Storing D200

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Factory
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Storing D200

Bericht door Factory » zo okt 07 2007 8:29 pm

Vandaag heb ik vanochtend in de Apenheul enkele honderden foto's geschoten met telezoom sigma 170-500 met mijn D200. Foto's heb ik op mijn computer gezet. Verder geen probleem. Vanmiddag ook weer veel foto's gemaakt met 24-70. In eens tijdens het maken van een foto krijg ik de melding map bevat geen beelden en alles valt uit. Ik ga er dus van uit dat de beide batterijen in mijn greep leeg zijn. Ik snel mijn 8 gb kaart in mijn D70 gestopt en krijg daar dezelfde melding map bevat geen beelden. Terwijl er 10 seconden daarvoor nog zo'n kleine 400 foto's opstonden. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Ik hoop het niet voor je. Kan dit doordat de batterijen op zijn en is mijn geheugenkaart op een of andere manier nog ter herstellen? Ik hoop dat er iemand is die hier een verklaring en wellicht een oplossing voor heeft.

Leo

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door EelcoD7100 » zo okt 07 2007 8:53 pm

Ik heb zoiets een keer meegemaakt toen de teller van de D200 over de kop ging. Hij gaat dan door met een volgend mapje. Kan dat bij jou het geval zijn?

Als de foto's op de computer ook niet te zien zijn dan moet je vooral niets meer naar het kaartje schrijven en het benaderen met speciale rescue software. Als je een Extreme kaartje van Sandisk hebt dan zat die software er al bij, anders moet je iets van internet downloaden.
Ik heb zo geen link bij de hand, want ik zit niet achter mijn eigen computer.

Roelof
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » zo okt 07 2007 9:01 pm

Hier is een link naar een programma, waarmee je misschien je bestanden kan terughalen:

http://www.doy.nl/freeware/disk-tools/d ... -smart.htm

Heb je misschien het kaartje een keer gebruikt om foto's vanaf je computer op het kaartje te zetten?

Probeer je bestanden eerst eens terug te halen met het bovenstaande programma en formatteer de kaart daarna in je camera.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Factory
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Factory » zo okt 07 2007 9:19 pm

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Bedankt voor jullie reacties. Begrijpen doe ik het nog steeds niet helemaal. Ik zie in eerste instantie als ik de kaart in mijn D70 stop nog steeds dezelfde melding Map bevat geen beelden. Als ik de kaart in mijn kaartlezer stop van mijn computer worden de beelden gewoon naar mijn computer geschreven. Dat had ik dus nog niet uit gebrobeerd :oops: .
In ieder geval heb ik mijn foto's op een na weer allemaal terug en staan ze nu op de harde schijf.
Ik had vanmiddag wel dat ik inderdaad een melding kreeg dat er een extra map aangemaakt werd maar ik snapte niet precies wat dat inhield en heb daar verder ook niet meer op gelet. Ik heb trouwens de kaart nooit gebruikt voor het terug schrijven van foto's, ik begrijp dat je dat dus beter niet kan doen?
Als ik nu in mijn D70 kijk bij mappen dan zie ik daar de beide mogelijkheden van map D70 en D200. In ieder geval het belangrijkste is dat ik mijn foto's heb en op de harde schijf nu heb staan, kan ik verder met mijn reportage voor de fotovakschool.
Nogmaals bedankt voor de jullie reactie.

Leo :lol:

Rogier

Bericht door Rogier » do okt 18 2007 1:30 pm

Leo, de melding op de D70 komt puur en alleen doordat de D70 de foto's gemaakt met de D200 niet kan lezen, niets om je druk over te maken dus. Is bij mijn camera's hetzelfde. Als ik eerst foto's maak met de D200 en daarna de kaart in de D70 stop ziet deze de foto's niet, maar kan ik de resterende ruimte wel volschieten zonder dat de D200 foto's overschreven worden.

Kun je wat betreft de fout met de D200 iets specifieker zijn? Krijg je een foutmelding op de LCD boven? Blijft de spiegel omhoog staan? Valt de camera volledig uit? Normaal krijg je namelijk eerst een waarschuwing dat je batterij bijna leeg is en kun je op dat moment geen foto's meer maken, maar is de camera nog niet helemaal uit.

