Prijzen van tweedehands (Nikon) lenzen
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Prijzen van tweedehands (Nikon) lenzen
Ik overweeg om mijn Nikon D5100 met 18-105 VR lens uit te breiden met een tweetal lenzen:
- Nikon AF-S DX 35mm
- Nikon AF-S DX 35-300mm
Naast nieuw kijk ik ook naar tweedehands. O.a. op dit forum, maar ook marktplaats, tweakers en nikonservice. Wat ik me afvraag, is wat is nu een goede regel voor tweedehands lenzen? De 35mm lens is al nieuw te koop voor 153 euro (afhaalprijs), maar ik zie dat de tweedehands prijzen wel 135 euro zijn. Dit vind ik weinig verschil met nieuw.
Wat is voor de 35mm lens een goede prijs? 120 euro? Dit is natuurlijk afhankelijk van de staat, maar ik ga wel uit van een zeer goede staat.
- Nikon AF-S DX 35mm
- Nikon AF-S DX 35-300mm
Naast nieuw kijk ik ook naar tweedehands. O.a. op dit forum, maar ook marktplaats, tweakers en nikonservice. Wat ik me afvraag, is wat is nu een goede regel voor tweedehands lenzen? De 35mm lens is al nieuw te koop voor 153 euro (afhaalprijs), maar ik zie dat de tweedehands prijzen wel 135 euro zijn. Dit vind ik weinig verschil met nieuw.
Wat is voor de 35mm lens een goede prijs? 120 euro? Dit is natuurlijk afhankelijk van de staat, maar ik ga wel uit van een zeer goede staat.
Met vriendelijke groet, Mees
- EdvandeZilver
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Prijzen van tweedehands (Nikon) lenzen
Hier een Duitse site, kwartaal 3 van 2013.
http://www.wissen.nikonpoint.de/?p=266
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Beste Mees,
re: een goede regel voor
Helaas, er is geen regel voor een markt van vraag en aanbod.
Ik zou ook het garantie aspect/risico willen noemen.
-Een winkel zal soms enige garantie willen geven, een particulier meestal niet.
(NikonService Beverwijk is in dit geval een speciale winkel, de enige die de garantie-reparaties ook zelf kan uitvoeren)..
-Laat je niet imponeren door kreten als "resterende fabrieksgarante", zoek het woord garantie maar eens op in dit forum
Over die 35 1.8 (waar menigeen niet...):
Ik zou voor een dergelijk klein prijsverschil altijd een nieuwe (met complete garantie) kopen.
re: 35-300 : een recente lens, die zal je niet snel twedehans zien.
Groeten, Gijs
re: een goede regel voor
Helaas, er is geen regel voor een markt van vraag en aanbod.
Ik zou ook het garantie aspect/risico willen noemen.
-Een winkel zal soms enige garantie willen geven, een particulier meestal niet.
(NikonService Beverwijk is in dit geval een speciale winkel, de enige die de garantie-reparaties ook zelf kan uitvoeren)..
-Laat je niet imponeren door kreten als "resterende fabrieksgarante", zoek het woord garantie maar eens op in dit forum

Over die 35 1.8 (waar menigeen niet...):
Ik zou voor een dergelijk klein prijsverschil altijd een nieuwe (met complete garantie) kopen.
re: 35-300 : een recente lens, die zal je niet snel twedehans zien.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Lijkt me een zeldzaam exemplaar, of bedoel jeMees schreef:I- Nikon AF-S DX 35-300mm
AF-S DX 55-300 f/4-5,6 G ED VR
AF-S DX 18-300 f/3,5-5,6 G ED VR
AF-S 28-300 f/3,5-5,6 G ED VR (geen DX)
Een andere prijslijst: http://www.fotomagazin.de/test_technik/ ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
Ik bedoelde natuurlijk de eerste.... 

-
- Forumlid
Zo hee, wat een prijzen!EdvandeZilver schreef:Hier een Duitse site, kwartaal 3 van 2013.
145 voor de 35mm, 8 euro goedkoper dan nieuw... En 205 voor de 55-300, terwijl deze voor 179 te koop is bij nikonservice (incl. 6 maanden garantie) en 209 bij camera.nl (afhaalprijs).
Ik vind dit eerlijk gezegd wel schrikken. Voor een paar euro meer is de lens nieuw en heb je twee jaar garantie.
Een paar maanden geleden was ik ook aan het rondkijken voor zo'n 35mm 1.8. Ik constateerde hetzelfde: de tweedehandsprijzen liggen op niveau "maximaal 2 tientjes onder nieuwprijs". Vaak ook lastig tot niet onderhandelbaar. Tsja, met zo'n klein verschil ga ik liever voor nieuw, inclusief volledige garantie (bij tweedehands zaten exemplaren die al door hun fabrieksgarantie heen waren en nog 130 euro moesten opbrengen). Uiteindelijk is het helemaal iets anders (en duurders) geworden.
Toch gaan ze vrijwel allemaal voor rond de vraagprijs weg. Ik snap het niet, maar ach.
Toch gaan ze vrijwel allemaal voor rond de vraagprijs weg. Ik snap het niet, maar ach.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
- robcctje
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Toch gaan ze vrijwel allemaal voor rond de vraagprijs weg. Ik snap het niet, maar ach.[/quote]
Omdat het een goed objectief is voor weinig geld.
Gr Rob
Omdat het een goed objectief is voor weinig geld.
Gr Rob
Dat snap ik, maar ik snap dus niet dat iemand voor een tientje minder voor tweedehands en zonder garantie gaat. Tegen nieuwprijs is het namelijk al een goed objectief voor weinig geld...
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
Dat is gebrek aan kennis.
Men wil een lens er bij die het goed doet maar het hoe en wat wordt niet uitgezocht.
Zijn denk ik meestal de beginners die daar in trappen.
Men wil een lens er bij die het goed doet maar het hoe en wat wordt niet uitgezocht.
Zijn denk ik meestal de beginners die daar in trappen.

