Prijs tweedehands Sigma objectief

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Gertje
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Prijs tweedehands Sigma objectief

Bericht door Gertje » di dec 25 2012 11:16 pm

Zoals jullie kunnen zien, ben ik mijn DX apparatuur aan het verkopen. Ik heb een hoop plezier van de recent aangekochte D700 in combinatie met mijn Sigma 70-200 2.8. Omdat de Nikkor 70-200 al lang op mijn verlanglijst staat maar de geldboom maar niet wil groeien wil ik mijn Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM II APO ook verkopen.

Voor Nikon heb je een handige site met een indicatie wat het objectief op de tweedehandsmarkt doet. Zie http://www.wissen.nikonpoint.de/?p=266

Graag wil ik weten of er zoiets dergelijks ook voor Sigma producten bestaat? Wellicht dat dit er niet is maar kunnen jullie mij wel adviseren wat dit weinig gebruikte objectief (zie er toppie uit) op de tweedehands markt mag opbrengen?

En ja..ik heb al veel gegoogled maar door de diversen varianten van de sigma 70-200 ben ik de draad kwijt. Ik wil voorkomen dat ik dit objectief voor een belachelijk prijs op dit forum aanbied. Natuurlijk weet ik de nieuwprijs wel maar omdat de Sigma objectieven nou eenmaal harder in prijs zakken dan de Nikkor heb ik baat bij goed advies. Waar anders kan ik dat krijgen dan bij de NCN :)

Ik zie jullie reacties graag tegemoet en bij voorbaat dank,
Gertjan

Gobert
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Prijs tweedehands Sigma objectief

Bericht door Gobert » di dec 25 2012 11:25 pm

Nadeel van Sigma objectieven en Tokina en Tamron etc is dat het tweede hands weinig waard is.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

Gertje
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gertje » di dec 25 2012 11:27 pm

Gobert schreef:Nadeel van Sigma objectieven en Tokina en Tamron etc is dat het tweede hands weinig waard is.
Dat was mij al bekend zoals ik al schreef. Maar wat is weinig?

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » di dec 25 2012 11:38 pm

Een aalmoes.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

ROLANDPHOTO
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door ROLANDPHOTO » wo dec 26 2012 1:18 am

Gobert schreef:Een aalmoes.

Duidelijk antwoord.
CLUBLID>

Gertje
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gertje » wo dec 26 2012 2:23 am

ROLANDPHOTO schreef:
Gobert schreef:Een aalmoes.

Duidelijk antwoord.
Hoezo. Duidelijk antwoord? Je bedoeld jammerlijk antwoord. Volgens mij is het Forum bedoeld om mensen te helpen. Dit soort reacties ben ik bij tweakers gewend maar niet als betalend lid van NCN!

Ach ja, dat alcohol doet wat met je na zo'n lange kerstdag thuis zitten;)

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo dec 26 2012 3:05 am

Dit zijn best gewilde objectieven. Er valt prima af te komen. Een prijs heb ik niet paraat. Je zou een tijdje kunnen kijken wat ze opleveren op de diverse verkoopsites.

Reken op iets van 60% van de nieuwwaarde of zo. Ligt aan de leeftijd (nog garantie op) en de staat.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door a vgastel » wo dec 26 2012 3:24 am

Kijk eens in deze en op ebay.
http://www.fotomagazin.de/test_technik/ ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

blz 28
prijs is ook veel afhankelijk van de leeftijd objectief...
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » wo dec 26 2012 7:39 am

Hoi,

Heb exact in dezelde situatie gezeten. Had ook zelfde objectief en wilde ook de Nikon versie kopen.
Mijne was iets van 2/3 jaar oud. Heb hem voor €325,- verkocht dacht ik. (nieuwprijs dat moment €600,-) er stonden er toen ook genoeg op MP allemaal tussen de €300,- en €400,-.
Denk dat als je gedult hebt en het objectief is in zeer goede staat €400,- wel haalbaar is.

