5 januari 2015
Geachte directie Foto Klein,
Bijgaand stuur ik u een flink aantal foto’s waaruit duidelijk blijkt dat uw conclusie niet juist is.
Ik heb de camera inderdaad voor de eerste keer op 14-07-2012 schoon laten maken door Klein, maar de eerste foto, na de schoonmaakbeurt bij Klein, was niet de foto DSC 4427 op 31-8 -2013 zoals u denkt, maar de foto’s 20120811DSC3574, 20120811DSC3575, 20121022DSC3708 en 20121208DSC3821, die werden gemaakt op 11 Augustus en 22 okt. 2012
De foto’s 20120824DSC3574 en 20120824DSC3575 zijn gemaakt niet een jaar na de “schoonmaakbeurt”, maar één (1) maand ná de schoonmaakbeurt door Klein.
Was de camera ná de “schoonmaakbeurt” door Klein toen goed , ? nee, dus.
Deze foto’s met oliespetters zijn gemaakt op 17en 22 december 2011, de camera was toen 11 mnd. oud.
20111217DSC1747
20111217DSC1784
20111226DSC1864
20111226DSC1866
20120811DSC3574
20120811DSC3575 Deze 2 foto’s werden gemaakt op 11-08-2012 dus een maand ná
de reparatie op 14-07-2012 door Klein.
20120519DSC2933
20120519DSC2934
20121022DSC3706 Klein heeft de sensor niet “schoongemaakt”,maar
20121022DSC3708 de olie over de hele sensor verspreid., zie de foto’s die daarna gemaakt zijn.
20121208DSC3821
Deze foto’s 20120519DSC 2933 t/m DSC3822 zijn gemaakt in de garantieperiode
20121208DSC3822
20140904DSC7809
20140911DSC7988
20141021DSC8384 ..85 en 86 deze foto’s werden door NSP in Beverwijk gemaakt en de camera werd zo terug gestuurd, als zijnde “gerepareerd. “
Merkwaardig dat u schrijft:
“Graag zien wij u in de winkel, zodat wij dit in orde kunnen maken voor u.”
Wat hebben Klein en NSP de voorgaande keren dan niet goed gedaan?
“Klein gaat het in orde maken”. Ja, ja, Klein heeft het twee keer geprobeerd en beide keren 0,0 resultaat, ook bij NSP is hij vijf (5) keer geweest met 0,0 resultaat. Kan Klein het dan beter dan NSP ? vroeg ik al eerder.
De camera is nu 2 keer bij Klein en 5 keer bij NSP geweest en het is nog steeds waardeloos,
Niet zo verwonderlijk, want uitgesmeerde oliespetter krijg je niet weg, las ik op internet.
Op 14-11-2014 schrijft u:
“U heeft naar onze mening het Nikon Service Point meer dan voldoende kans gegeven het probleem netjes voor u op te lossen. Ik wil graag samen met het Nikon Service Point op zoek gaan naar een oplossing. Wij zullen dit maandag in werking stellen zodra het Nikon Service Point weer te bereiken is, en zullen u daarna zo snel mogelijk op de hoogte stellen.”
Drie weken na dit bericht van Foto klein gevraagd hoe het nu verder gaat.
Op 17 -12-2014 schrijft Foto klein:
"Bedankt voor uw bericht.
Zoals wij eerder hebben vermeld, heeft u een camera die buiten alle garantie bepaling of economische levensjaren valt. Een camera die na 3 jaar een mankement vertoont, heeft geen recht meer op een kosteloos herstel of vervanging. Er is Europees vastgesteld dat er een economische levensduur voor camera's is vast gesteld op 3 jaar. Na deze periode kunt u geen beroep meer doen op een kosteloos herstel of vervanging.
Omdat wij dit toch erg vervelend voor u vinden willen wij wel een oplossing bieden. Wij willen de camera namelijk kosteloos voor u laten nakijken en daar nodig schoonmaken. Wij zullen hier ook een aantal test foto's maken zodat wij er zeker van zijn dat de sensor weer schoon is zodra deze bij u terug komt.
Graag zien wij in de winkel, zodat wij de camera voor u kunnen schoonmaken."
Hoe verzint u het: “Een camera die ná drie jaar een mankement vertoont, heeft geen recht …..”
Vanwaar die draai??? Eerst wilt u het oplossen, weliswaar samen met NSP en nu valt de camera ineens niet meer onder de garantie, dat is vreemd , Het probleem ontstond al in de garantieperiode , zie opname 20111217DSC1747 20111217DSC1784 20111226DSC1866 gemaakt op 17 en 22 dec 2012 e.a.
en is nog steeds niet opgelost
Omdat NSP de verantwoordelijkheid/afhandeling bij Klein legt en terecht,
wringt Klein zich nu in allerlei bochten om onder de garantieclaim uit te komen.
Terwijl ik nu toch wel heel duidelijk heb aangetoond dat de klacht zich al in de garantieperiode voordeed en dat schoonmaak/reparatie door Klein en NSP niets aan de klacht veranderde.
De camera kwam ná een “reparatie” eerder slechter dan beter terug.
De opnames 20141021DSC8384-t/m 8386 -- werden in de werkplaats door NSP gemaakt, rep.nr.......
NSP stuurt de camera terug terwijl er nog spetters op de opnames zitten!!!!
Terwijl hij daar al vier keer eerder was geweest met dezelfde klacht,.
De camera kwam op 05-sept. 2014 terug van NSP .
Op 11-sept.-2014, dus vier dagen later, werd deze foto gemaakt: 20140911DSC7978 ook nu weer een serie spetters.op de opname.
Het heeft me inmiddels ruim € 100,= gekost en een zee aan tijd en ergernis en het resultaat is minder dan waardeloos.
Met de camera had ik al binnen een jaar een probleem en daar is nog niets aan veranderd en Klein kijkt tot nu toe weg en neemt niet zijn verantwoordelijkheid.
Probeert NSP nog wel voor het karretje te spannen, maar die weigert terecht.
Ik heb in voorgaande berichten gevraagd om een vervangende camera, dat schijnt niet mogelijk te zijn.
Derhalve ontbind ik op grond van artikel 265 van boek 6 van het Burgerlijk Wetboek de koopovereenkomst. , zie aangetekende brief die ik u separaat toestuur.
Met vriendelijke groet,
……………………………
PS. Hoeveel bewijzen wilt u hebben dat er al oliespetters op de foto's zitten , gemaakt in de garantieperiode.
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 7#p2126957" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot heden (4-2-2015) geen enkele reactie van Foto klein.