AF-motor F801-S stuk

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's
Plaats reactie
Pruimpit

AF-motor F801-S stuk

Bericht door Pruimpit » ma okt 01 2007 5:47 pm

Het lijkt er op dat de AF-motor van mijn F801S stuk is. Tenminste, ik maakte een paar geleden een foto in de AF-modus. De camera maakte toen wat een knisperend geluid, net al lukte het hem net niet de lens goed te sturen. Ik dacht eerst dat het aan de lens lag.

Vandaag echter met andere lens op pad en daar gebeurt het weer :evil:

Wat zijn de consequenties :?: Kapotte AF-motor? Kan gerepareerd worden Ja/Nee :?: Of is het de moeite niet waard aangezien de tweedehands prijs voor zo'n toestel 30 euro is. (Daar heb ik hem voor gekocht).

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma okt 01 2007 6:07 pm

Ik zou gewoon bij het Nikon Servicepunt of een onafhankelijk camerareparateur een prijsopgave vragen.

Als de camera verder nog goed is, zou het best de moeite kunnen lonen.

E.M. de Klerk

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma okt 01 2007 7:13 pm

Of gewoon voor 30 euri een nieuwe 2e hands kopen. Is, denk ik, een stuk goedkoper!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Frans
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Frans » ma okt 01 2007 7:36 pm

Ik heb jaren geleden met mijn F90 hetzelfde probleem gehad.
De AF-motor knarste/piepte af en toe.
Heb ik toen tijdens een revisiebeurt bij een lokale reparateur laten smeren. Sindsdien geen geknars en gepiep meer.
De reparateur zij toen dat dit een normaal ouderdomsverschijnsel is bij met name de F90(x) en de F801(s).

Groeten Frans

GdP

Bericht door GdP » ma okt 01 2007 7:41 pm

Ik denk dat Frans gelijk heeft. Het kan best zo zijn dat die F801 al een hele tijd niet meer gebruikt is. Smeren van het raderwerk kan best wel eens de oplossing zijn.

Gerrit

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » ma okt 01 2007 7:44 pm

chip54 schreef:Of gewoon voor 30 euri een nieuwe 2e hands kopen. Is, denk ik, een stuk goedkoper!

Groet, Cees :D
Het nadeel van een "nieuwe" F801s is, je weet niet wat je krijgt. Of je moet zo'n toestel in de buurt zoeken. Hm, ik denk dat ik hem morgen even gaan binnendoen bij een vertrouwd adres. Reperaties kosten daar zelden meer dan 15/20 euro.

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » ma okt 01 2007 7:48 pm

GdP schreef:Ik denk dat Frans gelijk heeft. Het kan best zo zijn dat die F801 al een hele tijd niet meer gebruikt is. Smeren van het raderwerk kan best wel eens de oplossing zijn.

Gerrit
Ik heb er denk ik zo'n 150 foto's mee geschoten. 120 zonder film om te testen, 30 met film. Tot dusver ging het autofocussen goed :wink:

Nu dus niet meer :(

Plaats reactie

Terug naar “Analoog”