Dank jullie wel voor de feedback en de tips...
Ik ga morgen (het is nu al laat) eens verder testen met de tools zoals genoemd door JDPix. Zowiezo wil ik proberen tot een beter resultaat te komen vanuit de originele foto. Als studie object voor de komende week. Om het maar eens SMART te maken. :mrgreen:
En Tja... Situatieschets.... Compleet gezin wil een gezinsshoot op mijn Studiozolder met een effectieve ruimte van 6X4. Ietswat krap, maar wel mooie foto's gemaakt voor prive gebruik van de opdrachtgever

Zes pers...Nogmaals krap..... Hierna wat plaatjes gemaakt voor evt. portfoliogebruik. Deze is van de oudste dochter van het gezin. Op dat moment deden we een aantal liggende pose's Dus ook de fotograaf lag languit op dit plaatje te maken. Iedereen opzij...Afdrukken...(dacht aan een uitsnede) en bij het bekijken van de foto de flitser

tegenkomen. Wie weet herkenbaar voor de fotograaf die een beperkte studioruimte heeft
@Leon: Voel me vereerd dat dit materiaal een evt. casus zou kunnen zijn voor jouw presentatie. Ik hoor graag waar ik het materiaal heen mag sturen. Zoals eerder omschreven is de foto in RAW behoorlijk anders. Maar aangezien hier een praktijkvoorbeeld aan vooraf gaat ben ik bijzonder benieuwd hoe het anders en vooral beter zou kunnen. Maar dat is dan voor de presentatiedag

Echter.... Dit is voor mij een studie/experiment. Die flitser had er niet moeten hangen +grijs/schaduw

Dus eigenlijk is de basis niet ok. Maar is dit wel de oorzaak waar dit experiment om is begonnen. En eigenlijk de vraag naar feedback ontstond omtrend de toonwaarden (kin) etc.. Ik zie hier overigens geen horizontale lijnen. Zelfs niet in diverse hoeken kijkend naar m'n laptopscherm. Niet gecalibreerd btw...Ook weer zoiets voor je presentatie

Dank je wel...