Tennis enzo

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Tennis enzo

Bericht door Nicole » zo sep 16 2007 9:45 pm

De tennisfoto,s in het donker vond ik te slecht van kwaliteit. Ben overdag ook nog gaan schieten en dat ging stukken beter.
De actie foto,s vond ik nog steeds wel moeilijk omdat mensen toch wel erge gekke gezichten trekken met inspanning. En je begrijpt dat ze er allemaal mooi op willen staan als je met een zoomlens over de baan loopt.
Kreeg nogal wat opmerkingen.
Maar ook leuke detail foto,s gemaakt. En ben toch wel nieuwschierig wat jullie persoonlijke mening hier over is.

Alles mag ook commentaar.. als ik er maar iets aan heb en van kan leren.
ps het vlindertje,de vogels en de kinderfoto hebben natuurlijk niets met tennis te maken maar toch wel leuk om te laten zien... vond ik. 8)
Ow ja en de actie foto,s heb ik ook achter wegen gelaten omdat er mensen op stonden en ik die niet wil plaatsen zonder overleg.

1Afbeelding

2Afbeelding

Deze foto vond ik te veel blur in zitten.
3Afbeelding

4Afbeelding

5Afbeelding

6Afbeelding

7Afbeelding
Laatst gewijzigd door Nicole op zo sep 16 2007 10:10 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
NAS Buikpijn

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » zo sep 16 2007 9:48 pm

hm foto 7 had ik wel even recht kunnen zetten zie ik..
Laatst gewijzigd door Nicole op zo sep 16 2007 10:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
NAS Buikpijn

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » zo sep 16 2007 9:53 pm

Toch vind ik foto 3 van het net wel leuk hoor. Alleen had ik denk ik geprobeerd om op de helft van het net scherp te stellen.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door EelcoD7100 » zo sep 16 2007 10:01 pm

He hallo Nicole,
foto 2 en 3 vind ik erg goed gelukt. Mooie tennisstillevens, in het andere draadje had je het geloof ik wel gezegd maar met wat voor objectief ben je bezig geweest?
Wij zijn destijds met een 70-300vr aan het spelen geweest (egeltjes) en wat mij ook opviel is dat je vooral bij teleobjectieven zo'n kleinstukje scherp krijgt (scherptediepte) en in jouw foto boeit mij dit wel...
De vlinder valt een beetje in het niet bij de achtergrond en daarom dus niet zo sterk...(ik maak die fout ook nog wel eens :oops: )
En in foto 6 vind ik de vleugelslag mooi in beeld gebracht..

Groetjes Eelco
Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » zo sep 16 2007 10:02 pm

2 & 3 vind ik apart. Kleur is erg mooi, door de eenvoud is 2 leuk geworden. Foto 5, kleine jongen, kun je nog wat helderder maken (tip, er zit een foutje in je telling). Nummer 6 moet je goed zoeken naar de vogel.

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Gabees
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gabees » zo sep 16 2007 10:12 pm

Foto 2 en 3 vind ik erg leuk!

3 had misschien een iets groter gedeelte scherp mogen hebben, maar ondanks dat vind ik 'm toch erg leuk!

Bij 6 vind ik het mooie dat de schaduw ook op de foto zit en de aktie is goed gevangen....

De vlinder is erg klein in die grote ruimte, valt een beetje weg,

De kleuren van de vogel vind ik minder mooi, maar kan niet precies uitleggen wat ik er aan zie!

leuke foto's hoor!

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » zo sep 16 2007 10:18 pm

Dank je Ale gelijk even veranderd...
Bedankt voor de leuke reacties..
@a 90 ja ik had er gemengde gevoelens bij de kleuren en het geen je ziet is mooi maar net wat je zegt toch iets voelde niet goed het midden was denk ik ook beter geweest.