Succes ermee!
Laatst gewijzigd door plincky op wo dec 26 2012 7:42 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » wo dec 26 2012 7:40 am

Gertje schreef:Graag wil ik weten of er zoiets dergelijks ook voor Sigma producten bestaat?
Misschien het Sigma forum?

Bob42
Forumlid
Forumlid

Bericht door Bob42 » wo dec 26 2012 8:56 am

Gertje schreef: Voor Nikon heb je een handige site met een indicatie wat het objectief op de tweedehandsmarkt doet. Zie http://www.wissen.nikonpoint.de/?p=266
Die site is niet alleen voor Nikon. Als je even naar beneden scrollt, zie je ook Sigma! Overigens is het prijsniveau in Nederland meestal iets lager dan in Duitsland.

pacha
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door pacha » wo dec 26 2012 9:01 am

Gertje schreef:...Voor Nikon heb je een handige site met een indicatie wat het objectief op de tweedehandsmarkt doet. Zie http://www.wissen.nikonpoint.de/?p=266

Graag wil ik weten of er zoiets dergelijks ook voor Sigma producten bestaat? ...
Gertjan

De gemiddelde tweedehands verkoopprijs in Duitsland voor de Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM II APO is 455euro.
De opgegeven prijzen zijn redelijk betrouwbaar, heb ondervonden dat verkopers buiten Duitsland, in de meeste gevallen niet geneigd zijn om meer dan 5% onder de richtprijs te verkopen.
Je mag ervan uit gaan dat 400 tot 430 euro een eerlijke prijs is voor je objectief.

Succes bij de verkoop.
Nikon D7000, en wat glas.
http://blog.seniorennet.be/pacha/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gertje
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gertje » wo dec 26 2012 9:04 am

Bob42 schreef:
Gertje schreef: Voor Nikon heb je een handige site met een indicatie wat het objectief op de tweedehandsmarkt doet. Zie http://www.wissen.nikonpoint.de/?p=266
Die site is niet alleen voor Nikon. Als je even naar beneden scrollt, zie je ook Sigma! Overigens is het prijsniveau in Nederland meestal iets lager dan in Duitsland.
Had dus echt niet verder gekeken dan mijn neus lang is. Nooit gezien en mijn excuses dus. Ga hem maar eens te koop aanbieden. Wellicht dat iemand er nog een aalmoes voor over heeft;)

pacha
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door pacha » wo dec 26 2012 9:13 am

Niet te snel wanhopen Gertje,
materiaal waar de ene snel vanaf wil, wil de ander vaak erg graag kopen,
zo'n objectief wordt trouwens niet elke dag aangeboden, het is kwestie van vraag en aanbod, wanneer het aanbod laag is,
is de kans groot dat er iemand zit te wachten op je aanbod, en er een eerlijke prijs voor over heeft,
je bent vaak verbaast wat mensen voor een bepaald objectief, tweedehands nog willen betalen.
Heb reeds meerdere keren materiaal gekocht en verkocht, met als basis de richtprijs uit Duitsland,
als verkoper neem ik de richtprijs als vraagprijs, telkens vind ik een koper die bereid is een prijs erg dicht in de buurt van de vraagprijs te geven.
Je prijs verlagen kan trouwens altijd, meer geven dan je vraagprijs zal niemand doen.
Nikon D7000, en wat glas.
http://blog.seniorennet.be/pacha/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Vincent » wo dec 26 2012 9:48 am

Geduld wil ook goed helpen. Soms wordt er nauwelijks geboden of gewoon erg laag. Niet happen en gewoon nogmaals aanbieden.

Ik heb uiteindelijk mijn sigma 70-200 (ouder model) nog voor een prima bedrag kunnen verkopen. Maar daarvoor heeft hij wel 3 maanden in de kast gestaan.
Fin.

Gesloten

Terug naar “Telezoom”