Hoi,
Al tijden ben ik opzoek naar een goede macro fotografie locatie in de buurt van Utrecht. Dit voor fotografie van insecten, liefst bij water in de buurt. Ik ga wel eens naar de Leersumsplassen of Haarzuilen maar het lijkt me toch dat er meer goede locaties dicht bij huis te vinden moeten zijn. Ik ben een vroege vogel dus helaas zijn de botanische tuinen geen optie.
Als je tips hebt, hoor ik het graag. Het is veelal fijn als het water en land niveau niet teveel verschilt, zodat ik makkelijk het statief dicht bij de waterrand kwijt kan!
Alvast bedankt.
Niels
Macro foto locatie tips Utrecht e.o
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Re: Macro foto locatie tips Utrecht e.o
Is er geen park in Utrecht en bij het fort kun je ook terecht voor macro heb je maar weinig natuur nodig,aan de kant van een sloot is ook zat te zien en te fotograferen. In principe heb je aan een m² genoeg.
En anders richting tienhoven ,Loosdrecht ,Hilversumse heide / bossen van Zeist, driebergen, omgeving blauwkapel.
En anders richting tienhoven ,Loosdrecht ,Hilversumse heide / bossen van Zeist, driebergen, omgeving blauwkapel.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Waarom fotograferen met statief? Macro doe ik voor 99% uit de hand
Hallo Niels
Macro fotografie begint al bij jouw om de hoek
Er is aan de kant van Haarzuilens ri Kockengen of bij te Aar zoveel van die rust plekken tussen de boerderijen.
Dit met water, slootjes die vol zitten met beestjes
Ga ik ook nog wel eens heen vroeg. nooit verkeerd en altijd wel wat gezien.
En anders maar een keer mee
Kroontje
Macro fotografie begint al bij jouw om de hoek

Er is aan de kant van Haarzuilens ri Kockengen of bij te Aar zoveel van die rust plekken tussen de boerderijen.
Dit met water, slootjes die vol zitten met beestjes

Ga ik ook nog wel eens heen vroeg. nooit verkeerd en altijd wel wat gezien.
En anders maar een keer mee

Kroontje
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Hallo Kroontje,
Haarzuilens inderdaad bekend mee, fijne locatie (alleen stijle slootranden...). Zal van het weekend dan eens richting Kockengen rijden, mocht je GPS locaties van succesplekken hebben, dan hou ik me zeker aanbevolen!
Groet, Niels
Haarzuilens inderdaad bekend mee, fijne locatie (alleen stijle slootranden...). Zal van het weekend dan eens richting Kockengen rijden, mocht je GPS locaties van succesplekken hebben, dan hou ik me zeker aanbevolen!
Groet, Niels
Als je vanaf de A2 komt dan rotonde rechts. onder de snelweg door. rotonde ook recht door.
Ga je bij de eerste kruising rechts. Eerste kruising links. doorrijden tot het end daar links af. Aan de rechter kant
Maar als je naar Wilnis rijd vanaf de A2 zie aan het eind (voorbij Kockengen) links ook een rust-natuur plek.
Er zijn er veel daar. Anders Google maps kan je ze ook zien.
Groet Kroontje
Ga je bij de eerste kruising rechts. Eerste kruising links. doorrijden tot het end daar links af. Aan de rechter kant

Maar als je naar Wilnis rijd vanaf de A2 zie aan het eind (voorbij Kockengen) links ook een rust-natuur plek.
Er zijn er veel daar. Anders Google maps kan je ze ook zien.
Groet Kroontje
- Antoinette
- Forumlid
- Contacteer:
Botanische tuin van Utrecht is een hele fijne locatie, ook voor insecten. En in Zeist heb je de schaapskooi/ landgoed Heidenstein ( ingang Pr. Margrietlaan ter hoogte van kruising Hoog Kanje) met een ven. Daar heb ik altijd met veel plezier gefotografeerd. Blauwe Kamer in Leersum is ook een fijne plek.
Say what you like
Do what you feel
Do what you feel