Pagina 1 van 4
licentie CS6 ineens 'verlopen'
Geplaatst: wo dec 11 2013 6:59 pm
door lock
Ik gebruik sinds juli 2012 cs6. Iets meer dan een week geleden kreeg ik ineens een melding dat mijn licentie verlopen was. Dat kan niet want er zat geen beperkte duur op de licentie. Nu lijkt het er op dat Adobe iedereen met een onderwijslicentie (die van mijn komt bij Surfspot vandaan) inactief heeft gemaakt. Zijn er ook slachtoffers onder de Nikon gebruikers?
Lock
Re: licentie CS6 ineens 'verlopen'
Geplaatst: wo dec 11 2013 7:26 pm
door Jaap Driest
Yep, hier idem.
Ik heb gechat met een vriendelijke Indiër van Adobe.
Toen mijn bon van Surfspot opgestuurd.
Nu afwachten.
Ben benieuwd
Re: licentie CS6 ineens 'verlopen'
Geplaatst: wo dec 11 2013 7:31 pm
door JanJacob
Ik kon ook al geen abonnement op de Adobe Creative Cloud nemen bij Surfspot. Even gemaild. Schijnt dat er een storing is bij Adobe (zal wel te maken hebben met die hack van kortgeleden) en ze bieden dus even geen nieuwe abonnementen kunnen aanbieden.
Re: licentie CS6 ineens 'verlopen'
Geplaatst: wo dec 11 2013 7:35 pm
door Cyrus
lock schreef:Ik gebruik sinds juli 2012 cs6. Iets meer dan een week geleden kreeg ik ineens een melding dat mijn licentie verlopen was. Dat kan niet want er zat geen beperkte duur op de licentie. Nu lijkt het er op dat Adobe iedereen met een onderwijslicentie (die van mijn komt bij Surfspot vandaan) inactief heeft gemaakt. Zijn er ook slachtoffers onder de Nikon gebruikers?
Lock
Volgens mij is het via Surfspot en slim.nl altijd een licentie voor een jaar. Althans: dat was tot de komst van CC altijd zo. Check dat dus nog even goed.
Re: licentie CS6 ineens 'verlopen'
Geplaatst: wo dec 11 2013 8:16 pm
door Jaap Driest
Nee, hoor. Ik heb altijd onbeperkte licenties gehad. Er is wel verschil tussen licenties voor studenten en die voor medewerkers. Ik heb het over docentenlicenties.
Re: licentie CS6 ineens 'verlopen'
Geplaatst: wo dec 11 2013 8:40 pm
door Cyrus
Ah, OK. Ik kon alleen een studentlicentie afsluiten, ivm studerend kind, en die licenties gaan per jaar. Vandaar het verschil.
Re: licentie CS6 ineens 'verlopen'
Geplaatst: wo dec 11 2013 9:21 pm
door lock
Mijn dochter heeft ook een licentie cs5 als studente en die heeft ze al drie jaar. Als je geen student meer bent dan mag je de software niet meer gebruiken.
Overigens, ik heb ook een chat met iemand van adobe gevoerd en een case laten openen om te bewijzen dat ik een geldige licentie heb. Maar ze spelen al vijf dagen verstoppertje.
Als dit zo doorgaat dan is het de laatste keer adobe geweest. Ook in het buitenland zijn er slachtoffers. Ik denk dat ze gewoon van de goedkope licenties afwillen en iedereen aan de cloud willen krijgen.
Lock
Re: licentie CS6 ineens 'verlopen'
Geplaatst: wo dec 11 2013 10:54 pm
door Jaap Driest
Nou ja, de cloud kost €9 per jaar voor medewerkers via Surfspot.
Dus als het niet opgelost wordt, dan ga ik ook in de cloud.
Re: licentie CS6 ineens 'verlopen'
Geplaatst: wo dec 11 2013 11:40 pm
door ArjanL
Hier idem bij CS6.
Had ik opnieuw geïnstalleerd ivm het niet numeriek kunnen veranderen van waarden in ACR en Lens correctie filter.
Nu moet ik opnieuw serienummer invullen en krijg de melding dat dit vals is.
Medewerkerslicentie van Surfspot.
Re: licentie CS6 ineens 'verlopen'
Geplaatst: wo dec 11 2013 11:42 pm
door Skippy
Dit vind ik (weer) broddelwerk van Adobe. Zoiets mag gewoon niet gebeuren, net als de recente hack.
Re: licentie CS6 ineens 'verlopen'
Geplaatst: do dec 12 2013 12:40 am
door Patrick
Skippy schreef:Dit vind ik (weer) broddelwerk van Adobe. Zoiets mag gewoon niet gebeuren, net als de recente hack.
Gelukkig hebben we Capture NX nog voor het geval het Adobe spul er even een tijdje mee op zou houden...
Zou het niet wat geklungel zijn vanwege die overgang naar de abonnementen en zo?
Re: licentie CS6 ineens 'verlopen'
Geplaatst: do dec 12 2013 9:27 am
door ArjanL
Ik verdenk Adobe niet van geklungel, behalve bij het beveiligen van hun database.
Als je online hulp zoekt bij Adobe komt je automatisch bij Creative Cloud (=abonnement) terecht. Lijkt mij geen toeval.
Re: licentie CS6 ineens 'verlopen'
Geplaatst: do dec 12 2013 9:56 am
door Skippy
OK Arjan, een duivels slim marketing/verkoop verhaal dus. Als bijv. 10% van de mensen die online hulp zoekt uiteindelijk een CC abonement neemt is Adobe spekkoper.
Re: licentie CS6 ineens 'verlopen'
Geplaatst: do dec 12 2013 10:05 am
door lock
Jaap Driest schreef:Nou ja, de cloud kost €9 per jaar voor medewerkers via Surfspot.
Dus als het niet opgelost wordt, dan ga ik ook in de cloud.
Dat product is niet meer aanwezig Jaap.
Er is 6-12 overigens een berichtje geplaatst op de site van Surfspot. Die zegt dat je met hun kontakt op moet nemen en je bestelnummer moet doorgeven als je tussen eind juli 2012 en eind juli 2013 een cs6 hebt gekocht als medewerker. Het gaat dus om een selecte groep waarvan sommigen nog niet ééns een half jaar een licentie hebben. Ik heb dit al een paar dagen geldn op eigen intiatief gedaan maar ze laten niets van zich horen...typisch surfspot.
Ik hoop dat er wat gebeurt want zo kan ik geen raws ontwikkelen.
Lock
Re: licentie CS6 ineens 'verlopen'
Geplaatst: do dec 12 2013 11:07 am
door Tom van Hell
Hier precies hetzelfde
Support van Adobe alleen in het Engels aan de telefoon
ik kan nergens de chat vinden zelfs niet op de pagina's waarnaar verwezen word.
Je kunt van adobe nog makkelijker cracks vinden dan goede support
ik heb nu 7 jaar steeds de nieuwste slim licenties gekocht en cs 3 de normale maar die heb ik al weer doorverkocht.
Ik ben er wel klaar mee.
Berichtje via Adobe geplaatst op facebook op 5 december zowel publiek als in priveberichten
Reactie moet nog steeds komen.
GGGGrrrrrrrrrrrr
Support van 0,0