-
- Forumlid
De prijzen op die site gelden voor Duitsland. In Nederland liggen ze wat lager omdat de nieuwprijzen bij de grote aanbieders ook lager zijn dan in Duitsland.Mees schreef:Zo hee, wat een prijzen!EdvandeZilver schreef:Hier een Duitse site, kwartaal 3 van 2013.
145 voor de 35mm, 8 euro goedkoper dan nieuw... En 205 voor de 55-300, terwijl deze voor 179 te koop is bij nikonservice (incl. 6 maanden garantie) en 209 bij camera.nl (afhaalprijs).
Ik vind dit eerlijk gezegd wel schrikken. Voor een paar euro meer is de lens nieuw en heb je twee jaar garantie.
Als het verschil met nieuw te klein is is het natuurlijk interessanter om nieuw te kopen.
-
- Forumlid
Ik heb gisteren bij Foka een occasion Nikon AF-S DX 35mm lens gekocht voor 119 euro. Ik vond dit een zeer acceptabele prijs aangezien bij veel (web)winkels de prijs nu 167 euro bedraagt (en op marktplaats e.d. zelfs al meer dan 120 euro wordt gevraagd).
De lens is helemaal compleet: verpakking, lensdoppen voor en achter, zonnekap en pouch. Tevens zit er 6 maanden garantie op.
De komende tijd ga ik er lekker mee aan de slag. Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van binnenhuis foto's. Hebben jullie nog andere tips waarvoor deze lens goed gebruikt kan worden? Wellicht hoor je het al, maar ik ben een beginner....
De lens is helemaal compleet: verpakking, lensdoppen voor en achter, zonnekap en pouch. Tevens zit er 6 maanden garantie op.
De komende tijd ga ik er lekker mee aan de slag. Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van binnenhuis foto's. Hebben jullie nog andere tips waarvoor deze lens goed gebruikt kan worden? Wellicht hoor je het al, maar ik ben een beginner....

- dogo
- Forumlid
Ik koop geen 2e handse lenzen of flitsers. Tijdje terug een bod gedaan op een AF-S 35mm f/2 (geloof ik) op dit forum 15% onder de vraagprijs, meneer was serieus boos over het bod
. Er staat nu een paar jaar oude 300mm f/4 te koop op dit forum voor een prijs € 100 hoger dan ik het ca. 4 mnd. terug nieuw uit Hong Kong (Hong Sien) heb gekocht (sorry, ik wil niemand beledigen). 2e handse SB-700 flitsers vragen ze € 10-20 minder dan de nieuwprijs. Ik koop gewoon alles nieuw en als ik een voldoende groot "boodschappenlijstje" heb (i.v.m. de verzendkosten) bestel ik in Hong Kong of wacht ik tot ik weer naar de USA op vakantie ga.

Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
- MauritsD
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Ik koop duurdere objectieven graag tweedehands omdat het goed geld kan besparen en ze mooi waardevast blijven. Voor de goedkope objectieven heeft het nauwelijks zin; men vraagt er nog teveel voor.
De marktprijzen worden bepaald door .... de markt.
Je zal per objectief een tijdje de markt in de gaten moeten houden om een idee van de prijsrange te krijgen.
Verder is geduld een schone zaak en kun je vaak mooie deals scoren:
Ik heb mijn 17-55/2.8 tweedehands gekocht door een half jaar lang 500 euro te bieden op elke aanbieding. Op een gegeven moment had ik m.
Voor mijn 70-200/2.8 heb ik hetzelfde gedaan, maar daar zat geen rek in; de prijs bleef voor mij te dicht bij een nieuwe zitten. Op een gegeven moment wilde ik niet langer wachten en heb m nieuw gekocht.
Het kan verkeren.
De marktprijzen worden bepaald door .... de markt.
Je zal per objectief een tijdje de markt in de gaten moeten houden om een idee van de prijsrange te krijgen.
Verder is geduld een schone zaak en kun je vaak mooie deals scoren:
Ik heb mijn 17-55/2.8 tweedehands gekocht door een half jaar lang 500 euro te bieden op elke aanbieding. Op een gegeven moment had ik m.
Voor mijn 70-200/2.8 heb ik hetzelfde gedaan, maar daar zat geen rek in; de prijs bleef voor mij te dicht bij een nieuwe zitten. Op een gegeven moment wilde ik niet langer wachten en heb m nieuw gekocht.
Het kan verkeren.
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !