1

2

3

4

5

Het is een kwestie van de juiste belichtingsinstellingen toepassen. Ze zijn allemaal wel netjes hetzelfde egaal belicht, niet de ene opname donkerder en de ander lichter. Met simpel de instellingen zodanig dat je 1,5-2 stops ruimer belicht, zou je verder een goed belichte reeks aan opnamen hebben.schilder schreef: te donker (dat is het grote probleem in binnenbakken)........
........mogelijk andere instelling om lichter te maken ??
Het kost inderdaad al concentratie genoeg in de actie van de gang van het paard het zaakje in het midden te houden. Dus ik zou er verder niet teveel aandacht aan schenken om dan ook nog eens compositorisch naar details te kijken alsof het meer links of rechts van het midden een betere beeld zou opleveren. Dat gaat beslist ten koste van de actie van het paard en de ruiter zelf en het moment dat je moet afdrukkenschilder schreef: ik was van mening dat het onderwerp in het midden moest staan.(was al blij dat ik dat voormekaar krijg met de snelle actie's)
Welnee. Het histogram toont gewoon aan dat de foto's zijn onderbelicht. Met smaak heeft dat niet te maken. Simpel een technisch gegeven hoe een opname juist te belichten.Jumpjiving schreef: Vind verder qua licht de foto's best kloppen.
Waarom zou de foto lichter moeten weergeven dan de werkelijkheid.
Vind de hang naar meer licht vaak wel erg bij de commentaren.
Vaak toch ook de persoonlijke smaak.
Dat heb ik eerder ook aangegeven, maar het is zeker nog wel te doen. Dat moet je dan ook benutten om tot betere resultaten te komen.Jumpjiving schreef: Maar ik denk dat hij al aardig aan de maximum mogelijkheden zit qua belichting.
Blijf je toch met het probleem van die lichtsterkte zitten wat je nu ook al ervaart. Kijk wat je aan ISO moet gebruiken, en bestudeer de bestanden of de ruis nog aanvaardbaar is. Is dat niet het geval lijkt een lichtsterker objectief toch de betere optie.schilder schreef:maar mijn volgende lens word de 24-70 F2,8
Is dat wel in dezelfde bak dan? Want als dat het geval is dan kun je ook eens de stoute schoenen aantrekken en vragen of tijdens een training, waar jij foto's wilt maken, er meer licht aan mag. Dat blijft meestal vooral uit vanwege kostenbesparingen.schilder schreef:bij wedstrijden is er altijd beter licht..