Welke interne USB 3.0 cardreader heeft diep CF-slot

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Welke interne USB 3.0 cardreader heeft diep CF-slot

Bericht door Léon Obers » ma jun 10 2013 3:57 pm

Had enkele maanden terug een USB 3.0 cardreader, maar vertoonde elektronische problemen.
Nadeel was ook het "ondiepe" kaart-slot voor het type "compact flash" kaart.
Je moet de kaartjes dan erg omzichtig in het sleufje stoppen om beschadiging of ombuigen van de pinnetjes te voorkomen. Liever heb ik een type waar het kaartje eerst dieper in de geleiding naar binnen past, en dan pas "op het eind" in de connector schuift.

Heb nu van een ander merk een cardreader in huis (via internet-shop), maar heeft hetzelfde nadeel van een ondiep slot.

Heeft iemand vanuit eigen ervaring een cardreader met wel een diep slot, en kan aangeven welk merk?

De types die niet voldoen zijn die van het merk < Eminent > (de versie met problemen), en < BitFenix >
Vriendelijke groet, Léon Obers

RVK
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Welke interne USB 3.0 cardreader heeft diep CF-slot

Bericht door RVK » ma jun 10 2013 4:39 pm

Ik heb een Hama USB 2.0 35 in 1 cardreader waarbij de GF kaart ca 20 mm in het slot gaat voordat de pennetjes geraakt worden. De geleiding is ca 18 mm is verder een goedkoop apparaatje (ca. 10 Euro)

RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning

https://robvankralingen.fotoport.nl/

plincky
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door plincky » ma jun 10 2013 4:52 pm

Volgens mij heeft Leon het over USB 3 en niet 2.

@Leon
ik ben bang dat het een nieuwe trent is... :frown:
ik heb hetzelfde probleem. heb een interne en externe usb 3 van Kingston maar allebij ondiep. wie dat heeft verzonnen moeten ze opsluiten. heb al een keer gehad dat ik met een mesje alles kon rechtbuigen. heb inmiddls wel een trukje/ ervaring waardoor het inmiddels wel redelijk goed gaat. maar handig is het niet.

ben benieuwd wie er eentje heeft (intern of extern) je kan het namelijk niet vinden in de beschrijvingen.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » ma jun 10 2013 4:58 pm

RVK schreef:Ik heb een Hama USB 2.0 35 in 1 cardreader waarbij de GF kaart ca 20 mm in het slot gaat voordat de pennetjes geraakt worden. De geleiding is ca 18 mm is verder een goedkoop apparaatje (ca. 10 Euro)
Maar dat is volgens mij een los apparaatje, bovendien niet USB 3.0
Daar heb ik er hier ook wel een paar van liggen.

Het gaat mij nu net om een interne cardreader, USB 3.0
Of de interne aansluiting voor in de PC dan verder USB 3.0 is of met een SATA 3 poort, maakt me dan niet zoveel uit.
Intern niet met een PCI 4x slot, want die is al bezet.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » ma jun 10 2013 5:01 pm

plincky schreef: ben benieuwd wie er eentje heeft (intern of extern) je kan het namelijk niet vinden in de beschrijvingen.
Foto's zijn dikwijls ook onduidelijk. Waarbij het wel te zien is heb ik ze tot nu toe enkel in ondiepe versie gezien. :frown:
Laatst gewijzigd door Léon Obers op ma jun 10 2013 5:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » ma jun 10 2013 5:01 pm

Ik ben er ook naar op zoek geweest, allemaal hetzelfde euvel. :(
Spul waarmee je foto's maakt...

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » ma jun 10 2013 5:57 pm

dan ben ik bang dat het vanaf nu niet anders is.... :(

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » ma jun 10 2013 6:19 pm

Ik heb net bij "DeLock" op hun website een support-vraag verzonden, en specifiek gevraagd of de door hun geleverde card-readers een diep slot hebben. Als ik bericht daarvan terug heb, zet ik dat hier wel in de draad.

Dat was me ingegeven omdat ik bij hen op de website ook inbouw / reserve-onderdeel achtige componenten tegenkwam, met allemaal een diepe versie CF-slot.