@D80-,s Deze heb ik gemaakt met de 70-300 vr prachtige lens kwaliteit vind ik erg hoog. De foto,s in het donker heb ik met de 50 mm gemaakt maar je zit dan toch met de afstand van de mensen en dan ook nog het schemer vond het zelf niet goed genoeg en zou dan volgende keer ook niet snel kiezen om rond de avonduren foto,s te gaan schieten van tennis.
De vlinder is ook een beetje zaai maar vond toch de lichtval erg mooie en dan dat vlindertje op de baan viel me op.(was ook een zaaie partij ;) )

@ ALE Ja leuk vond ik dat die vogel er zo in verstopt.. dat besje die hij pikt met de vleugel leunend op een andere tak anders kon hij er niet bij..
NAS Buikpijn

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » zo sep 16 2007 10:21 pm

@ Gabees Dank je.. ja de vlinder zou ik misschien beter kunnen croppen ik heb ook even gedacht om het te doen maar dan zou ik wel de lichtval kwijt zijn. Misschien komt iemand nog met een opmerking over de vogel zodat het kwartje valt.

Overigens zijn de laatste 2 foto,s met een tamaron 200-400 gemaakt en minder mooi van kwaliteit want ik heb ze gemaakt zonder statief.
NAS Buikpijn

GdP

Bericht door GdP » zo sep 16 2007 10:22 pm

Dat zijn leuke foto's Nicole! Vooral foto 2 vind ik een uitschieter. Je moet er maar op komen om z'n balletje te fotograferen.

Met vr .gr.,

Gerrit

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » zo sep 16 2007 10:48 pm

Nicole schreef:@ Gabees Dank je.. ja de vlinder zou ik misschien beter kunnen croppen ik heb ook even gedacht om het te doen maar dan zou ik wel de lichtval kwijt zijn. Misschien komt iemand nog met een opmerking over de vogel zodat het kwartje valt.

Overigens zijn de laatste 2 foto,s met een tamaron 200-400 gemaakt en minder mooi van kwaliteit want ik heb ze gemaakt zonder statief.
Kzou die duif idd croppen!
Maakt het beeld sterker van de duif en zijn mooie schaduw!

En die vlinder zo laten, vanwege de lichtval die nu in beeld blijft en geeft ook wel de nietigheid aan van zo'n klein beestje
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Maerlant

Bericht door Maerlant » zo sep 16 2007 10:57 pm

De eerste drie geven wat mij betreft een goede indruk van tennis. Zo bekeken geeft het een creatief overzicht van het spel (voetenwerk en racket, de bal en het net).

Nummer vier is al besproken, maar goed ik heb donderdag een tien minuten met een libelle lopen dansen, die maar niet wilde landen ergens. Verder heb ik uit welingelichte bronnen, dat het sowieso moeilijk is vlinders te fotograferen...

De laatste drie:

5. de, ik neem aan ouders, van pistolen peter hadden geen bezwaar?
6. de vogel valt precies in de schaduw, misschien is het mogelijk het nog iets op te lichten,
7. Is deze al 'rechtgezet', zo nee, dan zie ik niet echt waarom. Misschien licht uitsnijden aan de rechter- en onderkant (maar hoeft niet).

Hoop dat je hier iets mee kan. Mag ik de vogel (6) eens proberen?

Groet

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » ma sep 17 2007 8:50 am

Tuurlijk Maerlant graag !! Ik was bang dat de foto te onscherpwas om nog lichter te maken.

De vogel ga ik ook even croppen kijken of het mooier is. in iedergeval rechtzetten (staat er ook bij)
De ouders weten het die heb ik gevraagd. En wij ons maar afvragen waarom het zo rustig was op het park ;)
De vlinder ging op het juiste moment zitten.
NAS Buikpijn

Maerlant

Bericht door Maerlant » ma sep 17 2007 3:43 pm

Hoi Nicole,

Ben bang dat ik weer een oude truuk uit den truukendoosch heb moeten halen. In het 'origineel' zit wat blauwe CA rond de takken en snavel., dus heb ik hiervoor gekozen

Afbeelding

Laat me weten wat je ervan vindt :o

Groet

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » ma sep 17 2007 4:04 pm

Ik vind hem prachtig geworden.. nu zie je het veel beter!
Dank je maerlant. Ik vond het zo,n leuk moment. De buren zullen wel gedacht hebben wat zit die te doen.. Zat met de camera midden in de tuin op een tuinstoel te wachten op vogels. ;)
Had ik nou maar de 70-300 op dat moment in mijn hand dan was de foto van mooiere kwaliteit.
NAS Buikpijn

Maerlant

Bericht door Maerlant » ma sep 17 2007 4:06 pm

Alstublieft. Je wil niet weten hoe men naar mij keek tijdens mijn dans met de libelle :oops:

Groet

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”