Factory
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Factory » do okt 18 2007 3:30 pm

van de mappen is mij nu duidelijk. De camera viel in een keer helemaal uit verder geen melding.
De dagen erna bleek dat de beide batterijen heel snel leeg lopen. Ik ben er ondertussen mee naar Nikon geweest en die hebben er naar gekeken. Het bleek in mijn battery pack te zitten en dat blijkt nu ook want deze heb ik bij hun achter gelaten en de batterijen werken in de camera prima, zonder verder problemen. Hoe lang het gaat duren heb ik geen idee van, het ligt er nu een week en op mijn mailtje van vanochtend konden ze niet echt een antwoord geven, kon nog wel 2 weken duren, ik hoop dat het probleem dan opgelost is.

bedankt voor je reactie

Leo

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » do okt 18 2007 4:58 pm

Heb dit ook al eens gehad toen ik mijn D200 tijdens een lange belichting uit zette. Dom, dom, maar ja. Gelukkig geen belangrijke foto's. Als bij jou de camera uitviel terwijl er een schrijfactie bezig was dan is vermoedelijk de FAT (de index van het kaartje) niet volledig bijgewerkt, waardoor alle foto's onvindbaar worden. Het enige dat je dan heel snel moet doen is: andere kaart in de camera en deze kaart veiligstellen en daarna in de camera formatteren.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

D.d.B.

Bericht door D.d.B. » do okt 18 2007 5:16 pm

Ik heb het bijna gehad toen ik net van vakantie kwam.
mijn Sandisk extreme lll weigerde gelezen te worden.
uiteindelijk lukte het gelukkig, mijn hart zat in m'n keel.. :oops:

Groetjes, Dennis

50 mm

Bericht door 50 mm » wo dec 05 2007 1:39 pm

Mijn D200 met batterypack maakt wel eens geen goed kontakt, omdat die schroef voor bevesiging los zit.
De eerste keer was ik toevallig net onder een rivier de Mosel de bekabeling daar aan het fotograferen. Zegt die begeleider tegen mij dat er vrij veel straling zit op de plek waar wij net staan. Juist op dat moment (oh toeval...) maakte de batterypack geen kontakt, waardoor dus geen stroom meer in de camera kwam...helemaal dood.

Ik zag even een visioen van zo'n Donald Duck met z'n vinger in het stopkontakt, maar dan anders, het moment weet ik nog precies.
Ik heb het mijn begeleider laten zien, uitgelegd dat mijn camera er lam van sloeg, de man trok behoorlijk wit weg...en loodste me naar de uitgang.

Pas later had ik door waar het probleempje zat. Die begeleider heb ik het trouwens niet meer verteld. Flauw, denk ik dan achteraf.

evhfoto

Bericht door evhfoto » ma dec 10 2007 10:02 pm

Ik heb het met de d200 gehad. De foto's 1 t/m 99 zaten keurig in een mapje, daarna maakte ik drie opnamen die niet werden opgeslagen. Ik heb de camera uitgezet en weer aan vervolgens is de rest wel goed gegaan. Later het jaar is hetzelfde me nogmaals gebeurt.
Weet iemand een verklaring?

Smilda.NET

Bericht door Smilda.NET » ma dec 10 2007 10:21 pm

Laatst had ik ook het probleem dat ik een serie foto's maakte, waarbij geen van de foto's werd opgeslagen. Aangezien ik (bijna) altijd alle foto's direct terugkijk zag ik dat hij oude foto's liet zien en niet de foto die ik op dat moment maakte.
Na het uit/aan zetten van de camera was het over. dit heb ik nu zo'n 3 keer gehad de laatste 2 maand.

johan1967
Forumlid
Forumlid

Bericht door johan1967 » za feb 23 2008 9:11 pm

Ikzelf had vandaag ook de situatie dat de camera (D200) de foto's niet naar de geheugenkaart schreef. Na uit- en aanzetten was alles weer in orde.

Ik heb hierover een vraag bij Nikon gesteld. Zodra ik antwoord heb, zal ik dat hier wel melden.

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****

Bericht door hans1956 » za feb 23 2008 9:16 pm

johan1967 schreef:Ikzelf had vandaag ook de situatie dat de camera (D200) de foto's niet naar de geheugenkaart schreef. Na uit- en aanzetten was alles weer in orde.

Ik heb hierover een vraag bij Nikon gesteld. Zodra ik antwoord heb, zal ik dat hier wel melden.
Ben benieuwd. Ik had dit euvel twee weken geleden. Uitgezet en weer aan en gewoon weer verder foto's maken.

Gr. Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

mikemix

Bericht door mikemix » za feb 23 2008 9:40 pm

Had een week geleden een aantal flitsfoto's geschoten, stuk of 10, bij het lezen v/d kaart dmv mijn firewire cardreader was er niets (meer) te zien....

Heb dit ook al eens eerder gehad, ook met flitsfoto's dmv een SB-25.
Wist niet dat er een Fred Kaps preset in die D200 zat......

Marco

Bericht door Marco » za feb 23 2008 9:44 pm

mikemix schreef: Wist niet dat er een Fred Kaps preset in die D200 zat......
Z'n geest denk ik :)

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”