Nikon Spots nu voor iedere Nikon fotograaf

Discussies over ons favoriete merk
Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Nikon Spots nu voor iedere Nikon fotograaf

Bericht door Onno » do mei 02 2013 12:14 pm

Nikon heeft 'Nikon Spots' uitgebreid. Voorheen kon alleen een groepje NPS leden fotogenieke 'spots' inzenden en delen via de Nikon Spots App, vanaf nu kan iedereen dat:

Amsterdam, 2 mei 2013 - Vanaf nu kunnen op de app Nikon Spots zowel professionele fotografen als alle Nikon fotografen hun favoriete fotogenieke spots in Nederland delen. Hiermee wil Nikon Nederland een nog interactiever platform creëren voor consumenten waar niet alleen professionals kunnen participeren maar waar nu ook iedere Nikon fotograaf tips kan geven over bijvoorbeeld standpunt, sluitertijd en compositie. Op deze manier wordt Nikon Spots een sociaal platform met inspiratie voor iedere fotograaf en elke consument die fotografie naar een hoger niveau wil tillen.

“Nikon fotografen reizen door Nederland en delen via Nikon Spots hun favoriete fotografische locaties. Daarbij geven ze fotografie tips over standpunt, compositie, instellingen en andere zaken die helpen om het maximale uit een foto te halen. Download de app of gebruik de handige Nikon Spots Layar app en til zo je fotografie naar een hoger niveau.”

Nikon Spots werd in 2011 gelanceerd en is inmiddels uitgegroeid tot een unieke database met foto’s uit 48 plaatsen/steden, 360 locaties met handige fotografietips, en 52 participerende Nikon Professionals (NPS-leden). Nu biedt Nikon Spots ook voor jou toegang tot duizenden of zelfs miljoenen consumenten aan wie jij je als fotograaf kunt profileren, met directe links naar jouw eigen Facebook. Met Nikon spots beleef je het fotograferen nog intensiever en kun je snel veel leren. Wil jij ook je favoriete spots en handige fotografietips delen, maak dan nu een account aan op http://www.nikonspots.com" onclick="window.open(this.href);return false; en begin direct met uploaden.

De voornaamste veranderingen ten opzichte van de vorige versie zijn:

• Iedere Nikon gebruiker (amateurfotograaf, hobbyfotograaf en uiteraard professionals) kan nu foto's uploaden. Wel zijn in Nikon Spots de tips van de Pro’s te onderscheiden van de tips van amateurfotografen. NPS-leden zijn herkenbaar aan het “Pro” logo. Ook is de pagina “Fotografen” opgedeeld in I AM A PROFESSIONAL en I AM A NIKON ENTHUSIAST. NPS leden die bij het aanmelden hun NPS lidmaatschapsnummer invoeren vallen onder de PROFESSIONALS en zijn ook als PRO herkenbaar.
  • Iedereen kan een eigen profiel aanmaken met een publieke pagina waar alle spots op staan. Tevens kan iedereen in zijn/haar profiel de “what’s in the bag” invullen, met de camera’s, objectieven en accessoires die door hem/haar worden gebruikt. Deze producten worden zichtbaar in het profiel van de fotograaf.
  • Koppeling met Facebook; gebruikers kunnen hun spots eenvoudig delen via Facebook. Ook kan de profielfoto (indien gewenst) van Facebook worden gebruikt voor Nikon Spots
  • We hebben gewerkt aan een zeer intelligent upload en approval proces van ingezonden Spots. Alle Spots worden beoordeeld door het Nikon Spots team, op met name de foto, de volledigheid van tekst (fotografie-tip) en bijvoorbeeld EXIF data (uiteraard mogen alleen foto’s worden ingezonden die gemaakt zijn met Nikon camera’s). Spots die worden goedgekeurd komen direct live. Als er bepaalde zaken ontbreken wordt de inzender hiervan op de hoogte gesteld en is er de mogelijkheid om de Spot aan te vullen zodat deze alsnog wordt goedgekeurd.

Website: http://nikonspots.com" onclick="window.open(this.href);return false;
iOS: http://itunes.apple.com/nl/app/nikon-spots/id448655184" onclick="window.open(this.href);return false;
Android: http://play.google.com/store/apps/detai ... nikonspots" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

justme
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Nikon Spots nu voor iedere Nikon fotograaf

Bericht door justme » do mei 02 2013 12:21 pm

net de IOS versie aan het installeren, zal deze post nog uitbreiden! Leuk initiatieven dit, net als die voor de LAYAR app

gijs sandberg
Clublid
Clublid

Re: Leuk ?

Bericht door gijs sandberg » do mei 02 2013 12:41 pm

Leuke nieuwtje, maar de inhoud lijkt me voorbij te gaan aan vele leuke kanten van fotografie.
Waarom zou ik op dezelfde plaats een foto willen maken als een ander ?
Beter zou een waarschuwing zijn als een ander op die locatie ooit al een foto gemaakt heeft (en desgewenst de kamera blokkeert :) ).
Groeten, Gijs
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op do mei 02 2013 2:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Gerard de Zwaan
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Gerard de Zwaan » do mei 02 2013 12:48 pm

Het is alleen jammer dat ik een Windows phone heb.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.