De card-reader:
http://www.delock.com/produkte/G_91725/merkmale.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Losse componenten, bijv.:
http://www.delock.com/produkte/G_91479/merkmale/2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.delock.com/produkte/G_91620/merkmale.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.delock.com/produkte/G_91635/merkmale.html" onclick="window.open(this.href);return false;

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » ma jun 10 2013 7:22 pm

Die laatste is een sata cf drive in bracket voor floppy drive. mocht je daar ruimte voor hebben (floppy drive ruimte) is dat de ideale oplossing denk ik (mocht je een sata poort over hebben.)
ik ga hem bestellen denk ik :-)

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » ma jun 10 2013 7:34 pm

Is kennelijk een ouder product, want de SATA specificatie is slechts versie "Serial ATA 1.0a". Dat is 1,5 Gb sec.
Ruim 3 keer zo traag als USB 3.0
http://en.wikipedia.org/wiki/Serial_ATA" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu ligt de leessnelheid van geheugenkaartjes wel een stuk lager dan 1,5 Gb sec., maar ik vraag me af of het dan niet verder afneemt.
Nadeel is verder dat dit het enige slot is, moet ik voor de andere type geheugenkaartjes alsnog een andere card-reader gebruiken.
Die all in one heeft dan ook nog een extra USB 3.0 poortje, wat ik handig vind.
Maar goed, we wachten wel even de reactie af op mijn vraag aan DeLock.

Van dit merk heb ik ook "gelockte" SATA kabels in mijn PC zitten.
Die hebben ze in allerlei handige vormen. Hoeken linksom, rechtsom, en in haakse hoeken.
http://www.delock.com/produkte/F_466_eK ... eSATA.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Léon Obers op ma jun 10 2013 7:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Reest
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Reest » ma jun 10 2013 7:39 pm

Nu nog eentje voor een laptop?
SD card slots zitten overal in, maar ben nog nergens een CF tegengekomen.
Rinus

PS ik gebruik Asus N75S i7
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » di jun 11 2013 5:01 pm

Inmiddels van DeLock antwoord gekregen.
Echt een duidelijk antwoord krijg ik niet over de diepte van het CF-slot in < die combinatie card-reader >.
Dus het zal wel hetzelfde euvel zijn. (Twee berichten eraan gespendeerd).
Maar ze adviseren dan wel om deze te nemen: http://www.delock.de/produkte/F_279_3-5 ... ale/1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb echter geen IDE in mijn PC meer zitten.

Kom dan wellicht weer uit aan de SATA uitvoering die ik eerder terloops ook even heb aangehaald:
http://www.delock.com/produkte/G_91635/merkmale.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Die is zelfs heel diep, het kaartje moet je er met een drukknopje uitwerpen.

Eens kijken of ik dat dan nog kan combineren met wat meer uitbouw van een ander frontpaneel.

jantom
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door jantom » di jun 11 2013 5:31 pm

@ Leon
Je schrijft dat je geen PCI 4x slot (meer) beschikbaar hebt.. Ik vraag me af of je hiermee bedoelt een PCIe-aansluiting (ik ga daar wel even van uit).
Heb je wel nog een ouderwetse PCI-slot beschikbaar? Zo ja, dan heeft DeLock ook een oplossing die ik heb aangeschaft (interfacekaart met onder meer een IDE-aansluiting)..

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » di jun 11 2013 6:09 pm

jantom schreef:@ Leon
Je schrijft dat je geen PCI 4x slot (meer) beschikbaar hebt.. Ik vraag me af of je hiermee bedoelt een PCIe-aansluiting (ik ga daar wel even van uit).
Ik heb nog even nagelopen. Ik bedoel een kort PCIe 1x slot (niet 4x). ---> De kortste versie van die sloten.
Er zitten er twee van op mijn moederbord, maar eentje zit er onder de grafische kaart omdat die feitelijk twee plekken qua ruimte in beslag neemt. Die kan ik dus niet benutten.
(Daar zouden ze als accessoire een haakse stekker voor moeten maken. Kun je de verbinding op een andere plek maken).

Op het andere PCIe 1x slot heb ik een uitbreidingskaartje zitten met twee extra SATA 3 (is 600 Mb/s) poorten.
Dat kaartje had ik aanvankelijk bedoeld om zoveel mogelijk alles op SATA 3 aan te sluiten.
Maar harde schijven zijn mechanisch gezien op zichzelf zodanig traag, dat je er geen profijt van hebt om ze speciaal op een SATA 3 poort aan te sluiten. Die kun je net zo goed op SATA 2 aansluiten (300 Mb/s).

Omdat ik de indeling van de harde schijven, SSD's, en één reserve eSATA nu allemaal op de reeds op het moederbord geïmplementeerde SATA 2 en 3 poorten heb verdeeld (bij elkaar 8 stuks), heb ik de twee SATA poorten van dat extra kaartje nog over. Dus op eentje ervan zou ik dan die < SATA cardreader > kunnen aansluiten. Dat is namelijk wellicht sneller dan IDE, ook al is die cardreader nog van de eerste versie SATA specificatie 1.0a

De andere SATA 3 poort van dat kaartje wat overblijft als reserve nog voor een eventuele externe eSATA aansluiting.

Overigens heb ik ook nog twee ouderwetse PCI-sloten op mijn mobo.

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » di jun 11 2013 6:52 pm

Ik heb hier een (weliswaar externe) USB 3 UDMA reader van Hoodman, daar gaat de CF card wel diep in...

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”