen Nikon-objectieven,
Alle objectieven hadden Back-focus. De èèn wat meer dan de ander. De nieuwe 17-55mm f2.8 heeft/had de meeste backfocus en is tot maximale waarde teruggebracht met -20.
De rest, de 18-105 mm de 35mm schommelen zo tussen de -10 tot -15.
Met de scherpste lens, de 105mm 2,8 micro is ook gekeken of er tussen links en rechts verschil zou zitten in scherpte. Er is gèèn verschil te ontdekken in onscherpte tussen links of rechts.
De 105 f/2.8 micro had de minste correctie nodig!
Chipclean heeft ook een sensor referentiefoto gemaakt en de sensor of chip? bleek erg vervuild te zijn!! Die sensor -of chip- is ook pas schoongemaakt door NSP!!. Nu kunnen ze daar geen lange garantie opgeven maar Chipclean had de indruk dat er alleen maar met perslucht in was geblazen gezien het stof dat er nog inzat. ( dat kan wel kloppen omdat de medewerker mij vertelde dat hij het stukje plastic al had weggeblazen) Okè ook die is dus weer gereinigd en heb ik zelf de foto`s mogen zien van vòòr cleaning en nà cleaning. Een wereld van verschil!!!
Mijn conclusie over dat hele verhaal is dat NSP misschien best wel hun reparatie`s goed uitvoeren maar dat je daar geen enkele garantie op hebt of ze ook daadwerkelijk dàt hebben uitgevoerd wat ze zeggen gedaan te hebben. Je moet ze op hun woord geloven en ze laten geen enkele foto zien waarmee ze aan kunnen tonen dat de body scheef of krom was, geen enkele foto tonen van vòòr de reiniging en eentje nà. Tja wat moet ik daarvan denken? Ik had er om kunnen vragen bij het ophalen? maar dat verzuimd.
Als je zelf bij chipclean langs gaat dan sta je er met je neus bijna bovenop behalve bij het cleanen natuurlijk niet. Hij laat je wèl de foto`s zien van de chip of is het sensor? (ze heten CHIPCLEANING??)van voor en na cleaning. Je krijgt de foto's te zien van vòòr calibratie en nà calibratie.
Al met al kost het je de kop niet om bij chipclean je spullen na te laten kijken als je vermoedt dat het niet goed zit met de focus want dan weet je zeker dat het goed gebeurt en professioneel.Mits het natuurlijk te corrigeren is in je body.
Het heeft mij 75 euro gekost en daarvoor zijn al mijn objectieven gecalibreerd, (4 stuks) en de sensor gereinigd.
Misschien een hoop geld maar als het goed is hoef ik voor calibreren niet meer terug tenzij ik een objectief aanschaf.
Ik ben weer een tevreden mens en ben zèèr te spreken over Chipclean te Heumen, bij Nijmegen.