Onno
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Onno » do mei 02 2013 12:50 pm

Gerard de Zwaan schreef:Het is alleen jammer dat ik een Windows phone heb.
Kan 'mobiel' ook zonder App, ga in de browser naar http://www.nikonspots.com" onclick="window.open(this.href);return false; :-)

Gerard de Zwaan
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Gerard de Zwaan » do mei 02 2013 12:58 pm

Onno schreef:
Gerard de Zwaan schreef:Het is alleen jammer dat ik een Windows phone heb.
Kan 'mobiel' ook zonder App, ga in de browser naar http://www.nikonspots.com" onclick="window.open(this.href);return false; :-)
Mijn telefoon heeft gelukkig net als de normale windows een internet explorer, de normale website kan ik bekijken alleen zijn de letters kleiner.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.

DKF

Bericht door DKF » do mei 02 2013 1:33 pm

Ook is de pagina “Fotografen” opgedeeld in I AM A PROFESSIONAL en I AM A NIKON ENTHUSIAST

Ik zie alleen het enthusiast gedeelte nog niet. Persoonlijk vind ik de Pro sectie niet zo interessant.

DKF

Bericht door DKF » do mei 02 2013 4:46 pm

Het is aan te raden dat je er een half verslag van maakt. Ik laat het na drie pogingen maar voor wat het is. Beetje teveel rompslomp om een foto geplaatst te krijgen. Ik hou het wel bij panoramio.

Bij sommige 'pro's' is er minimale info bij de foto geplaatst zie bv : link
Bij de 'amateurs' vragen ze een half verslag zie bv : link

bjornc
Forumlid
Forumlid

Bericht door bjornc » do mei 02 2013 5:08 pm

Mooi werk, nu maar hopen dat de zooi niet vervuild wordt.

DKF

Bericht door DKF » vr mei 03 2013 1:49 pm

Leuk, kreeg net een mailtje van de Marketing Manager van Nikon Netherlands (ze lezen mee dus). Ze hebben na aanleiding van dit draadje de 'spots' wat opgeschoond en gevraagd of ik mijn 'verslag' nog wat wil aanpassen. Heb alleen mijn account alweer verwijderd. Wel top dat ze ook naar de Nikon enthusiast 'luisteren'. Komt wel goed dus met deze app :wink:

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » vr mei 03 2013 3:09 pm

gijs sandberg schreef:Waarom zou ik op dezelfde plaats een foto willen maken als een ander ?
Beter zou een waarschuwing zijn als een ander op die locatie ooit al een foto gemaakt heeft (en desgewenst de kamera blokkeert :) ).
Groeten, Gijs
Dan heb je waarschijnlijk nooit meer een camera bij je. Waar je ook komt, iemand was je toch al voor.
Nikon Z Z & de maskers

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » vr mei 03 2013 6:58 pm

Ed Schouten schreef:
gijs sandberg schreef:Waarom zou ik op dezelfde plaats een foto willen maken als een ander ?
Groeten, Gijs
Dan heb je waarschijnlijk nooit meer een camera bij je. Waar je ook komt, iemand was je toch al voor.
Sorry, hoe kan je via een website een camera blokkeren?

gijs sandberg
Clublid
Clublid

Re: hoe kan je via een website

Bericht door gijs sandberg » vr mei 03 2013 7:22 pm

Beste C,
Ik beweer niet dat het nu al kan, maar suggereer een mogelijke extra functie.
Groeten, Gijs

ps vagelijk iets als:
GetGpsData
GetNikonResponse(gpsdata, HasPhotoBeenTakenHere)
If NOT HasPhotoBeenTakenHere then ReleaseShutter
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Dennis_k
Forumlid
Forumlid

Bericht door Dennis_k » vr mei 03 2013 8:19 pm

Weet iemand of er bepaalde eisen zijn aan foto's?
Ik kan er namelijk geen enkele uploaden.
Nikon D7000
35mm 1.8G
50mm 1.8G
SB-700
Lowepro flipside 200
https://www.flickr.com/people/jenenden/

EdwinKort
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Contacteer:

Bericht door EdwinKort » vr mei 03 2013 8:54 pm

Wou ik een link naar ze plaatsen, mag het weer niet :(
In principe mogen hyperlinks naar de Website worden gebruikt, mits deze verwijzen naar de hoofdpagina http://www.nikon.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Het gebruik van zogeheten 'deeplinks' of 'in-line links' die rechtstreeks naar andere delen van de Website verwijzen, is verboden, tenzij Nikon daarvoor toestemming heeft gegeven.
Mijn foto-site
Helaas, geen Nikon-spul meer.
Zend PM als je mijn foto wil bewerken, zodat ik er iets van kan leren

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”